برای رفع دلخوری و کدورت از این راهکارها استفاده کنید

برای رفع دلخوری و کدورت از این راهکارها استفاده کنید


منبع: آرگا

71

1399/12/23

21:08


اگر می خواهید موجب رفع کدورت در روابط خود با دیگران به ویژه همسرتان شوید باید سعی کنید تا منظور خود را به شکل واضح به دیگران بیان کنید شما باید سعی کنید تا شناخت بیشتری نسبت به همسر خودتان داشته باشید این امر کمک می کند تا بدانید که چه چیزهایی در رابطه می تواند رابطه شما را تحت تاثیر قرار دهد.

همه ما در روابط خود ممکن است گاهی دچار سوء تفاهم و یا کدورت شویم باید توجه داشته باشیم که چنین رفتارهایی می تواند روابط ما را تحت تاثیر خود قرار دهد به ویژه در روابط میان زن و شوهر بروز برخی از کدورت ها می  تواند تاثیرات منفی در رابطه داشته باشند بنابراین باید سعی کنیم تا به کاهش این رفتارها کمک کنیم. برای رفع کدورت و دلخوری در روابط خود باید توجه داشته باشید که چه عواملی و یا چه رفتارهایی موجب شده اند فرد مقابل دچار نارحتی و یا رنجش شود این رفتار از سوی شما بوده است و چه رفتار درستی در مقابل آن می توانید انجام دهید؟ گاهی ممکن است این رنشج ها به دلیل کوتاهی رفتار از سوی شما باشد همانطور که می دانید افراد در مقابل یکدیگر مسولیت هایی دارند و در گاهی از موارد کوتاهی در این مسولیت ها موجب می شود تا فرد ناراحت شود توقعی که فرد مقابل از شما دارد موجب بروز این کدورت ها می شود. اگر انتظارات همسر خود را برآورده نکرده اید باید سعی کنید تا در رفتار خود تجدید نظر کنید در غیر این صورت می توانید با فرد مقابل صحبت کنید و علت این ناراحتی های را جویا شوید.

راه هایی برای رفع دلخوری و کدورت:

رنجش در روابط ما می تواند امری طبیعی باشد زیرا افراد دارای توقعات و انتظارات متعددی از یکدیگر می باشند و هیچ گاه در این زمینه ها تفاهمی نمی تواند وجود داشته باشد به همین خاطر است که کدورت در روابط ایجاد می شود. اما چگونه باید رفتار کنیم که روابط خود را از کدورت دور کنیم؟ ترفندهای جالب برای آشتی با دوست و رفع کدورت ها می تواند در روابط شما با نزدیکانتان بسیار موثر باشد.

کم رنگ کردن دلخوری

فن گفت و گو را بیاموزید:

افرادی که فن گفت و گو را می دانند در روابط خود می توانند به شکل موثری برخورد کنند آن ها نحوه رفتا با دیگران را به خوبی می دانند به همین خاطر مانع بروز کدورت در روابط خود می شوند. شما می توانید منظور و مقصد خود را به شکل موثرتری به دیگران منتقل کنید در این صورت روابط شما با کدورت همراه نمی شود. برخی از افراد در روابط خود با همسرشان به نحوی رفتار می کنند که هم مقصود خود را بیان می کنند و همان مانع رنجش او می شوند به عنوان مثال: فردی به همسر خود می گوید خودخواه در صورتی که فردی دیگر بی توجهی های همسر خود را به دلیل مشغله های زندگی و کاری می دانند و از او می خواهد تا بیشتر برای زندگی وقت بگذارد در این صورت می تواند با فن بیان منظور خود را به شیوه موثرتری منتقل کند.

راه های رفع دلخوری

علت ناراحتی را پیدا کنید:

یکی از گام های موثر برای رفع دلخوری و کدورت این است که به علت عصبانیت فرد پی ببرید در برخی از موارد ممکن است این ناراحتی ها لحظه ای باشد و به طور ناگهانی رخ دهد بنابراین شما باید بدانید علت این عصبانیت چیست و شما چه نقشی در آن داشته اید این عصبانیت ها می تواند ریشه در مشغله های کاری و زندگی شما داشته باشید و یا علت آن مشکلاتی در رابطه زناشویی است که بهتر است درباره آن بیشتر بدانید  توجه داشته باشید که ترک  کردن فردی که عصبانی است گاهی به ضرر شما تمام می شود بنابراین باید سعی کنید تا حد امکان درباره این اتفاقات به فرد مقابلتان توضیح دهید.

دلخوری در روابط

در آشتی پیش قدم باشید:

اگر در آشتی و صلح پیش قدم باشید می توانید مانع بروز کدورت شوید و زودتر به آن پایان دهید زمانی که به علت عصبانیت همسر خود پی بردید باید سعی کنید در آشتی پیش قدم شوید به ویژه زمانی که شما مقصر بوده اید. این نشان می دهد شما اشتباهات خودتان را پذیرفته اید و موجب می شود تا فرد مقابل نیز عذرخواهی شما را بپذیرد این کار نشان می دهد که شما قصد دارید هر چه سریع تر مشکل را حل کنید. باید توجه داشته باشید که بیشتر شدن مدت زمان قهر و عصبانیت می تواند رابطه شما را بیشتر تحت تاثیر قرار دهد بنابراین باید سعی کنید تا هر چه زودتر برای آشتی کردن پیش قدم شوید.

توجه کردن به  احساسات همسر:

زمانی که به احساسات همسر خود توجه می کنید مانع بروز دلخوری در رابطه می شوید سعی کنید بیشتر همسر خود را بشناسید و برای اینکه به این شناخت دست پیدا کنید باید بیشتر با او هم صحبت شوید و بیشتر با او همدردی کنید به او بگویید که می دانید از چه چیزی عصبانی است این امر نشان می دهد که شما او را به خوبی می شناسید و او نیز به این شناخت پی می برد در این صورت می توانید رابطه خود را محکم تر کنید. درک مناسب و متقابل یکی از گام های مهم در رابطه شما خواهد بود. این معیار یکی از معیارهای اصلی همسر خوب است.

کمر کردن دلخوری

رفع دلخوری در روابط دارای اهمیت زادی است زیرا بسیاری از روابط ما در طی روز تاحت تاثیر این امر قرار می گیرد و ما برای اینکه بتوانیم مقصود خود را به دیگران به شیوه ای موثر ارائه دهیم باید سعی کنیم تا کدورت ها را در روابط خودمان کم رنگ کنیم به ویژه در روابطه میان همسرمان که بروز این کدورت ها می تواند موجب فاصله در رابطه زناشویی نیز شود با توجه به نکاتی که در بالا به آن ها اشاره کردیم شما می توانید روابط خود را به شکل موثری سازمان دهی کیند و از این تکنیک ها در روابط خودتان استفاده کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو