مقایسه دنا و جک j4

مقایسه دنا و جک j4


منبع: دلگرم

60

1399/11/2

23:36


مقایسه دنا و جک j4

مقایسه جک J4 با دنا پلاس

دنا پلاس:

ایران خودرو دنا را اصطلاحاً با نام لوکس ترین خودروی ملی به بازار عرضه کرد و دنا پلاس نمونه فیس لیفت و مجهز تر دنا است که پس از دنا معرفی و وارد بازار شد. در ظاهر دنا پلاس شاهد تغییرات چشمگیری به منظور نزدیک تر شدن طراحی آن به استانداردهای روز دنیا، خارج شدن از سادگی و دادن جلوه لوکس هستیم که در این امر طراحی چراغ جلو، گرافیک چراغ‌های عقب و خطوط مورب در نمای جانبی بیشترین تاثیر را دارند. سبک طراحی جک J4 و دنا پلاس با یکدیگر تفاوت دارند. طراحان در دنا پلاس سعی کرده‌اند تا کمی با شلوغ کاری به طراحی بهتری دست پیدا کنندو باید بگوییم تا حدودی هم موفق بوده‌اند.

دنا پلاس

به داخل کابین دنا پلاس که وارد میشویم طراحی در مجموع قابل قبول اما تکراری است و تفاوتی در مجموع با نوع ساده دنا ندارد. کیفیت ساخت و مونتاژ دنا پلاس و هم چنین متریال به کار رفته کاملاً متوسط است و وجود 4 ایربگ، سانروف سیستم مالتی مدیا کامل، نویگیشن و صندلی های برقی برای سرنشینان جمله آپشن‌های خوبی هستند که سطح رقابت دنا پلاس را بالا برده است. با توجه به بررسی‌های انجام شده در مورد دنا پلاس و جک J4 کیفیت سدان چینی یعنی جک J4 را می توان بهتر دانست، در بحث آپشن تقریبا برابر هستند و برتری دنا پلاس به صورت جزئی است.

در مجموع سواری نرم و خانوادگی را می‌توان ویژگی سواری با دنا پلاس دانست و سطح پایداری، قابلیت مانور و فرمان پذیری در حد انتظار دارد اما کمی سواری با دنا پلاس کاملا شما را آگاه می‌کند که آرایش سیستم تعلیق، پلتفرم و ... ساده و قدیمی است.

دنا پلاس یکی از بزرگترین قدم های ایران خودرو برای پیشرفت محسوب می گردد اما هنوز هم راه زیادی را تا یک ماشین نوین و خاص با ویژگی‌های خوب دارد و نداشتن گیربکس اتوماتیک، نداشتن یک پلتفرم جدید و در نهایت یکسان بودن بعضی از ویژگی‌های دنا پلاس با سمند مانند پیشرانه کاملا مشابه با گراف یکسان قدرت و ... از بزرگترین عیوب دنا پلاس به شمار می رود.

مقایسه جک J4 و دنا پلاس

جک J4:

جک J4 خودرو کوچک چینی است که آن را کرمان موتور معرفی نموده و جایگزین جک J5 معرفی کرده است. جک J4 در ظاهر به ویژه در قسمت جلو طراحی خوب و با سبک مدرنی را به نمایش می گذارد اما از دیگر رقیبان هم رده خودش کمی ساده تر است که دلیل آن در عرضه و ورود این ماشین در سال 2014 به بازار چین است. اگر کمی نگاه دقیق تری به طراحی جک J4 بیاندازیم در قسمت جلو و جانبی شباهت های زیادی با هیوندای اکسنت می بینیم که یکی از ماشین های موفق این سگمنت محسوب می‌شود. سادگی مهم ترین نکته در طراحی جک J4 است و تناسب و هماهنگی ابعاد و سایز قطعات، طراحی ، خطوط و زوایا و ... به خوبی رعایت شده است.

