هشدار درباره افزایش شهرهای قرمز/ حال دریافت‌کنندگان واکسن روسی خوب است

40

1399/11/25

14:05


هشدار درباره افزایش شهرهای قرمز/ حال دریافت‌کنندگان واکسن روسی خوب است

سلامت نیوز: سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: در حال حاضر 9 شهر در وضعیت قرمز شیوع کرونا قرار دارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس، علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در تشریح پنجاه‌وهفتمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا اظهار داشت: این جلسه با حضور اعضا برگزار شد، کشور ما از جمله معدود کشورهایی در دنیا است که مسوولان هفته‌ای دو روز در زمینه این بحران جلسه می‌گذارند، بررسی‌ها در دنیا نشان می‌دهد موارد ابتلا و مرگ و میر و تغییر الگوی رفتاری ویروس تغییر کرده است و میزان سرایت و مرگ‌ومیر بیماری افزایش داشته است.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با بیان اینکه با توجه به ویروس جهش یافته انگلیسی و آفریقای جنوبی و حتی ژاپن، موارد ابتلا و مرگ و میر و تغییر الگوی رفتاری ویروس و میزان سرایت ویروس کرونا بالاتر رفته است گفت: بیش از چهار میلیون نفر در انگلستان درگیر این ویروس شده‌اند و بیش از ۱۳۵ هزار نفر فوتی داشته است. مرگ و میر در آمریکا از مرز پنج هزار نفر عبور کرده است. وضعیت شیوع بیماری در سایر کشورها نیز خوب نیست.

وی افزود: در سطح کشور شاهد روند نزولی مرگ‌ومیرها هستیم، می‌دانیم که امروز شاهد نتیجه اقدامات انجام شده و رعایت پروتکل‌ها در هفته‌های گذشته هستیم اما علی رغم پایین بودن آمار فوتی‌ها شاهد کاهش رعایت پروتکل‌ها هستیم. در استان خوزستان بالاترین میزان شیوع بیماری را داریم و نیاز است مردم و مسوولان بیشتر مراقبت کنند، اکنون شهرستان‌های اهواز (به همراه کارون، هویزه و دشت آزادگان)، آبادان، بندر ماهشهر، دزفول، شادگان، شوشتر و کارون از استان خوزستان در وضعیت قرمز قرار دارند و باید در این شهرها پروتکل‌های سخت‌گیرانه‌ای را وضع کنیم.

رئیسی گفت: در آذربایجان غربی روند شیوع بیماری رو به افزایش است، خیز بیماری در هرمزگان تا حدود زیادی کنترل شده است و روند شیوع بیماری در مازندران نیز درحال کنترل است 8 شهر مازندارن از وضعیت نارنجی به زرد تبدیل شد و 8 شهر دیگر در وضعیت نارنجی هستند، استان گیلان و گلستان نیز نیازمند مراقبت بیشتری هستند، در حال حاضر 9 شهر در وضعیت قرمز، 39 شهر در وضعیت نارنجی، 228 شهر در وضعیت زرد و 172 شهر در وضعیت آبی قرار دارند.

به گفته رئیسی، یکی از مبتلایان به کرونای انگلیسی در استان قزوین جان باخت که اطرافیان بیمار مبتلا به کرونای جهش یافته پایش شده‌اند تا مشخص شود آیا آنها هم به این ویروس مبتلا شده‌اند یا خیر.

وی افزود: واکسیناسیون برای گروه هدف آغاز شد و واکسیناسیون با دقت و عدالت کامل انجام شد، شب گذشته 100هزار دوز واکسن وارد کشور شد و در هفته‌های آتی این روند ادامه خواهد یافت، تا این لحظه افرادی که واکسن دریافت کرده‌اند عارضه خاصی نداشته‌اند و امیدوارم این روند ادامه پیدا کند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو