وضعیت پرونده درگیری عنابستانی با سرباز راهور

منبع: برترین ها

75

1399/11/11

14:43


سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تا ۱۰ روز آینده نتایج حادثه درگیری بین پلیس راهور ناجا و نماینده سبزوار در مجلس را جمع بندی و اعلام می‌کند.

خبرگزاری صداوسیما: سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان تا ۱۰ روز آینده نتایج حادثه درگیری بین پلیس راهور ناجا و نماینده سبزوار در مجلس را جمع بندی و اعلام می‌کند.

آقای محمدحسین فرهنگی درخصوص آخرین وضعیت موضوع حادثه درگیری بین پلیس راهور و آقای عنابستانی نماینده سبزوار در مجلس شورای اسلامی، افزود: هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس، این موضوع را در دستور کار خود قرار داده و پیش بینی می‌شود ظرف یک هفته تا ۱۰ روز موضوع جمع بندی و اعلام خواهد شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس، این حادثه را دارای دو بُعد دانست و گفت: یک بُعد آن همان بود که در رسانه‌ها منعکس شد و بعضا هم صحبت‌های متناقضی بیان شده است.

آقای فرهنگی افزود: نماینده سبزوار در مجلس مدعی است که توضیحات وی مورد تحریف قرار گرفته و چیز‌هایی را که نگفته است از زبان وی منعکس کرده اند.

وی تصریح کرد: بخش دوم ماجرا مربوط به رفتار ماموران نیروی انتظامی با نماینده مجلس در محل اتفاق بوده که موضوع مستقلی است.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس با اشاره به اینکه در موضوع دوم و در محل حادثه به جایگاه نمایندگی مجلس به اشکال مختلف اهانت شده است، گفت: زمانی که یک نماینده از حوزه انتخابیه خود انتخاب می‌شود، براساس اصل ۸۴ قانون اساسی فقط نماینده آن حوزه نیست، بلکه نماینده ملت ایران است.

آقای فرهنگی با اشاره به اینکه برای اهانت نیز در قانون مجازات جرم انگاری شده است، گفت: گزارشاتی دریافت کردیم که مامور دیگری از کادر نیروی انتظامی غیر از آن سرباز در ایجاد راهبندان و افزایش اهانت به نماینده مجلس نقش داشته است.

وی افزود: همه موارد توسط اداره حقوقی مجلس قابل پیگیری است و هر دو بُعد باید مورد توجه قرار گیرد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس همچنین گفت: آن چیزی که مربوط به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان می‌شود به زودی جمع بندی و اعلام می‌شود و موضوع دیگر مطرح شده بستگی به فرآیند‌های قضایی دارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو