مغز کودکان به طور فعالی در فعالیت نقاشی کشیدن شرکت می کند. نیمکره چپ مغز مسئول وظایف با ماهیت منطقی و نیمکره راست مسئول خلاقیت و تخیل است. هنگامی که کودکان نقاشی می کشند  هر دو نیمکره مغزشان فعال می شود و توانایی آن تقویت می شود. و از همه مهمتر یکی از روش های سرگرم کردن کودکان کشیدن نقاشی و رنگ آمیزی آنها است. کشیدن نقاشی پروانه برای کودکان به دلیل شکل خاص و متفاوت این حشره کاری بسیار جذاب است. به همین دلیل در ادامه این مقاله از مجموعه مقالات آکا، تصمیم داریم کشیدن نقاشی پروانه را به صورت گام به گام برای کودکتان آموزش دهیم . با ما همراه باشید.

آموزش طرح اول پروانه به صورت گام به گام

فیلم پروانه کشیدن

کشیدن پروانه زیبا

آموزش طرح سوم پروانه به صورت مرحله به مرحله با توضیحات

1.اولین مرحله کشیدن سر در نقاشی پروانه

برای شروع کشیدن نقاشی پروانه ابتدا باید سر آن را بکشید. برای این‌ کار یک دایره بکشید. اگر می‌خواهید دایره‌هایی که ترسیم می‌کنید زیبا و دقیق باشد، می‌توانید از وسایل ساده در دسترس مانند در بطری برای رسم استفاده کنید.

نقاشی پروانه

2. طراحی بدن نقاشی پروانه

بدن این حشره را بکشید، برای ترسیم بدن آن باید یک بیضی دراز مانند تصویر رسم کنید. هنگام طراحی به اندازه بدن و سر پروانه دقت کرده و سعی کنید تناسب خوبی بین آن‌ها برقرار کنید.

نقاشی پروانه کودکانه

3. کشیدن اولین جفت بال

اولین جفت بال را بکشید. در این مرحله باید سعی کنید دو بال بکشید که به‌طور کامل متقارن هستند. این بال‌ها باید از قسمت سر پروانه شروع شده و تا نیمی از بدن آن ادامه پیدا کنند.

نقاشی پروانه

4. ترسیم دومین بال‌ها

پس از کشیدن اولین جفت بال پروانه باید دو بال دیگر هم بکشید. این دو بال باید کوچک‌تر از بال‌های قبلی بوده و زیر آن قرار بگیرد. برای کشیدن این بال‌ها باید ترسیم را از ابتدای بال‌های قبلی شروع و تا انتهای بدن پروانه ادامه دهید.

مراحل نقاشی کودکانه پروانه

5. تکمیل اجزای صورت پروانه

در این مرحله از نقاشی پروانه باید صورت و شاخک‌های این حشره را بکشید. حین کشیدن اجزای صورت محدودیتی برای نقاشی ندارد و می‌توانید به دلخواه خودتان یا به میل فرزندتان صورت پروانه را بکشید.

نقاشی پروانه

6. طرح زدن روی بال‌ها

در آخرین مرحله باید طراحی‌ها و نقش‌های روی بال‌های پروانه را کامل کنید. شما می‌توانید تنها چند دایره روی بال‌ها و چند خط روی بدن‌ آن پروانه بکشید یا طرح‌های شلوغ‌تر و پر نقش و نگارتری را برای این کار انتخاب کنید.

طراحی روی بال‌ها کاملا اختیاری است.

طراحی پروانه

7. رنگ‌آمیزی نقاشی پروانه

در آخر می‌توانید حشره را به دلخواه رنگ‌آمیزی کنید. برای رنگ‌آمیزی می‌توانید از یک عکس واقعی الگو بگیرید یا از رنگ‌های دیگر استفاده کنید تا خلاقیت فرزندتان پرورش پیدا کند.

تصویر حشرات