طرز تهیه فرنی در ماه رمضان برای افطاری؛ 3 ویدیو

طرز تهیه فرنی در ماه رمضان برای افطاری؛ 3 ویدیو


منبع: آسان طب

341

1398/2/27

20:54


طرز تهیه فرنی در ماه رمضان برای افطاری شامل نکات خاص مربوط به خود می باشد. فرنی و شیر برنج یکی از غذاهای ایرانی یا نوعی دسر است که بسیار سبک و خوشمزه بوده و طرفداران زیادی دارد. فرنی غذایی سبک است که میتوان به عنوان پیش غذا یا شام استفاده کرد. در این بخش طرز تهیه فرنی و عکس های تزیین فرنی را تقدیم می کنیم. ابتدا 3 ویدیو طرز تهیه فرنی را برای شما نمایش داده‌ایم.

طرز تهیه فرنی بادام بسیار خوشمزه

 

طرز تهیه فرنی در ماه مبارک رمضان

 

طرز تهیه فرنی اصفهان

 

مواد لازم تهیه فرنی خوشمزه

شیر ۳ لیوان
 
آرد برنج ۱ لیوان
 
آب ۳ لیوان
 
شکر ۲/۳ لیوان
 
گلاب ۳ قاشق غذاخوری
 
زعفران به مقدار لازم
 

طرز تهیه فرنی در ماه رمضان

 
طرز تهیه فرنی روش ها و مراحل مختلفی دارد. اکثرا برای تهیه فرنی ابتدا شکر و آرد برنج را در آب سرد حل کرده و روی حرارت میگذارند تا مایع جوش آید. بعد از آن که مایع جوش امد سریع زیرش را کم میکنند تا نسوزد و غلیظ و پخته شود. سعی کنید فرنی را مدام هم بزنید تا ته نگیرد و همچنین گلوله گلوله نشود. سپس گلاب و زعفران را اضافه کنید و باز هم حسابی هم بزنید تا غلیظ شود.

بیشتر بخوانید:

میوه های مناسب ماه رمضان را بشناسید.

در مصرف فرنی دقت کنید. مصرف زیاد فرنی برای شما مضر است. فرنی کالری زیادی دارد. پیشنهاد میکنیم هرگز بعد از وعده غذایی اصلی آن را میل نکنید. چون به شدت چاق کننده است. سعی کنید آن را به عنوان یک پیش غذا یا حتی شام مصرف کنید تا کالری تان اضافه نشود. عده ای بر این عقیده اند که فرنی با شکر چاق کننده است. اما اگر به جای شکر عسل اضافه کنید لاغر کننده می شود. فرنی را به عنوان عصرانه، پیش غذا، یا حتی شام میتوان مصرف کرد. همچنین از فرنی ساده بدون افزودنی میتوان برای غذای کمکی نوزاد و کودکان استفاده کرد. در زیر عکس چند مدل فرنی را برایتان به نمایش می گذاریم:
 

 

 

 
شما برای تزیین فرنی میتوانید از زعفران، پودر نارگیل، پودر کاکائو، خلال بادام و پسته و .. استفاده کنید.
طرز تهیه فرنی در ماه رمضان و مدلهای مختلف فرنی را در اینجا به خدمتتان تقدیم کردیم. شما میتوانید فرنی را در همه ایام سال هم تهیه کرده و میل کنید.

گردآورنده : https://asanteb.com

برچسب ها

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو