مقایسه دنا پلاس با برلیانس

مقایسه دنا پلاس با برلیانس


منبع: دلگرم

106

1399/9/3

14:13


مقایسه دنا پلاس با برلیانس

مقایسه دنا پلاس با برلیانس

دنا پلاس: دنا پلاس به عنوان نسخه به‌روزشده دنا توسط ایران خودرو معرفی شد و اکنون قصد داریم در مورد آن صحبت کنیم. ماشین دنا در نسخه اولیه نسبت به دیگر ماشین های داخلی از نظر ظاهری بهتر بود ولی طراحی ماشین از نظر فنی ایراداتی داشت و اکنون در ماشین دنا پلاس که فیس لیفت جزئی صورت گرفته است دنا پلاس چهره بهتر و نوآورانه تری دارد. چراغ های جلو و عقب دنا پلاس از نظر طراحی داخلی تغییر کرده اند که علاوه بر بهبود چهره ماشین از نظر نوردهی هم بهتر عمل میکنند. همچنین بر روی این چراغ‌ها دیلایت هم به صورت استاندارد بر روی ماشین دنا پلاس تعبیه شده اند. در چهره جلو ماشین شاهد هستیم که دنا پلاس در جلو پنجره تغییراتی داشته است و به مراتب چهره جلو ماشین مدرن تر و لوکس تر گشته است. در قسمت جانبی ماشین شاهد هستیم که دنا پلاس خطوط بهتر و با زاویه منلسب تری نسبت به ماشین دنا دارد و طرح درها و گلگیرهای عقب به طور کامل تغییر یافته است. در کل از نظر چهره میان برلیانس H330 و دنا پلاس هر ماشین یک چهره و شخصیت خاص و منحصربه‌فرد دارد ولی از نظر اصولی برلیانس حرفه ای تر شکل گرفته است. ماشین دنا در نسخه های اولیه خود از نظر کیفیت ساخت و مونتاژ از دیگر ماشین های داخلی یک سر و گردن بالاتر است ولی در نسخه های اولیه دنا شاهد بودیم که در بعضی موارد مالکان از کیفیت پایین ساخت ماشین شکایت داشتند ولی گویا در دنا پلاس مسئولین ایران خودرو این مشکل را برطرف کرده اند و همه ی دنا پلاس ها کیفیت یکسان و رو به بالایی دارند.

مقایسه برلیانس h330 با دنا پلاس

مقایسه برلیانس h330 با دنا پلاس

برلیانس H330: برلیانس H330 یک ماشین چینی است که از نظر ظاهری عملکرد نسبتا مناسبی دارد و نسبت به ماشین دنا یک ماشین با طراحی هماهنگ تر، پویا تر، متناسب تر و جذاب تر محسوب می‌شود. وجود گلگیر های ورم کرده در هر 4 گوشه ماشین، وجود خطوط و برجستگی های جذاب و طراحی منحصربه‌فرد و هوشمندانه چراغ ها در مجموع برلیانس H330 را به خودرو نسبتا زیبایی تبدیل کرده است. درون کابین برلیانس H330 ویژگی اصلی طراحی بر اساس سادگی و راحتی است و همزمان با اینکه اتاق ماشین طراحی اش ساده و کار آمد است ولی چندان جذاب و خوب نیست و در کنار سادگی و کیفیت پایین متریال، کیفیت سواری متوسطی دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌های برلیانس H330 را صندلی های ماشین میتوان دانست که نسبتا نرم و راحت هستند، عریض هستند و صندلی راننده هم تنظیمات خوبی را ارائه می‌دهد که در مجموع ارگونومی مناسبی برای سرنشینان ماشین و علی الخصوص راننده به وجود می‌آورد که قرار گیری راننده و تسلطش بر ماشین کمی با چاشنی اسپرت همراه است ولی در مقایسه با دنا باید بگوییم کیفیت سواری خوبی ندارد و صندلی‌ها خشک هستند و باید بگوییم دنا در این زمینه نمره بالاتری دریافت می‌کند. ابعاد داخلی کابین برلیانس H330 علی رغم اینکه ابعاد بدنه ماشین در حد متوسط است چندان جادار نیست و انتظارات شما را برطرف نمی‌سازد. البته صندوق عقب ماشین جوابگوی سفرهای درون شهری و برون شهری هست و این ماشین در مقایسه با دنا پلاس حداقل از نظر ابعاد در یک سطح و اندازه هستند. از نظر امکانات رفاهی و ایمنی هم برلیانس H330 ماشین نشبتا خوبی به نظر میرسد و به طور کلی برلیانس H330 در بخش طراحی و کابین و ... ماشین متوسطی است و امتیاز متوسطی را با توجه به قیمت و کلاس ماشین دریافت می‌نماید.

بررسی مشخصات فنی دو خودرو دنا پلاس با برلیانس

مدلدنا پلاسبرلیانس H330
پیشرانه4 سیلندر 16 سوپاپ EF74 سیلندر 16 سوپاپ BM15L
حجم موتور1646 سی سی1498 سی سی
حداکثر قدرت115 اسب بخار در دور 6000103 اسب بخار در دور 5800
حداکثر گشتاور155 نیوتن متر در دور 4500138 نیوتن متر در دور 3800
گیربکس5 دنده دستی4 دنده اتوماتیک
حداکثر سرعت189 کیلومتر در ساعت170 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی7.94 لیتر در 100 کیلومتر6.7 لیتر در 100 کیلومتر (دستی 6.4)
وزن (کیلوگرم)1258 کیلوکرم1250 کیلوگرم (دستی 1240)

مقایسه برلیانس h330 با دنا پلاس

نتیجه گیری مقایسه دنا پلاس با برلیانس

انصافاً انتخاب میان این دو کار دشواری است. از طرفی دنا با آپشن های بیشتر، موتور قوی تر و کابین زیباتر میتواند برنده رقابت باشد و از طرف دیگر برلیانس با موتور کم مصرف تر و ظاهر به روز تر و استهلاک پائینش قادر است نظر خیلی ها را به خود جلب نماید. البته همانطور که گفتیم به زودی اولین نمونه های اتوماتیک دنا با موتور توربو پر بازده و مصرف سوخت مناسب به بازار عرضه خواهند شد که اگر بحث اختلاف قیمت و استهلاک را در نظر نگیریم آن مدل همه جوره برلیانس را پشت سر خواهد گذاشت. اما در مورد رقابت امروزمان باید بگوئیم اگر خیلی اهل شتاب و سرعت نیستید و بدنبال اتومبیلی کم مصرف و کم دردسر میگردید که با جعبه دنده خودکار شما را در ترافیک شهری یاری نماید می بایست برلیانس را انتخاب کنید؛ ولی در صورتیکه قابلیت های حرکتی و آپشن های پر شمار از اولویت های شما به حساب می آیند بدون شک دنا پلاس گزینه بهتری برایتان خواهد بود.
در پایان ضمن تشکر از همکاری صمیمانه آقایان "میرهادی سید دراجی" مالک برلیانس H330 و "میثم توکلی" مالک دنا پلاس، توجه شما را به جدول خلاصه مشخصات فنی این دو خودرو جلب مینمائیم:

separator line

مقایسه دنا با سمند lx | دلگرم

مقایسه دنا با تندر 90 پلاس | دلگرم


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو