the blacklist jpg 00

شبکه‌ی NBC سفارش ساخت فصل نهم سریال «لیست سیاه» (The Blacklist) را صادر کرد. این در حالی است که سه اپیزود از فصل هشتم روی ایر رفته. دو اپیزود اول فصل هشتم در ماه نوامبر و اپیزود سوم جمعه ۲۲ ژانویه پخش شده است. بنا بر اعلام شبکه، دو قسمت اول نرخ بیننده ۱.۲ را در میان مخاطبین ۱۸ تا ۴۹ ساله به جا گذاشته و ۷.۵ میلیون بیننده را در پلتفرم‌های مختلف جذب کرده است.

«جیمز اسپیدر»، «مگان بون»، «دیه‌گو کلاتنهاف»، «امیر اریسون»، لورا سان» و «هری لنیکس» از جمله بازیگران این مجموعه‌اند. اسپیدر نقش «ریموند ردینگتون» ملقب به «رد» را بازی می‌کند که به پلیس فدرال در به دام انداختن بدنام‌ترین جنایت‌کاران دنیا یاری می‌رساند. در اپیزود هفته‌ی آینده سریال، «رد» جنایت‌کار شماره‌ی یک فهرست سیاهش را فاش خواهد کرد.

به گزارش مووی مگ به نقل از 30نما، اسپیدر، به همراه «جان آیزندراث»، «جان بوکنکمپ»، «جان دیویس»، «جان فاکس»، «لوکاس رایتر»، «لورا ای. بنسون» و «شان هنن» از جمله تهیه‌کنندگان اجرایی سریال بوده‌اند. این مجموعه محصول کمپانی یونیورسال، سونی پیکچرز تله‌ویژن و دیویس اینترتینمنت است. بوکنکمپ خالق سریال و به همراه آیزندراث شورانر آن است.

تولید فصل نهم سریال در حالی تأیید شده که پاندمی سنت‌های همیشگی شبکه‌های ماهواره‌ای آمریکا را دگرگون ساخته. بیشتر شبکه‌ها در بازه‌ی زمانی همیشگی سفارش ساخت اپیزودهای آزمایشی سریال‌های جدید را صادر نکردند و در عوض بر روی پروژه‌هایی کار می‌کنند که سال گذشته با شروع پاندمی متوقف شدند.

شبکه‌ی NBC تاکنون سفارش ساخت سریال‌های کمدی «اتومبیل آمریکایی» (American Auto) و «گرند کرو» (Grand Crew) و درام «لابرئا» (La Brea) را برای سال ۲۰۲۱-۲۰۲۲ صادر کرده که اپیزودهای آزمایشی همگی آن‌ها سال گذشته سفارش داده شده بودند.