دستگیری فروشنده قلابیِ گوشی تلفن همراه

منبع: برترین ها

83

1399/11/20

21:43


رئیس پلیس فتا استان کردستان از کشف یک پرونده کلاهبرداری از ۱۲۶ نفر در سطح کشور، با ترفند" فروشنده قلابی گوشی تلفن همراه" در فضای مجازی خبر داد.

پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: رئیس پلیس فتا استان کردستان از کشف یک پرونده کلاهبرداری از ۱۲۶ نفر در سطح کشور، با ترفند" فروشنده قلابی گوشی تلفن همراه" در فضای مجازی خبر داد.

سرهنگ مهدی دانش‌پور از کشف یک پرونده کلاهبرداری از 126 نفر در سطح کشور، با ترفند" فروشنده قلابی گوشی تلفن همراه" در فضای مجازی خبر داد و اظهار داشت: در پی مراجعه فردی که با در دست داشتن شکایتی از دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای به پلیس، مدعی شده بود که از طریق درج آگهی فروش در فضای مجازی یک دستگاه گوشی به ارزش 40 میلیون ریال را انتخاب کرده اما با واریز وجه به‌حساب وی، دیگر فروشنده پاسخگو نبوده است؛ رسیدگی به این موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی گفت: از آنجایی‌که مجرم از طریق ترفندی حرفه‌ای توانسته فعل مجرمانه خود را انجام دهد کارشناسان این پلیس با استفاده از توان علمی خود موضوع را پیگیری کردند که در نهایت توانستند متهم را در خارج از حوزه استحفاظی و در استان اصفهان شناسایی و دستگیر کنند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان با اشاره به اینکه در مدت‌زمان کوتاهی چندین پرونده مشابه به پلیس فتا سایر استان‌ها ارجاع شد، افزود: متهم این پرونده با ترفندهای مشابه و به‌صورت سریالی اقدام به کلاه‌برداری از کاربران فضای مجازی کرده است.

وی بیان کرد: پس از بررسی تجهیزات الکترونیکی کشف‌ شده مشخص شد متهم به‌صورت گسترده اقدام به کلاه‌برداری در فضای مجازی کرده و تاکنون چهار میلیارد و 257 میلیون ریال از 126 نفر در سطح کشور با عنوان فروش گوشی کلاهبرداری کرده است.

سرهنگ دانش‌پور با اعلام اینکه پرونده پس از جمع‌آوری ادله لازم به همراه متهم و شاکی به دادسرای مبارزه با جرائم رایانه‌ای ارسال شد، تأکید کرد: شهروندان قبل از واریز هر گونه وجه کالایی که در سایت‌های تبلیغاتی انتخاب کرده‌اند، ابتدا کالا را رؤیت کرده و با دریافت شماره تماس ثابت از فروشنده مطمئن شوند که کالای تبلیغ‌شده واقعی است؛ هم‌چنین برای رؤیت کالا و پرداخت پول آن حتماً در اماکن عمومی و پرتردد با فروشندگان قرار ملاقات بگذارند.

رئیس پلیس فتا استان کردستان اظهار کرد: هم‌وطنان در صورت برخورد با محتوای مشکوک و مجرمانه با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir در قسمت مرکز فوریت‌های سایبری به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت‌ها و صفحات اجتماعی صورت گیرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو