فاش شدن راز مرگ دبیر اول سفارت سوئیس در ایران

منبع: پرشین وی

41

1400/2/15

15:47


در این مطلب جزئیات مرگ دبیر اول سفارت سوئیس را بررسی می کنیم

فاش شدن راز مرگ دبیر اول سفارت سوئیس در ایران

صبح دیروز سه شنبه ۱۴اردیبهشت خبر سقوط یک تبعه کشور سوئیس از یک برج ۱۷طبقه در کامرانیه سوصدای زیادی به پا کرد. جسد مربوط به دبیر اول سفارت سوئیس در ایران بود که درجا درگذشته بود. امروز در پرشین وی می خواهیم جزئیات این ماجرا را بررسی کنیم

مرگ دبیر اول سفارت سوئیس

دیپلمات ۵۱ ساله سوئیسی که به عنوان دبیر اول سفارت سوییس در ایران و معاون مسئول حافظ منافع آمریکا در جمهوری اسلامی مشغول به کار بود، از طبقه ۱۷ برجی در کامرانیه سقوط کرد و جانش را از دست داد. این حادثه در حالی اتفاق افتاد که کشف دست نوشته ای در خانه او فرضیه خودکشی را تقویت کرده است.

دبیر اول سفارت سوئیس

خودکشی دبیر اول سفارت سوئیس

ساعت ۹:۳۰ سه شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه گزارش مرگ اسرار آمیز زنی ۵۱ ساله
به قاضی محمد وهابی، بازپرس جنایی تهران اعلام شد و او به همراه کارآگاهان
جنایی و تیم تشخیص هویت در محل حادثه که برجی حوالی کامرانیه بود،
حضور یافتند. متوفی از اتباع کشور سوئیس بود و جسدش در فضای سبز
برج کشف شده بود.

در ادامه تحقیقات مشخص شد که او کارمند سفارت سوئیس در ایران بوده و در طبقه هفدهم برج سکونت داشت. آنطور که مشخص بود متوفی از طبقه هفدهم برج به پایین سقوط کرده و پیکر بی جانش در محوطه فضای سبز برج افتاده بود. نخستین کسی که صبح سه شنبه با جسد وی مواجه شده بود کارگر خدماتی برج بود. تیم جنایی در ابتدا به سراغ این کارگر رفتند و به تحقیق از وی پرداختند.

دبیر اول سفارت سوئیس

مرگ دبیر اول سفارت سوئیس

تیم جنایی در ادامه یک دست نوشته روی میز در سالن پذیرایی کشف کرد. کنار آن موبایل قربانی و یک خودکار نیز پیدا شد. دست نوشته با زبان انگلیسی نوشته شده بود با این مضمون که «جسدم را پس از مرگ به سوئیس منتقل کرده و به پسرم اطلاع بدهید. بعد از آن جسدم را بسوزانید و سپس خاکستر آن را کنار فرزندم که فوت شده دفن کنید.

علاوه بر این هرچه پول ، دارایی و سرمایه دارم را به پسر دیگرم بدهید. »

مشرق

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو