مردن در آب مطهر

کسی در فیلم حضور دارد  که من بشناسم؟

علی شادمان که از بازیگران پرکار سینمای ایران در چند سال اخیر بوده و در سال 97 او را با « مهمانخانه ماه نو » و « ما همه با هم هستیم » دیده بودیم، بازیگر فیلم است. ندا جبرئیلی هم که در فیلم قبلی اش به نام « هفت و نیم » او را در نقش یک زن افغان دیده بودیم، این بار نیز ایفاگر نقشی مشابه است.

داستان فیلم درباره چیست ؟

پسر جوانی از افغانستان به ایران آمده و سپس قصد مهاجرت به اروپا را دارد اما در ایران اتفاقات مختلفی برایش رخ می دهد که...

کارگردان کیست ؟

نوید محمودی، کارگردان و شاعر اهل افغانستان که اغلب او را با فیلم موفق « چند متر مکعب عشق » می شناسند. از محمودی در سال های اخیر آثاری نظیر « شکستن همزمان بیست استخوان » و « هفت و نیم » را دیده بودیم.

مردن در آب مطهر

نکات مثبت فیلم ؟

ویژگی مثبت مهمی در فیلم وجود ندارد. شاید پرداختن به چند معضل مهاجران افغان بتواند برای برخی مخاطبان که اطلاعی از وضعیت افغان ها در ایران ندارند جالب باشد.

نکات منفی فیلم ؟

قصه شامل چند معضل مختلف است که هیچکدام پرداختی ندارند و تیتر وار مطرح می شوند و همگی نیز ه حال خود رها می شوند.

« مردن در آب مطهر » با توجه به قاب بندی و لوکیشن ها، در بهترین حالت یک اثر تلویزیونی است که اشتباهاً عنوان سینمایی دریافت کرده است!

قهرمان « مردن در آب مطهر »، خنثی ترین شخصیت فیلم است! کسی که در تمام دقایق فیلم ایستاده و به این و آن می نگرد و کاری برای انجام دادن ندارد!

سخنرانی افغان ها در مقابل دوربین در انتهای فیلم، مانیفستی غیرسینمایی و ضعیف به شمار می رود.

فیلم با یک ماجرای عاشقانه آغاز و سپس تا انتهای فیلم خبری از این عاشقانه نیست تا اینکه کارگردان تصمیم می گیرد به یکباره دوباره به سراغ این سوژه برود؛ آن هم با بی منطق ترین روش ممکن!

پایان بندی فیلم عجیب و غریب است. پایان بندی که مسیری منطقی در طول قصه برای آن ترسیم نمی شود و ناگهان به داستان اضافه می شود.

برخی از دیالوگ های « مردن در آب مطهر » زیرنویس فارسی شده اند در حالی که همه این دیالوگ ها به زبان فارسی است و قابل درک!

مردن در آب مطهر

عامل تاثیرگذار برای تماشای فیلم؟

وجود ندارد.

حرف آخر :

« مردن در آب مطهر » ضعیف و فراموش شدنی است. فیلمی که در آن مسائل فقط مطرح می شوند و خبری از پرداخت سوژه ها نیست. تماشاگر پس از تماشای « مردن در آب مطهر » نه چیزی به داشته هایش اضافه می شود و نه لذت سینمایی را تجربه می کند!

 

منتقد: میثم کریمی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید

 

نام فیلم : مردن در آب مطهر

دانلود فیلم مردن در آب مطهر

کارگردان : نوید محمودی

نویسنده : نوید محمودی

تهیه کننده : جمشید محمودی

بازیگران :

علی شادمان

ندا جبرئیلی

سوگل خلیق