نقد و بررسی بازی FAR CRY 6

منبع: پی سی دی

114

1400/2/30

16:18


یوبی سافت یکی از بزرگترین شرکت های بازیسازی در حوزه ساخت بازی های ویدئویی می باشد و یکی از مجموعه بازی های این شرکت بازیسازی، سری بازی های FAR CRY می باشد که این بازی بعد از تولید و انتشار علاقمندان زیادی را جذب و کرد و همین موضوع باعث شد تا یوبی سافت نسخه های بعدی این بازی را نیز تولید کند و در حال حاضر نیز سری ششم این بازی یعنی FAR CRY 6 در بازار بازی های ویدئوی عرضه شده است و ما در این مقاله قصد داریم راجع به این بازی جذاب مطالبی را عنوان کنیم.

بازی FAR CRY 6

 یکی از آثار و عناوین ارزشمند شرکت فرانسوی یوبی سافت بازی FAR CRY می باشد و این بازی بعد از انتشار توانست محبوبیت زیادی در میان گیمرها و کارشناسان بازی های ویدئویی کسب کند و اولین نسخه این بازی در سال 2004 میلادی عرضه شد و در همان سال ها نمره بالای را از کارشناسان و منقدان بازی های ویدئوی دریافت کرد و از این سری از بازیFAR CRY دو نسخه فرعی به نام Far Cry Instincts – Far Cry Vengeance ساخته شد سری دوم از این بازی در سال2008 میلادی به بازار بازی های ویدئوی عرضه شد که داستان این سری از بازی در قاره آفریقا رخ می داد.

تحول عظیم در این بازی در سال 2012 و بعد از انتشار سری سوم این بازی رخ داد و به جرات می توان گفت این سری از بازی محبوب ترین نسخه بازی های Far Cry می باشد و داستان این سری بازی نیز در جزیره ای در اقیانوس هند و اسارت چند جوان توسط دزدان دریای پیش می رود.

نقد و بررسی بازی FAR CRY 6

نسخه دیگری از بازی به نام Far Cry Blood Dragon می باشد که یک سال بعد از Far Cry 3  و در سال 2013 منتشر شد که این نسخه در واقع نسخه شبیه به بازی های اخر الزمانی می باشد و شخصیت های قهرمان داستان در پی کشتن زامبی ها می باشند.

 بعد از انتشار نسخه Far Cry Blood Dragon سری های بعدی این بازی دچار افت عجیبی شده اند بطوریکه ادامه سری های این بازی نمرات خیلی کمی را از منتقدان دریافت کردند و این نسخه ها یعنی نسخه های Far Cry 4 در سال 2014 Far Cry Primal در سال 2016، Far Cry 5 در سال 2018 و Far Cry New Dawn در سال 2019 منتشر شد

 و حالا به ششمین سری این بازی یعنی FAR CRY 6 می رسیم که این بازی اکشمن اول شخص را در این مقاله مورد بررسی قرار خواهیم داد و در اولین گام از بررسی داستان بازی را تحلیل خواهیم کرد پس همچنان تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

داستان بازی FAR CRY 6

داستان یا همان قصه بازی FAR CRY 6 برگرفته از دل آمریکای جنوبی و در کشوری به نام یارا می باشد که یک نفر به نام آنتون کاستیو بر این کشور حکومت می کند این فرد که حاکم یارا می باشد شخصی دیکتاتور و ضد قهرمان می باشد و به همین علت مردم یارا علیه دیکتاتوری های آنتون کاستیو دست به شورش و اعتراض های گسترده زده اند و اعتراضات در شهرهای یارا جریان دارد اما این اعتراضات و شورش ها باعث نمی شود تا انتون کاستیو دست از حکومت خود بردارد و تنها راه نجات یارا خود می داند و در همین راستا پسرش به نام دیگو را برای جانشینی خود تعلیم می دهد

 همانطور که از بخش ابتدای داستان بازی مشخص است بازی در مورد شورش های خیابانی و اعتراضات می باشد اما حالا این سوال پیش می آید که بازیکن یا همان گیمر چه نقشی را دارد؟ در جواب باید بگویم که بازیکن یا گیمر یک شهروند عادی شورشی می باشد که شورش را تجربه می کند و این شخصیت شورشی بنا به انتخاب بازیکن می تواند یک مرد یا زن باشد و هدف این شخصیت از بین بردن شخصیت ضد قهرمان بازی یعنی انتون کاستیو می باشد.

نقد و بررسی بازی FAR CRY 6

نکته جالب که در مورد انتون کاستیو در این بازی شخصیت پردازی بازیگر آمریکایی یعنی جیانکارلو اسپوزیتو می باشد که در سریال بریکینگ بد نیز با این فرد مواجه هستیم و این بازیگر همواره نقش افراد منفی داستان ها را به خوبی بازی می کند.

 در حالت کلی به مانند سری های قبلی FAR CRY با روندی مشابه برای داستان سری ششم این بازی رو به رو هستیم که در ابتدای بازی یک شخصیت منفی یا ضد قهرمان معرفی می شود و نکات منفی از این فرد بیان می شود و در نهایت بازیکن که یک زن یا مرد شورشی می باشد در نقشه ای بزرگ رها می شود که با همراه کردن افراد دیگر از گروه های مختلف تمام تلاش خود را به کار می گیرد تا آنتون کاستیو شخصیت منفی داستان را از بین ببرد.

گیم پلی 6FAR CRY

گیم پلی بازی را به چند بخش مختلف تقسیم می کنیم که هر کدام از این بخش ها بطور جداگانه توضیح خواهیم داد

1-محیط باز (open world)

اولین نکته ای که در مورد گیم پلی بازی بسیار مشهود می باشد محیط باز بودن این بازی می باشد و این ویژگی به بازیکن کمک می کند به هر کجای نقشه که دوست دارد برود به انجام ماموریت های مختلف بپردازد و انجام این ماموریت ها به بازیکن کمک می کند تا شخصیتی که با آن بازی می کند را ارتقا بدهد.

2-آزادی عمل

نکته ای دیگر در مورد این بازی آزادی عمل بازیکن می باشد و این بدان معناست که بازیکن می تواند در هر قسمت از نقشه گردش کند و ماموریت های مختلف را با هر روشی که دوست دارد انجام دهد این موضوع شاید در ایتدا باعث سر در گمی بازیکن شود اما نهایتا بازیکن با این موضوع ارتباط برقرار کرده و کارهای خود را انجام می دهید.

3- سلاح های بازی

در این بخش از گیم پلی با تغییرات چندانی رو به رو نمی باشیم  شاید تعدادی از سلاح های این سری نسیت به سری 5 بازی عجیب و غریب تر باشد اما نهایتا با یک اکشن اول شخص طرف هستیم که روندش و پیشرفت در آن، به تناسب وسعت نقشه، بزرگ نیست.

نقد و بررسی بازی FAR CRY 6

4-شهری پر از جزئیات

همانطور که بیان کردیم بازی در یک شهر و نقشه بزرگ در حال انجام است و این شهری که بازیکن در ان به انجام بازی می پردازد محیطی بزرگ، شلوغ و پر از جزئیات ریز و درشت می باشد و این موضوع باعث می شود تا بازیکن ترغیب به گشت و گذار در شهر شود.

5بازی چند نفره

اخرین نکته ای در مورد گیم پلی بازی، بازی چند نفره و انلاین می باشد که این تجربه یکی از لذت بخش ترین تجربه ها برای بازیکن می باشد.

جمع بندی

در پایان مقاله می توان به این جمع بندی رسید که این سری از بازی می تواند افت های سری های قبلی خود را پوشش دهد و و مجددا محبوبیت این بازی را افزایش دهد چر اکه در بازی شاهد داستان درگیر کننده و شخصیت پردازی های جالبی می باشیم و علاوه بر داستان گیم پلی بازی نیز از ویژگی های همچون محیط باز، ازادی عمل،سلاح های عجیب و غریب، شهری پر از جزئیات و بازی چند نفره برخوردار می باشد

 

برای دانلود سری های مختلف بازی FAR CRY می توانید به سایت پی سی دی مراجعه کرده و سری ها این بازی را رایگان دانلود کنید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو