بازار سکه و طلا تا پایان سال آرام می‌شود

منبع: برترین ها

29

1399/9/8

16:42


با توجه به کاهش فعلی قیمت اونس جهانی و کنترل نرخ ارز در داخل، احتمال می‌رود بازار طلا و سکه تا پایان سال آرام و با نوسان کم همراه باشد.

باشگاه خبرنگاران جوان: با توجه به کاهش فعلی قیمت اونس جهانی و کنترل نرخ ارز در داخل، احتمال می‌رود بازار طلا و سکه تا پایان سال آرام و با نوسان کم همراه باشد.

ابراهیم محمدولی رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر  در خصوص وضعیت بازار طلا در امسال اظهار کرد: نرخ دلار و اونس جهانی بیشترین تاثیر را در بازار‌های داخلی دارند که نرخ دلار در سال جاری نوسان زیادی داشت.

وی تصریح کرد: امسال به دلیل محدودیت‌های کرونایی بازار فروش جواهر بسیار ضعیف بود به طوری که حدود ۱۵ درصد از تقاضا‌ها به سمت این نوع از طلا بود و مابقی تقاضا‌ها به سمت کالا‌های سرمایه‌ای مانند شمش و سکه حرکت کرد.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر افزود: این روز‌ها روند قیمتی اونس جهانی کاهشی است و حدود ۲۰۰ دلار در کمتر از یک سال گذشته کاهش پیدا کرده است و قطعا این موضوع تاثیر مثبت در بازار‌های داخلی خواهد داشت.

محمدولی ادامه داد: امیدواریم مسئولین مربوطه در زمینه اقتصاد کلان وضایف خود را به خوبی پیش ببرند و نرخ دلار همانند هفته‌های گذشته روند نزولی را تا آخر سال پیش بگیرد.

وی بیان کرد: از ابتدای این هفته که بازار فروش تعطیل است، شاهد نوسان قیمت قابل توجهی نبودیم و در صورتی که اتفاق غیر متقربه‌ای رخ ندهد، بازار طلا و سکه نیز نوسان شدید را تجربه نمی‌کند.

با تمامی این تفاسیر برخی حوادثی هستند که به صورت مستقیم و غیر مستقیم بر نوسان قیمت طلا و سکه در بازار‌های داخلی تاثیر دارند که برخی از آن‌ها مانند اونس جهانی قابل کنترل در داخل نیست، اما کنترل نرخ ارز و جلوگیری از ورود سرمایه‌های مردمی به این بازار از جمله اقداماتی است که دولت می‌تواند در راستای بهبود شرایط بازار انجام دهد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو