طرز تهیه ماست میوه ای با دو روش آسان در منزل

طرز تهیه ماست میوه ای با دو روش آسان در منزل


منبع: آرگا

108

1400/1/17

18:07


ماست لبنیاتی مغذی است که دارای ارزش غذایی بالایی می باشد و شما می توانید ماست را به صورت میوه ای تهیه کنید و آن را به عنوان صبحانه رژیمی یا میان وعده میل کنید همچنین ماست میوه ای را می توانید در انواع طعم های مختلف نظیر موزی و توت فرنگی و هلو … تهیه کنید. در ادامه طرز تهیه ماست میوه ای را در اختیار شما عزیزان قرار خواهیم داد که امیدواریم از تهیه این نوع ماست نهایت لذت را ببرید.

طرز تهیه ماست میوه ای در منزل

برای تهیه ماست از انواع روش های مختلف نظیر ماست موسیر و ماست چکیده و ماست میوه ای و ماست خامه ای و … می توانید استفاده کنید همچنین بهتر است به کمک روش های ذکر شده در تهیه ماست تنوع ایجاد کنید.

دستور تهیه ماست میوه ای در منزل

روش اول : مواد لازم

  • میوه بدون پوست و خرد شده : ۱.۵ پیمانه
  • ماست چکیده و شیرین : یک پیمانه
  • بادام : پنج عدد
  • عسل : سه قاشق سوپخوری

دستور تهیه ماست میوه ای

برای تهیه ماست میوه ای می توانید از کمپوت سیب یا هر نوع کمپوت دلخواه خود استفاده نمایید همچنین می توانید پوست سیب را بگیرید و خرد نمایید سپس سیب را به همراه مقداری شکر و آب روی حرارت گاز قرار بدهید و به مدت نیم ساعت آن را بپزید تا نرم شود. همچنین می توانید برای تهیه ماست میوه ای هلویی هسته هلو را بیرون آورید و پوست آن را بگیرید سپس هلو را خرد نمایید. برای تهیه ماست میوه ای موز و کیوی بهتر است پوست میوه ها را بگیرید سپس آن ها را خرد نمایید.

بعد از آماده نمودن میوه مورد نظیر آن را درون مخلوط کن بریزید و ماست را به آن بیفزایید. توجه داشته باشید یک پیمانه میوه را باید با یک پیمانه ماست چکیده میکس نمایید سپس عسل را به مخلوط مواد بیفزایید و مواد را دوباره به مدت چند دقیقه با یکدیگر میکس نمایید.

ماست میوه ای

بادام ها را با چاقو خرد نمایید و آن ها را درون مخلوط کن بریزید سپس مخلوط کن را روشن نمایید تا بادام ها یکدست گردند. مخلوط ماست را به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون فریزر قرار بدهید سپس بعد از مدت زمان ذکر شده ماست را از درون فریزر بیرون آورید و به کمک مخلوط کن یا همزن برقی آن را هم بزنید.

نصف پیمانه از همان میوه یا میوه ای دیگر را به صورت ریز خرد نمایید و با ماست میوه ای مخلوط نمایید تا میوه ها زیر دندان حس شوند. ماست میوه ای را درون ظرف مناسبی را بریزید و آن را با برش های میوه تزیین نمایید.

ماست توت فرنگی

روش دوم : مواد لازم

  • شیر : دو پیمانه
  • شکر : نصف پیمانه
  • خامه : نصف پیمانه
  • وانیل : یک قاشق چایخوری
  • کمپوت یا پوره میوه تازه : یک پیمانه
  • ماست : ۱/۳ پیمانه

دستور تهیه ماست میوه ای خوشمزه

برای تهیه ماست میوه ای ابتدا شیر را درون قابلمه ای مناسب بریزید و به آن شکر بیفزایید سپس شیر را روی حرارت گاز قرار بدهید تا به دمای جوش برسد.

بعد از اینکه شیر به دمای جوش رسید آن را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید تا شیر خنک شود و به دمای ۳۸ درجه سانتی گراد برسد. بعد از خنک شدن شیر می توانید وانیل و خامه را به آن بیفزایید و شیر را هم بزنید تا وانیل درون شیر حل شود.

طرز تهیه ماست میوه ای خوشمزه

پوست میوه ها را بگیرید و میوه ها را درون مخلوط کن بریزید سپس آن ها را به شکل پوره ای در بیاورید. درون ظرفی کوچک ماست را با ۱/۴ فنجان از شیری که خنک شده است مخلوط نمایید و ماست و پوره میوه را به شیر بیفزایید.

درب ظرف را ببندید و آن را به مدت ۶ تا ۸ ساعت در مکانی گرم قرار بدهید تا ماست به خوبی بسته شود. بعد از مدت زمان ذکر شده ماست را درون یخچال قرار بدهید تا سرد شود سپس آن را هم بزنید و ماست را درون ظرفی مناسب برای سرو بریزید سپس ماست را به کمک برش های میوه تزیین نمایید.

دستور تهیه ماست میوه ای

در این بخش از آشپزی مجله آرگا با طرز تهیه ماست میوه ای خوش طعم آشنا شدید که امیدواریم با توجه به روش های ذکر شده بتوانید این نوع ماست را در منزل به راحتی تهیه کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو