طرز تهیه کباب مرغ با سس سماق

طرز تهیه کباب مرغ با سس سماق , دستور پخت کباب مرغ با سس سماق

کباب یکی از غذاهای اصیل ایرانی، ترکی و عربی است. کباب کوبیده یکی از انواع کباب ها است. کباب کوبیده معمولا از گوشت قرمز تهیه می شود. اما گاهی کباب کوبیده را با سینه مرغ نیز طبخ می کنند. این کباب از فیله مرغ تهیه می شود که به جای سیخ دور استخوان های خود مرغ پیچیده می شود. همچنین با استفاده از سماق یک سس ترش با آب مرغ تهیه می شود و به خورد کباب ها می رود که طعم بسیار خوبی ایجاد می کند. سماق علاوه بر طعم خوبی که دارد، دارای خواص بسیاری از جمله انتی اکسیدان است که برای سلامتی مفید است و به هضم غذا کمک می کند. برای مشاهده آموزش طرز تهیه کباب مرغ با سس سماق در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مرغ (ساق پا)۸ عدد ( یا نصف سینه و دو عدد ران)
پیاز۴ عدد
نمک و فلفلبه مقدار لازم
پاپریکا و زردچوبهبه مقدار لازم
دانه های درشت سماقیک استکان

طرز تهیه کباب مرغ با سس سماق

مرحله اول

برای تهیه کباب خوشمزه مرغ با سس سماق در ابتدای کار گوشت ها را از استخوان جدا می کنیم. توجه داشته باشید که اگر تماما از سینه استفاده کنیم کباب ها خشک می شود. می توان از مخلوط سینه و ران یا مغز ران استفاده کرد.

مرحله دوم

در این مرحله تکه های گوشت مرغ را با ۳ عدد پیاز درون چرخ گوشت می ریزیم و چرخ می کنیم. سپس نمک و زردچوبه می زنیم و حسابی ورز می دهیم که از روی سیخ نریزد. سپس نیم ساعت درون یخچال می گذاریم استراحت کند.

طرز تهیه کباب مرغ با سس سماق

استخوان های جدا شده را با مقداری آب و نمک و پاپریکا و فلفل و یک عدد پیاز می گذاریم داخل قابلمه و حدود نیم ساعت می پزیم. در این فاصله، سماق ها را درون یک کاسه می ریزیم و روی آن را یک استکان آب ولرم می ریزیم تا خیس بخورد.

مرحله چهارم

استخوان های پخته شده را از آب جدا می کنیم. سپس از گوشت چرخ کرده یک توپ کوچک برداشته و به استخوان ها می زنیم و حالت می دهیم و کمی آن را پهن می کنیم. سپس یک تابه با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم تا داغ شود.

مرحله پنجم

پس از اینکه روغن به خوبی داغ شد، کباب ها را به آرامی به ترتیب داخل روغن می اندازیم و حرارت را کم می کنیم تا به طور کامل مغز پخت شود. وقتی دو طرف کباب ها به طور کامل طلایی و سرخ شد، انها را از تابه خارج کرده و کنار می گذاریم.

طرز تهیه کباب مرغ با سس سماق

در این مرحله سماق ها را داخل آب کش می ریزیم. آب آن را داخل یک ظرف با نصف لیوان از آب مرغ (آب استخوان هایی که پخته بودیم) مخلوط می کنیم. سپس به روغنی که کباب ها را در آن سرخ کرده ایم اضافه می کنیم. کباب ها را دوباره به تابه و درون سس بر می گردانیم.

مرحله هفتم

سپس شعله حرارت را زیاد می کنیم تا سس به طور کامل به خورد کباب ها برود و غلیظ شود. سپس آن ها را درون ظرف مناسب سرو قرار می دهیم. کمی سس غلیظ شده در صورت وجود نیز روی آن می ریزیم و در کنار برنج یا نان سرو می کنیم.