بهترین روش های از بین بردن سفیدی موی سر بطور طبیعی در خانه

منبع: مینویسم

77

1399/11/2

22:57


بهترین روش های از بین بردن سفیدی موی سر بطور طبیعی

سفیدی موی سر برای برخی افراد دلنشین و دوست داشتنی است اما ممکن است به همان اندازه برای برخی دیگر آزار دهنده باشد و دلایل متعددی باعث سفیدی مو سر می شود به عنوان مثال در برخی ارثی و در برخی بالا رفتن سن و در برخی نیز استرس و اضطراب می باشد، اما در هر صورت روش هایی برای از بین بردن سفیدی موی سر بطور طبیعی وجود دارد که می توانید از آنها بهره بگیرید.

تحقیقات نشان می دهند که دلیل سفیدی موی سر استرس می باشد

روش های خانگی از بین بردن سفیدی موی سر

می توانید با استفاده از مواد طبیعی موجود در خانه همچون آب پیاز، آبلیمو، روغن نارگیل، روغن بادام، جنسینگ، گندم و جو … برای بین بردن سفیدی موی سر در خانه کمک بگیرید.

درمان سفیدی مو با جینسینگ

آیا می دانستید که با استفاده از گیاه جینسینگ می توان سفیدی موی سر خود را از بین ببرید؟  به این منظور باید مقداری آب جیسینگ را بنوشید این نوشیدنی برای گردش خون و همچنین تامین خون کافی مناسب می باشد.

خواص جینسینگ برای مردان و زنان چیست؟

درمان خانگی سفیدی موی سر با روغن نارگیل و روغن لیمو

یکی از روش های طبیعی درمان سفیدی مو سر استفاده از روغن نارگیل و لیمو می باشد برای انجام اینکار باید مقداری روغن لیمو را با روغن نارگیل ترکیب کنید و روی قسمت های سفید موی سر ماساژ دهید و اجازه دهید تا به مدت 30 دقیقه روی موهایتان بماند میتوانید این کار را هفته ای 3 الی 4 بار انجام دهید تا به نتیجه مطلوب برسید.

درمان خانگی سفیدی موی سر با روغن نارگیل و روغن لیمو

درمان سفیدی مو در خانه با پیاز و آبلیمو

از دیگر روش های خانگی سفیدی موی سر استفاده از ترکیب پیاز و آبلیمو می باشد. از آنجایی که آب پیاز دارای آنزیمی است که باعث خنثی شدن هیدروژن پروکسید می شود از این رو برای پیشگیری سفیدی موی سر بسیار مناسب می باشد. به منظور انجام این کار، کافیست که یک پیاز متوسط را پوست بکنید و آب آن را بگیرید و با آب لیمو ترش تازه ترکیب کنید و روی موی سفید سرتان ماساژ دهید.

درمان خانگی سفیدی مو سر با انگور ، روغن بادام و روغن نارگیل

افرادی که در سنین پایین موهای سرشان سفید شده می توانند با استفاده از ترکیب انگور ، روغن بادام و روغن نارگیل رنگ موهای سفیدشان را برگردانند. فقط کافیست که 2 قاشق غذاخوری روغن بادام و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل را به همراه 4 یا 5 انگور مخلوط کنید و موهای سفیدتان را به آن آغشته کنید و اجازه دهید شب تا صبح روی موهیتان بماند و سپس آن را بشویید.

درمان سفیدی مو با سیاه دانه و روغن زیتون

با استفاده از سیاه دانه و روغن زیتون می توانید به مرور زمان موهای سفید خود را از بین ببرید. ترکیب سیاهدانه و روغن زیتون به رشد فولیکولهای جدید، درخشندگی و همچنین جلوگیری از موهای سفید سر کمک می کند باید 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 قاشق روغن سیاه دانه ترکیب کنید و روی موهای خود ماساژ دهید و بعد از 1 ساعت با آب گرم بشویید.

از بین بردن موهای سفید سر با گندم و جو

از دیگر روش های درمان سفیدی موی سر می توان به ترکیب گندم و  جو اشاره کرد. باید به اندازه یک مشت گندم و یک مشت جو را داخل مولینکس و یا مخلوط کن بریزید و سپس آن را ماساژ دهید و اجازه دهید 2 ساعت بر روی موهای شما بماند و بعد از آن با آب گرم موها را بشویید.

رفع سفیدی مو با روغن بادام

از بین بردن سفیدی موی سر با روغن بادام نیز امکان پذیر می باشد. روغن بادام را به پوست کف سرتان ماساژ دهید و پس از چند ساعت با شامپو بشویید و این کار را حداقل هفته ای 2 بار تکرار کنید تا علاوه بر درمان سفیدی مو سر به استحکام آن نیز کمک می کند.

از بین بردن سفیدی مو سر با گیاه مریم گلی و پیاز

اگر گیاه مریم گلی در منزل دارید می توانید از ترکیب آن با 30 گرم شکر، 3 کاسه آب و 3 تکه پیاز سبز برای از بین بردن سفیدی موی سر استفاده کنید. همه مواد فوق را با مقداری آب داخل قابلمه ریخته و اجازه دهید تا بجوشد و طی 2 روز آن را بنوشید.

از بین بردن سفیدی موی سر با برگ های کاری

استفاده از برگ های کاری یکی از روش های خانگی از بین بردن سفیدی موی سر می باشد. می توانید از خواص پودر برگ کاری برای حفظ سلامت پوست و مو و همچنین از بین بردن سفیدی موی سر بهره بگیرید و یا آن را با مقداری روغن زیتون ترکیب کنید و با مقداری آب بجوشانید و آن را روی پوست سر ماساژ دهید و اجازه دهید به مدت 15 الی 20 دقیقه روی سرتان بماند و سپس آن را بشویید.

خواص برگ توت سفید برای درمان سفیدی موی سر

برگ توت سفید نیز یک روش خانگی از بین بردن سفیدی موی سر شناخته شده است و مقداری برگ توت را با مقداری روغن کنجد مخلوط کنید و قبل از شانه کردن مو آن را روی موی سر اسپری کنید. این روش نه تنها برای درمان سفیدی موی سر مفید بوده بلکه افرادی که موی مشکی به رنگ طبیعی دارند نیز می توانند از آن برای پیشگیری از سفید شدن مو استفاده کنید.

فروشگاه قطعات آسانسور

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو