طرز تهیه کباب چنجه با آب انار

دستور پخت کباب چنجه با آب انار , طرز تهیه کباب چنجه با آب انار

کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است. کباب پنجه یکی از انواع کباب ها است که به دلیل تهیه از بهترین قسمت گوشت گوسفندی یا گوساله، بسیار خوشمزه و لذیذ است. چنجه از گوشت فیله تهیه می شود. در این کباب، فیله ها با آب انار ترش مزه دار می شود که بافت نرم و آبداری به گوشت می دهد. چنجه ها را می توان روی منقل ذغالی یا گازی کباب کرد.

مواد لازم برای ۴ نفر
فیله گوسفندی یا گوساله۱ کیلوگرم
آب انار ترش۲ لیوان
پیاز۲ عدد
سیر۲ حبه
روغن زیتونبه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

دستور پخت کباب چنجه با آب انار

مرحله اول

برای تهیه کباب چنجه خوشمزه با آب انار ابتدا فیله های گوساله یا گوسفندی را به اندازه های ۲ در ۳ سانتی متر برش می زنیم. توجه داشته باشید که در تهیه این کباب قطعات گوشت باید کوچک تر از چنجه معمولی باشد. فیله ها را درون یک کاسه می ریزیم.

مرحله دوم

در این مرحله آب انار ترش را به آن اضافه می کنیم. در ادامه پیاز را شسته و پوست می کنیم سپس آن را به صورت خلالی متوسط خرد می کنیم و اضافه می کنیم. سپس فلفل و روغن زیتون و سیر رنده شده را به آن اضافه می کنیم و با دست ورز می دهیم.

مرحله سوم

درب ظرف را بسته و حداقل ۶ ساعت در یخچال، به آن استراحت می دهیم تا به خوبی مزه دار شود. بعد از ۶ ساعت، فیله ها را از یخچال خارج کرده و به سیخ می کشیم. سپس روی منقل ذغالی یا گازی کباب می کنیم. می توان به دلخواه روی کباب ها را گردوی خرد شده پاشید.