ماسک رفع منافذ پوست با معجون های طبیعی و اثر بخش

ماسک رفع منافذ پوست با معجون های طبیعی و اثر بخش


منبع: آرگا

117

1399/11/12

23:03


افرادی که دارای پوست چرب هستند، نسبت به افرادی که پوست خشک تری دارند، منافذ بازتری دارند. این منافذ، به ویژه در اطراف بینی بیشتر مشاهده می شود و حاوی چربی بیشتری هستند. با استفاده از چند ماسک رفع منافذ پوست می توانید پوستی سالم و درخشان داشته باشید.

منافذ باز می تواند بسیار ناخوشایند به نظر برسد. اگر چه اندازه منافذ ژنتیکی و نمی تواند آن را به طور دائمی تغییر داد. در این مقاله به چند ماسک رفع منافذ پوست می پردازیم که می توانید با استفاده از آن منافذ پوستتان را کوچکتر کنید.

ماسک رفع منافذ پوست

منافذ پوستی، روغن طبیعی را به پوست می دهند که آن را مرطوب و لطیف می کند و اجازه می دهد تا پوست نفس بکشد. آنها مسئول دفع سموم بدن هستند با این حال، این منافذ زمانی که مسدود یا باز شوند، بیشتر می شوند. به طور معمول، افرادی که دارای پوست چرب هستند، نسبت به افرادی که پوست خشک تری دارند، منافذ بازتری دارند. این منافذ، به خصوص در اطراف بینی بیشتر دیده می شود و حاوی چربی بیشتری هستند. برای رسیدن به پوستی سالم و درخشان، لازم است با حفظ تعادل صحیح پاک کردن، و مرطوب سازی مانع ایجاد منافذ شوید. در ادامه چند ماسک رفع منافذ پوست را به شما معرفی می کنیم.

داشتن پوستی درخشان و زیبا با ساتفاده از چند ماسک خانگی

یخ

یک تکه یخ را به مدت ۱۰ تا ۱۵ ثانیه روی پوست به خصوص منافذ باز خود قرار دهید که می تواند به بسته شدن منافذ و سفت کردن پوست کمک کند.فقط به یاد داشته باشید که قبل از این کار صورت خود را با تمیز بشویید.

روش بستن منافذ پوست

سفیده تخم مرغ

سفیده  دو عدد تخم مرغ را با یک چهارم فنجان آب پرتقال تازه، ترکیب کنید و ماسک به دست آمده را روی صورت خود قرار دهید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه آن را بشویید. آب پرتقال به روشن شدن پوست شما کمک می کند و سفیده تخم مرغ تاثیر زیادی در بسته شدن منافذ پوست دارد.

ماسک سفیده تخم مرغ برای از بین بردن منافذ پوست

ماسک جوش شیرین

شما می توانید با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین و مقداری آب ماسک رفع منافذ پوست درست کنید. و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه آن را آب ولرم بشویید.

ماسک جوش شیرین به کوچکتر شدن منافذ شما کمک می کند. جوش شیرین همچنین چربی بیش از حد پوست را خشک می کند و اینگونه می تواند با جوش و آکنه مبارزه کند. هر روشی که بتواند روغن پوست را کاهش دهد می تواند به بسته شدن منافذ کمک می کند.

ماسک جوش شیرین برای بستن منافذ صورت

عسل

عسل برای پوست معجزه می کند، زیرا خواص ضد باکتریایی، دارویی و درمان بخش می باشد و سرشار از پتاسیم است که باکتری های بین منافذ را از بین می برند از سوی دیگر شما می توانید در کنار عسل از ماست نیز استفاده کنید، ماست یک منبع خوب اسید لاکتیک است که پوست شما را تمیز می کند و به بسته شدن منافذ نیز کمک می کند. ترکیب ماست و عسل را هم می توانید روی پوست خود قرار دهید و بعد از ۱۰ دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

رفع منافذ پوست با عسل

ماسک خاک رس

یکی از انواع ماسک رفع منافذ پوست، ماسک خاک رس است که به بسته شدن منافذ باز صورت کمک می کند و سلول های مرده پوست را از بین می برد، همچنین التهاب پوست را کاهش می دهد. انواع مختلفی از ماسک خاک رس وجود دارد که می توانید متناسب با نوع پوست خود آن را انتخاب کنید. ماسک خاک رس می تواند از خاک رس بنتونیت یا کائولین ساخته شود. هر چند که هر کدام مواد معدنی خاص خود را دارد. بنابراین باید بهترین گزینه را متناسب با نوع پوست خود استفاده کنید.

شما می توانید یک قاشق غذاخوری از ماسک خاک رس بنتونیت، یک قاشق بلغور جو دوسر و یک قاشق غذاخوری آب مخلوط کنید و صورت خود را کاملا تمیز بشویید و سپس این ماسک رفع منافذ پوست را روی صورت خود قرار دهید و بعد از ۱۰ تا ۱۵ دقیقه با آب ولرم بشویید.

ماسک خاک رس برای رفع منافذ پوست

عصاره برگ کاهو

آب برگ های کاهو و چند قطره آب لیمو را ا هم ترکیب کنید و آن را روی صورت خود قرار دهید. پس از ۲۰ دقیقه آن را بشویید، شما می توانید این آب را در یک بطری شیشه ای در داخل یخچال نگهدارید.

معرفی چند ماسک رفع منافذ پوست

اسکراب روغن زیتون و شکر

شما می توانید از اسکراب روغن زیتون و شکر به عنوان ماسک رفع منافذ پوست استفاده کنید. برای این کار شما می توانید ۳ قاشق غذا خوری شکر را به همراه ۲ قاشق غذاخوری روغن زیتون و چند قطره آب لیمو را با هم ترکیب کنید. تمام مواد تشکیل دهنده را بعد از ترکیب به آرامی روی صورت قرار دهید تا ۲۵ تا ۳۰ دقیقه بماند، آن را با آب کمی سرد تمیز کنید. شما می توانید از این ماسک رفع منافذ پوست یک بار در هفته استفاده کنید.

اسکراب روغن زیتون و شکر برای از بین بردن منافذ صورت

ژل آلوئه ورا

ژل طبیعی آلوئه ورا یک ماسک رفع منافذ پوست بسیار عالی محسوب می شود که دارای خواص پاک کنندگی نیز می باشد، زیرا می توانئ منافذ صورت را تمیز کند. شما می توانید به مدت ۵ تا ۱۰ دقیقه این ژل را بر روی صورت خود قرار دهید و پس از آن با آب سرد بشویید. همچنین می توانید آب لیمو را نیز به آن اضافه کنید.

خواص ژل آلوئه ورا برای سلامت پوست

بخور درمانی

یکی از بهترین راه های باز کردن منافذ باز روی پوست بخور درمانی است. قبل از شروع، صورت خود را با پاک کننده ملایم شستشو دهید. پس از آن، بلافاصله صورت خود را با آب سرد بشویید تا این منافذ را ببندد.

بخور دادن پوست صورت برای بسته شدن منافذ پوست بی نظیر است. به دلیل اینکه بخار گرما منافذ را باز می کند و اجازه می دهد هرگونه کثیفی و چربی بیش از حد از منافذ خارج شوند.

اگر پوست شما دارای جوش و آکنه می باشد. چند قطره روغن درخت چای نیز به آن اضافه کنید و صورتتان را روی آن قرار دهید و روی سر خود یک حوله قرار دهید و حدود ۱۰ دقیقه بعد با آب سرد بشویید تا منافذ پوست بسته شوند.

درمان منافذ پوست با بخور درمانی

سرکه سیب

سرکه سیب، دارای خواص ضدالتهابی و ضد میکروبی می باشد که تعادل pH پوست را حفظ می کند. به نسبت مساوی  آب و سرکه سیب را بجوشانید و با استفاده از پنبه، سطح پوست را با این ترکیب پوشانده و ۱۰ دقیقه صبر کنید و سپس پوست را آب بشویید. شما می توانید دوبار در هفته از این ماسک رفع منافذ پوست استفاده کنید.

درمان خانگی پوست پرتقالی و بستن منافذ پوست

آب خیار و گلاب

یکی از بهترین ماسک برای رفع منافذ پوست گلاب و آب خیار می باشد. شما می توانید چند قطره گلاب و آب خیار را با هم ترکیب کنید و روی صورت خود قرار دهید و پس از ۱۵ تا ۲۰ آن را بشویید. این ترکیب، منافذ باز را کاهش می دهد. علاوه بر این، سیلیکا موجود در خیار باعث بهبود بافت پوست شما می شود.

معرفی چند ماسک رفع منافذ پوست

فندق

فندق یک مرطوب کننده طبیعی محسوب می شود که منافذ باز را بدون خشک کردن پوست شما را به حداقل می رساند؛ این ترکیب، روغن اضافی را از بین می برد و باکتری ها و آلودگی ها و سایر ناخالصی های پوست را از بین می برد. یک قاشق چای خوری فندق را روی صورت خود قرار دهید تا خشک شود و سپس آن را با آب بشویید.

درمان منافذ باز پوست با فندق

چند تمرین ساده برای داشتن پوست شفاف

همیشه پوست خود را تمیز نگه دارید:

هنگامی که منافذ باز با کثیفی و روغن پر می شوند، می توانند بزرگتر به نظر برسند. بنابراین باید همیشه صورت خود را تمیز نگه دارید تا مقدار کثیفی پوست به حداقل برسد.

شستشو را یک بار در صبح و یکبار در شب قبل از خواب انجام دهید. به یاد داشته باشید شستشو بیش از حد می تواند موجب خشکی پوست شود آن را تحریک کند تا مجددا منافذ پوست بزرگ تر به نظر برسند.

صورت خود را با پاک کننده های ملایم بون سولفات بشویید و از آب خیلی گرم نیز استفاده کنید و در نهایت با یک حوله نرم و تمیز صورت خود را خشک کنید اما پاک نکنید.

چند تمرین ساده برای داشتن پوستی شفاف

هر روز از کرم ضد آفتاب استفاده کنید:

اشعه UV ناشی از نور خورشید به کلاژن پوست که وظیفه محافظت از پوست را برعهده دارد، آسیب می زند. بدون کلاژن این منافذ کش آمده و بزرگ تر به نظر می رسد.

شما می توانید با استفاده از کرم ضد آفتاب از این آسیب پیشگیری کنید و همچنین می توانید از برخی مرطوب کننده ها که حاوی SPF هستند نیز استفاده کنید.

زمانی که وقت زیادی را خارج از خانه می گذرانید، باید حتما از یک کلاه و عینک آفتابی استفاده کنید. اگر پوست صورت شما حساس است، اطمینان حاصل کنید که کرم ضد آفتاب شما حاوی خواص ضد عفونی کننده باشد که بسیاری از منافذ پوست را مسدود می کند.

استفاده از کرم ضد آفتاب برای حفظ سلامت پوست

جوش ها و جوش های سر سیاه را به هیچ وجه دستکاری نکنید:

تلاش برای از بین بردن جوش های سر سیاه و سر سفید و فشرده سازی آنها ایده بسیار بدی است، اگر این کار اشتباه انجام شود می تواند، به منافذ پوست صدمه وارد کند و باعث بزرگ تر شدن آنها شود.

همچنین می تواند باکتری را از ناخن انگشتان به منافذ پوست منتقل کند و توده سیاه شما به یک جوش زننده تبدیل می شود.

اگر قصد از بین بردن جوش سر سیاه را دارید می توانید از تونری استفاده کنید که دارای روغن فندق استرلیزه است، فقط باید قبل از استفاده اطمینان حاصل کنید که پوست شما کاملا تمیز است.

چند راه حل برای داشتن پوستی سالم و زیبا

برای سلامتی خود اهمیت قائل شوید:

توجه به سلامتی، نقش مهمی در کیفیت و حفظ سلامت پوست شما ایفا می کند. نوشیدن مقدار زیادی آب، داشتن یک رژیم غذایی متعادل، تمرنت منظم ورزشی به بدن کمک می کند تا سموم بدن از بین بروند و پوستی سالم و درخشان را به شما هدیه می دهد.

برخی افراد معتقدند که نوشیدن آبی می تواند باعث درخشندگی پوست صورت شود و جوش و آکنه را از بین ببرد. شما می توانید در روز ۶ تا ۸ لیوان آب بنوشید.

بعضی از غذاها برای سلامتی پوست شما یهتر است، اگر پوست چرب و آکنه دار داشته باشید، باید از  مصرف غذاهایی که دارای چربی بالایی هستند پرهیز کنید. به جای آن سعی کنید از میوه ها و سبزیجات و دانه ها استفاده کنید.

فراموش نکنید که نوع پوست معمولا ارثی است و از والدین منتقل می شود.

آشنایی با ماسک های زیبایی

چند دستورالعمل ساده برای رفع منافذ پوست

  • صورت خود را دو بار در روز تمیز کنید.
  • هرگز با آرایش به رختخواب نروی، زیرا از نفس کشیدن پوست شما جلوگیری می کند و باعث باز شدن منافذ پوست می شود.
  • اگر پوست شما چرب است، حتما بعد از تمیز کردن آن، از مرطوب کننده استفاده کنید.
  • به جای آب گرم ، برای شستن صورت خود از آب سرد استفاده کنید.
  • سعی کنید به هیچ عنوان از غذاهای چرب و سرخ شده استفاده نکنید، زیرا غدد چربی را برای ترشح بیش از حد پوست تحریک می کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو