سرهنگ اصغر خالقی‎ درگذشت

منبع: برترین ها

105

1399/11/13

00:23


سرهنگ جانباز بازنشسته "اصغر خالقی" که از یادگاران دفاع مقدس و چهره های هنری عقیدتی- سیاسی ارتش بود روز گذشته دار فانی را وداع گفت.

ایرنا: سرهنگ جانباز بازنشسته "اصغر خالقی" که از یادگاران دفاع مقدس و چهره های هنری عقیدتی- سیاسی ارتش بود روز گذشته دار فانی را وداع گفت.

اصغر خالقی در سال ۵۷ همزمان با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی وارد ارتش شد و از همان سال‌های نخست در لشکر ۵۸ ذوالفقار در زمینه انجام امور هنری فعال بود.

خالقی همزمان با آغاز جنگ تحمیلی در سال ۵۹ به مناطق عملیاتی اعزام شد. برنامه ریزی و اجرای تئاتر با وجود کمترین امکانات، برای بالا بردن روحیه رزمندگان از جمله فعالیت‌های وی در جبهه ها بود.

همرزمان وی از فعالیت زیاد، روحیه خستگی ناپذیر، اخلاق خوب و چهره همیشه خندان وی به عنوان ویژگی های شخصیتی او یاد می کنند.

وی در شکل‌گیری و ارتقای تئاترهای یگانی در ارتش جایگاه ارزنده ای داشت.

مرحوم سرهنگ جانباز خالقی همچنین فعالیت‌های هنری خود را به صورت حرفه‌ای ادامه داد و در تعامل با فیلم سازان و کارگردانان به ویژه در زمینه ساخت فیلم های دفاع مقدس مشارکت داشت.

وی، دانش آموخته رشته کارگردانی از دانشگاه صدا و سیما بود و علاوه بر این با طی دوره های هنری و بازیگری تلاش بسیاری در مسؤولیت های خود در تبلیغات نیروی زمینی و روابط عمومی نیروی دریایی برای تولید مستندهای ارزشی و دفاعی مبذول داشت.

سرهنگ خالقی با ذوق بالای خود ارزش های اسلامی را در قالب هنرهای نمایشی بروز و ظهور می داد و همچنین نقش فعالی در اقامه عزا برای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) داشت و خود نیز مداح و ذاکر اهل بیت (ع) بود.

وی پس از بازنشستگی نیز به فعالیت های هنری خود ادامه داد و عضو فعال مجمع هنرمندان پیشکسوت ارتش بود.
سرهنگ خالقی از جانبازان جنگ تحمیلی بود که سرانجام این هنرمند رزمنده دفاع مقدس پس از سالها خدمت خالصانه در عقیدتی سیاسی ارتش، سحرگاه شنبه یازدهم بهمن ماه بر اثر بیماری سرطان دارفانی را وداع گفت و پیکر وی صبح امروز در قطعه ۵۱ بهشت زهرا به خاک سپرده شد.

مراسم بزرگداشت آن مرحوم روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه ساعت ۱۴ بر مزار وی برگزار می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو