خواص برگ انبه و کاربرد های دارویی آن

خواص برگ انبه و کاربرد های دارویی آن


منبع: آرگا

174

1399/10/10

13:06


میوه انبه با تمام خوشمزگی و فواید آن عامه پسند نیست و افراد خاصی به خوردن این میوه بخاطر طعم شیرین و گس آن علاقه مندند. علاوه بر فواید میوه, خواص برگ انبه نیز چشمگیر است.

انبه میوه ای گس و شیرین در چند رنگ مختلف با قدمت بیشتر از چهار هزار سال یک میوه استوایی می باشد که علاوه بر خواص انبه, دانه و برگ میوه انبه نیز مورد استفاده در درمان بسیاری از بیماری ها هستند. هرچند این میوه در بین تعدادی از مردم طرفدار دارد اما در بین میوه ها به دلیل خواص فراوان, انبه به شاه میوه لقب گرفته است. ما در این مقاله به خواص برگ انبه اشاره می کنیم, همراهمان باشید.

فایده های برگ انبه و ویتامین های موجود در آن

فواید برگ انبه در کنترل بیماری ها:

  • برگ انبه خاصیت ضد دیابتی دارد و در کنترل سطح قند خون بدن بسیار موثر می باشد.
  • در کشور چین از برگ انبه به عنوان مسکن و درمانگر بیماری آسم به طور گسترده استفاده می کنند.
  • از دیگر خواص برگ انبه خاصیت ضد باکتریایی آن است که باعث می شود بدن در معرض عفونت قرار نگیرد و در مقابله با اختلالات گوارشی و تومورها نقش موثری ایفا می کند.

    خواص برگانبه در کنترل و درمان بیماری ها

  • خاصیت آنتی اکسیدانی برگ انبه سبب شده است تا از آن برای استفاده در لوازم آرایشی و بهداشتی و درمان عفونت های ویروسی بهره ببرند.
  • در درمان سکسکه و بر طرف گردن عفونت گلو برگ انبه را می سوزانند و از دود آن استفاده می کنند.
  • برگ انبه سرشار از ویتامین ب, آ و ث می باشد.
  • برگ انبه دارای مقدار بسیاری فلانوئید و فنول می باشد.

    برگ انبه تسکین دهنده درد گوش

  • برگ انبه در تقویت رگهای خونی تاثیر گذار است و به همین علت منجر به پایین آوردن فشار خون می شود.
  • از دیگر خواص برگ انبه, کمک به دفع سنگ کلیه و صفرا می باشد. به این منظور باید برگ انبه را در سایه خشک کرد و از پودر آن بهره برد.
  • برای درمان سرماخوردگی می توان از عسل به همراه یک لیوان جوشانده برگ انبه استفاده کرد.
  • چکاندن یک قطره آب برگ انبه در داخل گوش, به تسکین این درد کمک می کند.

    برگ انبه کاهنده سطح قند خون


    مزایای برگ انبه و خاصیت آن در پیشگیری از بیماری ها

همانطور که در بالا مشاهده کردید؛ برگهای درخت انبه دارای خواص درمانی زیادی هستید، در زیر به معرفی برخی خواص دیگر آن می پردازیم :

کاهش فشار خون

مصرف برگ های انبه موجب پایین آمدن فشار خون می شوند، همچنین با کاهش فشار خون رگ های خونی نیز تقویت شده و بسیاری از مشکلات واریسی برطرف خواهد شد.

خاصیت برگ انبه

تنظیم بیماری دیابت

برگهای انبه دارای تانن و آنتوسیانین می باشند از این رو مصرف آن برای درمان دیابت البته در مراحل اولیه می تواند مفید باشد، همچنین این برگها دارای عصاره اتیل استات بوده که موجب تحریک سنتز گلیکوژن می شوند.

شما می توانید برای درمان دیابت، برگ ها را به صورت خیس شده و یا پودر شده استفاده کنید، به منظور کمتر شدن علائم دیابت نیز می توانید برگ ها را در آب ریخته و سپس در آورید و آب آن را بنوشید، همچنین این برگها برای درمان هیپرگلیسیمی نیز مورد استفاده قرار می گیرند.

فواید برگ انبه

درمان بی قراری

استرس و اضطراب از جمله مشکلات شایع در جوانها می باشند که تاثیرات سوئی در سلامت آنها می گذارند، وجود اضطراب منجر به بی قراری خواهد شد که می تواند بسیار آزار دهنده باشد، حال بی قراری خود را می توانید با برگهای انبه درمان کنید، برای این منظور با نوشیدن ۲ تا ۳ فنجان چای برگ انبه، مشکل بی قراری خود را کاهش دهید.

درمان اسهال خونی

یکی دیگر از فواید برگ های انبه درمان اسهال خونی است. بنابراین برگ ها را باید در سایه خشک کرده و پودر کنید و سپس با آب مخلوط کرده و حدود ۲ تا ۳ بار در روز بنوشید.

 

مزایای برگ انبه

درمان سکسکه

سکسکه در صورتی که طولانی مدت باشد، بسیار آزار دهنده بوده و حتی می تواند تمرکز فرد را از روی چیز های دیگر بگیرد و این مشکل می توانید در هر زمان و یا مکانی اتفاق بیفتد، علاوه بر آن هیچ دارویی برای متوقف کردن آن وجود ندارد، در این مورد برخی درمان های خانگی سفارش شده است که از جمله آن دود کردن برگ های انبه می باشد که علاوه بر درمان سکسکه می تواند برخی مشکلات گلویی را نیز درمان کند.

بهتر ست برگ انبه را بجوشانید و سپس بعد از صاف کردن از آن بنوشید. همچنین می توانید برگ انبه را خشک کرده, پودر کنید و در آب بریزید و مصرف نمایید. حتی می توان برگ انبه را بعد از شستن بجوید و از خاصیت دارویی برگ انبه لذت برد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو