طرز تهیه ناچو مکزیکی

طرز تهیه ناچو مکزیکی , دستور پخت غذای مکزیکی ناچوی گوشت

ناچو یک غذای فست فودی مکزیکی است که به راحتی و در فر طبخ می شود. در این غذا علاوه بر گوشت از لوبیا قرمز و ذرت نیز استفاده شده است که لوبیا قرمز سرشار از ویتامین و پروتئین است و این غذا را خوشمزه و در عین حال مقوی می کند. ترتیلا یک نوع چیپس است که از آرد ذرت تهیه می شود و به عنوان پایه یا نان این غذا مورد استفاده قرار می گیرد. این غذا با توجه به وجود سبزیجات و حبوبات و گوشت در کنار ترتیلا و پنیر موزارلا بسیار خوشمزه است و می توان به عنوان یک وعده غذایی یا به عنوان یک پیش غذای شیک و خاص در مهمانی ها تهیه و سرو شود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه ناچو مکزیکی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
گوشت چرخ کرده۳۰۰ گرم
زوغن زیتونمقداری
پیازچه۲ قاشق غذا خوری
گشنیز۱ قاشق غذا خوری
فلفل دلمه ای۱ عدد
فلفل قرمز و نمکبه مقدار لازم
لوبیا قرمز یا سیاه پختهنصف پیمانه
ذرت پخته شدهنصف پیمانه
چیپس ترتیلابه مقدار لازم
پنیر موزارلابه مقدار لازم

طرز تهیه ناچو مکزیکی

مرحله اول

برای تهیه ناچوی خوشمزه و مخصوص مکزیکی با گوشت چرخ کرده در ابتدای کار، لوبیا را شسته و از قبل خیس می کنیم. سپس با کمی آب درون قابلمه می ریزیم تا به طور کامل پخته شود. سپس آبکش کرده و کنار می گذاریم.

مرحله دوم

در این مرحله پیازچه و گشنیز را شسته و به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم. در ادامه فلفل دلمه ای هم جدا گانه به صورت نگینی ریز خرد می کنیم. حالا یک تابه مناسب برداشته و با کمی روغن زیتون روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

روغن که داغ شد، گوشت چرخ کرده را درون آن می ریزیم و تفت می دهیم تا رنگ گوشت عوض شود و تفت داده شود. پیازچه و گشنیز را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا بو و عطر آن خارج شود. فلفل دلمه ای ها را هم اضافه کرده و با گوشت تفت می دهیم.

مرحله چهارم

وقتی همه مواد تفت داده شد، فلفل و نمک را اضافه کرده و با کمی آب می گذاریم تا بپزد. وقتی پخت، لوبیا و ذرت پخته شده را به آن اضافه کرده و کمی زمان می دهیم تا کامل بپزد. چیپس ترتیلا آماده را درون ظرف مناسب می چینیم.

مرحله پنجم

سپس مواد را روی آن ها می ریزیم. یک لایه پنیر موزارلا را هم روی آن ریخته و در فر با دمای ۱۸۰ درجه سانتی گراد به مدت ۲۰ دقیقه می گذاریم تا بپزد. وقتی کامل پخته شد و روی آن طلایی شد، کمی پیازچه خرد شده روی آن می ریزیم و سرو می کنیم.