دشمن به کمتر از نوکری ما راضی نمی‌شود

منبع: برترین ها

93

1399/9/28

09:37


امام جمعه اصفهان گفت: دشمن راضی نمی‌شود تا نوکر و در استخدام آنها شوید همچنان که در آیه ۵۰ سوره مائده به مسئله اشاره شده است و افرادی که درصدد همراهی با دشمن هستند در قلب آنها مرض است و اگر مریض نبودند هرگز دل به آنها نمی‌بستند.

خبرگزاری تسنیم: امام جمعه اصفهان گفت: دشمن راضی نمی‌شود تا نوکر و در استخدام آنها شوید همچنان که در آیه ۵۰ سوره مائده به مسئله اشاره شده است و افرادی که درصدد همراهی با دشمن هستند در قلب آنها مرض است و اگر مریض نبودند هرگز دل به آنها نمی‌بستند.

 آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد در نشست تخصصی مجازی وحدت حوزه و دانشگاه اظهار داشت: امروز تفرقه‌ای که بین حوزه و دانشگاه قبل از انقلاب وجود داشت، به طور کلی برطرف شده چرا که پیش از انقلاب رای دشمنان بر این بود که بین نیروهای فکری جدایی بیاندازد.

وی افزود: خوشبختانه دشمن در این باره شکست خورد و گروه‌های علمی کشور اعم از دانشگاهی و حوزوی با یکدیگر برای پیشرفت اسلام متحد شدند و امروز قسمتی از علوم به عهده دانشگاه گذاشته شده و قسمتی از علوم اسلامی نیز به عهده حوزه است و هر دو در کنار هم یک هدف را دنبال می‌کنند.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان با بیان این که اکنون ارتباط خوبی بین حوزه و دانشگاه وجود دارد گفت: این دو نهاد هر دو با هم و در کنار یکدیگر برای پیشرفت کشور و اسلام و برای نشان دادن این که اسلام می‌تواند دنیا را به طور اصولی اداره کند فعالیت می‌کنند.

وی با تاکید بر پیشرفت‌های خوب دانشگاهیان در عرصه‌های علمی تصریح کرد: امروز دانشگاهیان با همه سختی‌هایی که دشمن ایجاد کرده است، قدم‌های خوبی برداشته‌اند و در موارد مختلف علمی پیشرفت کرده‌ایم و می‌توانیم ادعا کنیم در هیچ کاری از علوم روز عقب نیستیم و در همه علوم پیشرفت داشتیم.

طباطبایی‌نژاد خاطرنشان کرد: در حوزه‌های علمیه نیز به همین صورت پیشرفت داشته‌ایم و کارهای بسیار خوبی انجام شده است و اکنون بسیاری از طلاب در دانشگاه‌ها درس می‌خوانند.

وی وحدت بین حوزه و دانشگاه را موجب حفظ کشور دانست و گفت: حوزه و دانشگاه دست به دست هم دادند و کشور را با وجود همه جنایت‌های دشمن حفظ کردند و پیش بردند و این دو قشر علمی جامعه با هم وحدت دارند.

مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: امیدواریم در کنار یکدیگر، هم معنویات خود را تقویت کنیم و علاوه بر آن در مسائل زندگی و پیشرفت‌های علمی روز و با کار و کوشش دشمن را بشکنیم و تحریم‌ها را با فعالیت‌هایی که دانشگاهیان همان طور که رهبر انقلاب فرمودند بی‌اثر کنیم.

وی با بیان بی‌اثر بودن گفت‌وگو و رفاقت با دشمن به آیاتی از قرآن کریم اشاره کرد و ادامه داد: قرآن کریم در آیات متعددی به صراحت این مسئله را به ما گوشزد می‌کند و می‌فرماید "لَن تَرضیٰ عَنکَ الیَهودُ وَلَا النَّصاریٰ حَتّیٰ تَتَّبِعَ مِلَّتَهُم" یعنی هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد، تا از آیین آنان، پیروی کنی.

طباطبایی‌نژاد اضافه کرد: دشمن راضی نمی‌شود تا نوکر و در استخدام آنها شوید همچنان که در آیه 50 سوره مائده به مسئله اشاره شده است و افرادی که درصدد همراهی با دشمن هستند در قلب آنها مرض است و اگر مریض نبودند هرگز دل به آنها نمی‌بستند، در حالی که عاقبت برای مومنین است.

وی پیشمانی این عده را بعد از تسلط دشمنان بی‌فایده دانست و گفت: این افراد می‌گویند ای کاش اجازه نمی‌دادیم که دشمن بر اسلام تسلط پیدا کند و دشمن را کنار زده بودیم و ذلیل کرده بودیم اما دیگر این پشیمانی سودی برای آنها ندارد و در مقابل آنهایی که فهمیدند و در برابر دشمن مقاومت کردند و سختی ها را تحمل کردند قطعا خداوند متعال اجر فراوان به آنها خواهد داد و عاقبت از آن متقین خواهد بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان اصفهان عنوان کرد: امیدوار هستیم سعی دانشمندان حوزوی و دانشگاهی در کنار هم برای پیشرفت اسلام و انقلاب و برای فهماندن این مسئله به دنیای کفر که اسلام به خوبی می‌تواند دنیا را اداره کند باشد و در امتداد این تلاش، حکومت حضرت ولیعصر(عج) تحقق پیدا یابد و ما نیز مقدمات ظهور حضرت را ایجاد کنیم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو