هر تخت سوختگی چقدر هزینه دارد؟

56

1399/10/3

14:34


آمار موار سوختگی و مرگ و میر ها ناشی از سوختگی در کشور ما بالا است و عمده این تعداد نگران کننده نتیجه سطج پایین ایمنی به ویژه در محیط کار می باشد. این بی توجهی موجب شده تا هزینه سنگینی به نظام سلامت و همچنین افراد آسیب دیده وارد شود به طوریکه به گفته رییس بیمارستان شهید مطهری هر تخت سوختگی ۵ میلیارد تومان هزینه دارد.

هر تخت سوختگی چقدر هزینه دارد؟

به گزارش بهداشت نیوز، دکتر مصطفی ده مرده ای، رئیس بیمارستان شهید مطهری اظهار کرد: ۳۰۰ هزار مورد سوختگی و ۳۰ هزار بستری و ۳ هزار مرگ و میر سالانه در کشور ما نشان می دهد از نظر ایمنی جز کشورهای ضعیف هستیم، این در حالی است که نود درصد سوختگی ها قابل پیشگیری هستند.

وی با بیان اینکه هزینه سوختگی بسیار زیاد است، افزود: هزینه سوختگی به نرخ آزاد و با تعرفه دولتی بین ۱۰۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان است و این رقم در بیمارستان های خصوصی در بدو ورود به ۲۵۰ میلیون و اگر بیمار یک ماه بستری شود به ۱ میلیارد تومان هم می رسد.

وی ضمن انتقاد از برخی صاحبان کار ادامه داد: متاسفانه بیشتر سوختگی ها ناشی از حوادث شغلی است و برخی از این افراد تابعیت ایرانی ندارند و بدون رعایت هیچ استانداردی به کار گرفته می شوند و هنگام سوختگی به بیمارستان مراجعه می کنند. 

ده مرده ای با بیان اینکه همیشه بیماران سوختگی از قشر ضعیف هستند چرا که استاندارد لازم در محل زندگی خود ندارند، افزود: البته هیچ تفاوتی بین مریضی که به صورت آزاد آمده است و دیگران نیست ولی بار هزینه ای به بیمارستان تحمیل می شود و بیمارستان ها هم ظرفیت و توان مشخصی دارند. 

رئیس بیمارستان شهید مطهری با بیان اینکه در حال حاضر از نظر درمان های نوین به شدت در مضیقه هستیم، گفت: هزینه پانسمان ها بسیار زیاد است. بیماران و وزارت بهداشت هم توان خرید را ندارند. بنابراین باید در زمینه پانسمان های نوین به بیماران سوختگی و بیمارستان ها کمک شود.

وی با بیان اینکه تعرفه ها برای بیماران سوختگی واقعی نیست و هزینه ها هم واقعی دیده نشده، خاطر نشان کرد: تخت های سوختگی به روز نیستند. هر تخت سوختگی ۵ میلیارد هزینه دارد و هر بیمار باید در یک اتاق جداگانه بستری شود. 

رئیس بیمارستان شهید مطهری افزود: هزینه لباس های مخصوص برای سوختگی حدود ۱۰ تا ۱۵ میلیون تومان است و این هزینه را بیشتر از ۵ درصد افراد سانحه دیده، نمی توانند تامین کنند. در این مواقع مشکل مضاعف می شود. بیماران دیر خوب می شوند و یا دچار ناتوانی خواهند شد.

رئیس بیمارستان شهید مطهری ادامه داد: پمادهای مخصوص سوختگی نیز به شدت گران هستند. هزینه آن ۳۰ دلار است و این پمادها با دلار آزاد وارد می شوند. افراد دارای سوختگی روزی یک پماد باید استفاده کنند که روزانه حدود ۸۰۰ هزار تومان برای آنان در کنار سایر هزینه ها رقم بسیار بالایی است.

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو