زایمان خصوصی، چه فواید و چالش‌هایی دارد؟

منبع: نی نی بان

91

1399/11/20

08:05


گر باردار هستید یا قصد بارداری دارید ، ممکن است در مورد گزینه های مراقبت خود تعجب کنید.

چند سوال مهم وجود دارد که ممکن است بخواهید قبل از تصمیم گیری در مورد مراقبت های عمومی یا خصوصی در دوران بارداری بپرسید:

دوست دارید از چه کسی مراقبت کنید - به عنوان مثال ، یک ماما ، پزشک یا متخصص زنان و زایمان؟
دوست دارید کجا زایمان کنید - به عنوان مثال ، در خانه ، در بیمارستان ، در یک مرکز تولد یا در خانه؟
کدام یک برای شما و کودک بهتر است؟
اگر مراقبت خصوصی می خواهید ، می توانید از پس هزینه آن برآیید؟
ارائه دهندگان مراقبت
گزینه های مختلفی برای ارائه دهندگان خدمات بهداشتی شما در دوران بارداری وجود دارد:

ماماها در مراقبت از شما در دوران بارداری طبیعی ، سالم ، زایمان ، زایمان و شیردهی تخصص دارند.
متخصصان زنان و زایمان در صورت داشتن عوامل خطر برای ایجاد عوارض یا تجربه آن ، در مراقبت های پزشکی از شما در دوران بارداری و تولد تخصص دارند. برخی از متخصصان زنان و زایمان بارداری و مراقبت های مادرزادی را نیز برای زنان سالم با خطر کم ارائه می دهند.
پزشک عمومی شما ممکن است با همکاری یک بیمارستان مراقبت های بارداری را ارائه دهد. این مراقبت مشترک نامیده می شود.
با این حال ، نوع مراقبت بسته به اینکه تحت مراقبت های خصوصی یا عمومی هستید و محل زندگی در استرالیا متفاوت است. برخی از بیمارستان های دولتی مامایی یک به یک ، مرکز زایمان ، زایمان در منزل و / یا مراقبت های مشترک با پزشک شما را ارائه می دهند ، در حالی که مراقبت های خصوصی معمولاً توسط یک متخصص زنان و زایمان انجام می شود. این ارائه دهندگان اغلب در کلینیک های خود مراقبت می کنند و در هنگام تولد شرکت می کنند.

انتخاب محل تولد
مکان های تولد بسیاری برای انتخاب وجود دارد:

بیمارستان های دولتی اتاق های خصوصی یا مشترک ارائه می دهند. برای زایمان ساده واژینال ، شما حدود 2 روز در بیمارستان خواهید ماند ، یا اگر سزارین یا زایمان پیچیده ای داشته باشید 3 روز در بیمارستان خواهید بود.
مراکز تولد از زنان سالم که بارداری کم خطر دارند و حداقل مداخلات پزشکی را می خواهند مراقبت می کنند. مراقبت ها توسط ماماها انجام می شود و شما معمولاً ظرف 24 ساعت به خانه برمی گردید. در صورت بروز عوارض در هر زمان ، ماما پیشنهاد می کند شما را به بیمارستان منتقل کند.
اگر بارداری کم خطر دارید و در نزدیکی بیمارستان زندگی می کنید ، زایمان برنامه ریزی شده در منزل گزینه ای است که در برخی از ایالت ها موجود است. از طریق ماماهای مراقبت از شما مراقبت می شود. کمتر از آنکه در بیمارستان باشید می توانید در خانه مداخلات پزشکی دریافت کنید ، اما اگر هر زمان عارضه ای ایجاد شود ، ماما پیشنهاد می کند شما را به بیمارستان منتقل کند.
بیمارستان های خصوصی اتاق های خصوصی یا مشترک ارائه می دهند. شما باید یک پزشک متخصص زنان و زایمان رزرو کنید و بیشتر بیمارستان های خصوصی لیستی از متخصصان زنان و زایمان را که در مرکز خود تمرین می کنند به شما می دهند. معمولاً اقامت در بیمارستان خصوصی 3 تا 5 روز است.
در برخی از بیمارستان ها و بیشتر مراکز زایمان ، در صورت وجود اتاق خصوصی ، شریک زندگی شما نیز می تواند یک شب با شما بماند.

هزینه ها
اگر تصمیم دارید مراقبت های خود را در یک بیمارستان دولتی ، مرکز تولد یا برنامه زایمان در منزل انجام دهید ، تمام هزینه ها توسط Medicare تأمین می شود.

اما اگر تصمیم بگیرید که تحت مراقبت های پزشکی خصوصی یا بیمارستان خصوصی مراقبت خود را انجام دهید ، مدیکر فقط بخشی از هزینه ها را تأمین می کند. هزینه های اقامت در بیمارستان خصوصی ممکن است به طور جزئی یا کامل توسط بیمه درمانی خصوصی تأمین شود. با پزشک ، ماما ، بیمارستان ، مرکز تولد و صندوق بهداشتی خود مشورت کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو