شبه‌نظامیان ۲۵ غیرنظامی را در کنگو کشتند

منبع: برترین ها

81

1399/10/12

22:32


مقام‌های جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کردند که شبه‌نظامیان در شرق این کشور دستکم ۲۵ تن از شهروندان را به قتل رساندند.

ایرنا: مقام‌های جمهوری دموکراتیک کنگو اعلام کردند که شبه‌نظامیان در شرق این کشور دستکم ۲۵ تن از شهروندان را به قتل رساندند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، «دونات کیبوانا» از مقام های منطقه «بنی» در استان «نورث کیوو» جمعه به این خبرگزاری گفت که ارتش در جریان تعقیب شبه‌نظامیان «نیروهای متحد دموکراتیک» اجساد ۲۵ شهروند را یافتند.

یکی دیگر از مقام‌های منطقه که شمار کشته شدگان را ۳۰ نفر اعلام کرد، اظهار داشت: این افراد برای مراسم سال نوی میلادی آماده شده بودند که شبه نظامیان آنها را کشتند.

شبه‌نظامیان ۲۵ غیرنظامی را در کنگو کشتند

نیروهای متحد دموکراتیک در دهه ۱۹۹۰ بعنوان یک گروه شورشی در اوگاندا تشکیل شد. این گروه در شرق کنگو نیز فعالیت دارد و گفته می‌شود که در سال گذشته میلادی حدود ۸۰۰ شهروند را در استان نورث کیوو به قتل رسانده است.

منابع مالی این گروه از محل قاچاق چوب تامین می‌شود و مقام‌های کنگو ظن آن دارند که برخی نظامیان این کشور با نیروهای متحد دموکراتیک همدست هستند.

این گروه هرگز مسؤولیت حملات را برعهده نگرفته است اما از آوریل ۲۰۱۹ تاکنون «داعش استان مرکزی آفریقا» مسؤولیت برخی حملات این گروه را برعهده گرفته است.

سازمان ملل در ماه ژوئیه اعلام کرد که حملات این گروه می‌تواند مصداق جنایت علیه بشریت و جنایت جنگی تلقی شود.

ارتش کنگو اواخر اکتبر ۲۰۱۹ اعلام کرد که یک حمله گسترده علیه نیروهای متحد دموکراتیک انجام داده و پنج تن از سران آن را کشته است.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو