بورات 2

پرونده‌ی دادخواهی «جودیت دیم اوانز» یکی از بازماندگان هولوکاست که در «بورات ۲» دیده شد، توسط قاضی «کوین فارمر» در ایالت جورجیا رد شد. دختر این بازمانده ادعا می‌کند که مادرش را برای حضور در این فیلم فریب داده‌اند.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، «راسل اسمیت» وکیل استودیوهای آمازون با انتشار بیانیه‌ای در این خصوص می‌گوید: «این دادخواهی بدون قید و شرط رد شد. پرونده مختومه است. ساشا بارون کوئن قدردان فرصت کار با «جودیت دیم اوانز» است که شهامت و غمخواری او به عنوان یک بازمانده‌ی هولوکاست میلیون‌ها بیننده‌ی فیلم را تحت تأثیر قرار داد. زندگی جودیت مجازاتی سخت است برای کسانی که هولوکاست را انکار می‌کنند. با این فیلم و فعالیت‌هایش، ساشا بارون کوئن می‌کوشد با انکارکنندگان هولوکاست در سراسر دنیا پیکار کند.»

«میشل دیم سنت پیر» دختر اوانز ۱۳ اکتبر از آمازون شکایت کرده و کوشیده بود صحنه‌ی حضور مادرش را از فیلم حذف کند. این فیلم جمعه گذشته از طریق آمازون پرایم ویدیو منتشر شده است.

اوانز که پس از فیلمبرداری «بورات ۲» از دنیا رفته، در یک کنیسه با شخصیت «بورات» دیدار می‌کند. او به شخصیت «بورات» توضیح می‌دهد که هولوکاست اتفاق افتاده و سپس او را در آغوش می‌گیرد. در پایان فیلم یاد اوانز توسط تهیه‌کنندگان گرامی داشته شده است.

بارون کوئن خود یک یهودی است و به همراه دیگر تهیه‌کنندگان به اعضای خانواده‌ی اوانز کمک کرده تا یک وب‌سایت را به افتخار او راه‌اندازی کنند.