طرز تهیه نرگسی کدو یک غذای رژیمی خوشمزه

طرز تهیه نرگسی کدو یک غذای رژیمی خوشمزه


منبع: آرگا

113

1400/2/20

13:51


در این بخش از مطالب آشپزی آرگا می خواهیم برای علاقمندان به تهیه غذاهای رژیمی، طرز تهیه نرگسی کدو را ارائه نماییم. امیدواریم از تهیه این غذای رژیمی لذت ببرید.

نرگسی کدو یک نوع غذای ایرانی بسیار خوشمزه می باشد، که به خاطر استفاده از کدو در تهیه این غذا، به عنوان یک غذای رژیمی محسوب می گردد. کدو سبز دارای ارزش غذایی بسیار زیادی می باشد، بنابراین با طرز تهیه و سرو این غذا می توان از خواص کدو بهره مند شد.

در آموزش های گذشته با غذاهای رژیمی همچون کتلت رژیمی، ماکارونی رژیمی و سوپ فرانسوی رژیمی آشنا شدیم. نرگسی کدو نیز از جمله غذاهای رژیمی مناسب برای تنوع در برنامه غذایی می باشد.

طرز تهیه نرگسی کدو

مواد لازم

مواد مورد نیاز برای تهیه نرگسی کدو برای دو نفر عبارت است از:

  • کدو حلقه شده/ ۳ عدد
  • تخم مرغ/ ۳ عدد
  • شیر/ یک چهارم پیمانه
  • آرد/ ۱ قاشق
  • پیاز داغ/ ۵ قاشق
  • ادویه و فلفل/ به مقدار کمی
  • نمک/ به میزان کافی

طرز تهیه نرگسی کدو

ابتدا باید، با پوست کدوها را حلقه حلقه کنید، بعد بشویید.

سپس کدو ها را داخل صافی بگذارید، تا آب کدوها کاملا خشک شوند.

در مرحله بعدی طرز تهیه نرگسی کدو باید، درون تابه مقداری روغن بریزید و آن را روی حرارت قرار دهید. پس از گرم شدن روغن، کدو های حلقه شده را داخل روغن سرخ کنید.

سپس تخم مرغ ها داخل یک کاسه بشکنید و پس از این که تخم مرغ ها را به هم زدید، آرد الک شده، شیر، فلفل، ادویه و نمک را به آن بیافزایید و مواد را کاملا با هم مخلوط نمایید.

در آخر باید تابه ای دیگر را با کمی روغن چرب کنید و کدوها سرخ شده داخل آن بگذارید، البته باید پیاز داغ را نیز لابه لای کدوها بریزید، سپس روی حرارت قرار دهید. بعد از چند دقیقه مخلوط تخم مرغ را روی کدوها برزید، که پس از بستن تخم مرغ می توانید، آن را از روی حرارت بردارید. حال غذای شما آماده سرو کردن می باشد. برای تزیین آن نیز می توانید از مقداری فلفل دلمه ای رنگی، که به شکل نگینی خرد شده، استفاده کنید.

آموزش تهیه نرگسی کدو

دستور تهیه نرگسی کدو به روش ساده

همانطور که گفتیم؛ نرگسی یکی از غذا های خوشمزه ایرانی است که به دلیل استفاده از کدو در تهیه آن به عنوان غذایی رژیمی مورد استفاده قرار می گیرد؛ کدو سبز به دلیل ارزش غذایی بالایی که دارد، برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید است، حال با استفاده از این نوع سبزیجات در تهیه غذا های مختلف همچون نرگسی و یا کوکوی کدو سبز می توانید از خواص بی نظیر آن بهرمند شوید. در ادامه روش ساده تری از تهیه نرگسی کدو را در اختیارتان قرار می دهیم، بنابراین تا پایان این بخش همراه ما شوید.

مواد لازم

  • کدو متوسط/ ۲ عدد
  • پیاز/ یک عدد
  • سیر/ ۲ حبه
  • تخم مرغ/ ۳ عدد
  • نمک، فلفل و زردچوبه/ به میزان لازم
  • شوید/ مقداری
  • روغن زیتون/ به میزان لازم

روش تهیه نرگسی کدو

روش تهیه نرگسی کدو

در ابتدا کدو ها را بعد از شست و شو و آبکش کردن، حلقه حلقه کنید، سپس کدو های حلقه شده را داخل تابه با مقدار لازم روغن سرخ نمایید، البته در صورت تمایل می توانید آنها را داخل مایکروفر گریل کنید.

در این مرحله پیاز پوست کنده و شسته شده را در داخل مقداری آب و کمی روغن زیتون و زردچوبه بپزید و بعد از خشک شدن آب آن، سیر را بیفزایید و تفت دهید، استفاده از این روش، پیشنهادی عالی برای رژیمی تر شدن غذا می باشد، در غیر این صورت می توانید پیاز را سرخ کنید، سپس آن را کنار بگذارید.

اکنون حلقه های کدو سرخ یا گریل شده را در کف ماهیتابه ای بچینید و بعد پیاز آماده شده در مرحله قبل را به آن اضافه کنید.

سپس تخم مرغ ها را به صورت جداگانه در کاسه ای بشکنید تا از سلامت آنها مطمئن شوید و بعد از افزودن فلفل سیاه و شوید به آن، مخلوط را هم بزنید.

در مرحله آخر، مخلوط تخم مرغ را روی مواد داخل تابه بریزید و درب آن را بگذارید، سپس تابه را روی حرارت ملایم پخته و یا درون مایکروفر بگذارید و بعد از آماده شدن همراه نان سرو نمایید.

دستور تهیه نرگسی کدو

ضمن سپاس از همراهیتان با این مطلب، امیدواریم از آموزش پخت نرگسی کدو راضی بوده باشید و آن را به راحتی در منزل تهیه نمایید. همچنین برای آشنایی با دستور طبخ انواع غذای ایرانی می توانید کلیک کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو