حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور صبح امروز در سخنرانی بمناسبت ۲۲ بهمن‌ماه، با تبریک آغاز چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سال چهل و سوم انقلاب با رنگ و بوی تازه‌ای آغاز شده است و به دلیل پروتکلهای بهداشتی مردم عاشق انقلاب و امام نتوانستند آنطور که مورد نظر آنها بود به خیابان‌ها بیایند و احساسات پاک خود را نشان دهند و البته بصورت دیگر این حضور پرشور در سراسر کشور در همین لحظات در جریان است. 

وی افزود: از جهات دیگر هم آغاز چهل و سومین سالگرد انقلاب اسلامی با سالهای قبل متفاوت است. امسال سال 1399 هجری شمسی است و انقلاب ما هم در سال 1399 هجری قمری به پیروزی رسید. سال آینده پایان قرن چهاردهم و آغاز قرن پانزدهم هجری شمسی است. صدسال پیش در سال 1299، مردم ما هم رنج و مشکلات بعد از جنگ جهانی اول را پیش رو داشتند. قطحی، مشکلات و اختلافات و از سوی دیگر قلدری به نام رضاخان در همان سال با کودتای خود امور کشور را در دست گرفت.

رئیس جمهور ادامه داد: سال 1299 با این شکل آغاز شد. ما در حالی 1399 را جشن می‌گیریم که ملت ما در یک جنگ بزرگ اقتصادی بعد از 3 سال در حال پیروزی است. در قرن اخیر انقلابی بزرگ تر از انقلاب مشروطه که در قرن پیشین رخ داده بود، به وقع پیوست. در این صدسال مردم 2 کودتا را شاهد بودند. کودتای رضاخانی در 1299 و کودتای محمدرضا شاه در سال 1332 در 28 مرداد. یکی را انگلیس و دیگری را آمریکا بر مردم مسلط کردند. در این صد سال شاهد دو جنگ جهانی بودیم. یک جنگ قبل از آغاز قرن 14 و یک جنگ در 1320 که آن همه ویرانی و مشکلات برای مردم پیش آورد و میلیونها انسان از بین رفتند. 

وی تصریح کرد: 2 جنگ هم مردم ما شاهد آن بودند. جنگ تحمیلی 8 ساله که ملت ما متکی بر خدا و متجاوزین متکی بر قدرت‌های شرق و غرب بودند و جنگ تحمیلی اقتصادی از سال 1397 تا امروز که سه سال در جنگ اقتصادی هستیم. در آن  جنگ ما به پیروزی بزرگ رسیدیم و در این جنگ هم به پیروزی خواهیم رسید.

روحانی با بیان اینکه پایان شب ظلمانی و طلوع فجر صادق بر همه‌ی آگاهان مشهود است، عنوان کرد: همه مردم جهان این روزها یک بدهکاری بزرگ به ملت ایران دارند و ملت ایران اگر در برابر مستبد کاخ سفیر نایستاده بود و اگر با تدبیر دولت منتخب مردم نبود که بعد از خروج ترامپ از برجام ما هم از برجام خارج می‌شدیم، یعنی پیروزی بدون زحمت برای ترامپ. اگر بلافاصله از برجام خارج شده بودیم، همه تحریم‌ها برگشته بود و توطئه آمریکا و اسرائیل در صفحه تاریخ به ظهور و بروز می‌رسید. اما مقاومت مردم و تدبیر دولت موجب شد که ترامپ نمدمال شود. یک بار در شورای امنیت با حضور خودش در سال 97 و چندبار در سال 99. شکست و انزوای آمریکا در سازمان ملل در برابر ایران در تاریخ بین نظیر بود.

این خبر در حال تکمیل است.....