جک J4

به داخل کابین جک J4 که قدم می‌گذاریم، باز هم شباهت آن با هیوندای اکسنت غیر قابل انکار است اما به لطف طراحی تکراری غربیلک فرمان با لوگوی جک و رنگ بندی مشکی کابین حس و حال کابین جک J4 را همانند قیمتش نشان می دهد. کیفیت مونتاژ جک J4 خوب ارزیابی می شود و کیفیت متریال جک J4 هم تناسب دارد و از نظر آپشن هم جک J4 وضعیت نسبتا خوبی دارد.

تب کاهش آلایندگی و مصرف سوخت در بین جک J4 و رقبایش به شدت در حال شیوع است و جک J4 هم به طور شدیدی به این بیماری مبتلا شده است و به همین دلیل است که از یک پیشرانه 4 سیلندر و 16 سوپاپ که به طور دقیق 1499 سی سی حجم دارد سود میبرد. این پیشرانه در دور موتور 6000 دور در دقیقه قادر است تا 103 اسب بخار نیرو و در دور موتور 3000 الی 4500 دور بر دقیقه 146 نیوتن متر گشتاور تولید کند و این میزان قدرت توسط یک گیربکس CVT یا اتوماتیک ضریب متغیر پیوسته به چرخ‌های جلو جک J4 منتقل می شود. موتور و گیربکس جک J4 هماهنگ هستند و وزن سبک و 1110 کیلوگرمی جک j4 در عملکرد فنی آن بی تاثیر نبوده اما همه برنامه ریزی های انجام شده در سیستم مدیریت موتور و گیربکس جک J4 بر مبنای عملکرد اقتصادی این ماشین است. جک J4 به زمان تقریبی 11.5 ثانیه نیاز دارد تا از حالت سکون به سرعت 100 کیلومتر در ساعت دست پیدا کند، حداکثر سرعت جک J4 در ایران 180 کیلومتر در ساعت اعلام شده است و جک J4 در سیکل ترکیبی تنها به 6.2 لیتر سوخت نیاز دارد.

جدول مقایسه دنا و جک j4

خودرو

حجم موتور

نوع موتور

قدرت خروجی
اسب بخار

گشتاور

نیوتن متر

شتاب 0 تا 100

ثانیه

مصرف سوخت

لتیر

نوع جعبه دنده

جک J4

1.5

تنفس طبیعی

103

146

13.5

6.2

CVT

دنا پلاس

1.7

تنفس طبیعی

115

157

13.5

8

5 سرعته دستی

کلام پایانی در مقایسه دنا و جک j4

دنا پلاس به رغم وطنی بودن آن گزینه مناسبی در بازار ایران محسوب می گردد و بدلیل ظاهر جذاب و تهاجمی خود با استقبال خوبی نیز روبرو شده است اما نباید از حق گذشت که این خودرو دارای معایب فراوانی از قبیل فضای داخلی کم ،راندامان پایین پیشرانه و داشتن جعبه دنده دستی می باشد اما از محاسن بسیاری نیز بهره می برد.

در مقابل جک J4 از خودروهای بروز و مدرن چینی است که به رغم برخورداری از جععه دنده اتوماتیک ،فضای داخلی بیشتر ،مصرف سوخت کمتر و کابینی جذاب تر می تواند رقیب قابل ملاحضه ای محسوب گردد. لذا اگر جبعه دنده اتوماتیک، ایمنی بیشتر ، فضای داخلی جذابتر و مصرف سوخت کمتر برای شما اهمیت دارد جک J4 گزینه مناسبی است هر چند که باید توجه داشته باشید مزایایی فوق حدود 10 میلیونی برای شما بیشتر هزینه دارد. اما اگر قصد دارید کمتر هزینه کنید و ظاهر جذاب دنا پلاس برای شما اهمیت دارد این خودرو گزینه مورد نظر شماست.

separator line

مقایسه خودرو لیفان X60 با ام وی ام X33 S

مقایسه دنا و پژو پارس دو محصول ایران خودرو


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو