طرز تهیه چیلی برگر

طرز تهیه چیلی برگر , دستور پخت چیلی برگر

چیلی برگر یک نوع ساندویچ است که در نان برگر تهیه می شود. درون این ساندویچ از تکه ای برشته سینه مرغ استفاده شده است که با مواد مزه دار می شود و به صورت پولکی با آرد آغشته می شود و سرخ می شود. این ساندویچ را با کاهو و خیار شور و گوجه فرنگی سرو می کنیم. این برگر ها را می توان در کنار نان های کوچک یا به صورت ساندویچی به صورت فینگر فود در مهمانی ها و جشن های تولد سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیلی برگر در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۲ عدد کامل
شیریک و نیم پیمانه
زرده تخم مرغ۱ عدد
نمک و فلفل سیاهکمی
سس تند۳ قاشق غذا خوری
آب لیمو۱ عدد لیمو ترش کوچک
ارد۲ تا ۳ پیمانه
پودر سیر و پودر پیاز و پاپریکابه مقدار لازم
آویشن و زرد چوبهبه مقدار لازم

طرز تهیه چیلی برگر

مرحله اول

برای تهیه چیلی برگر خوشمزه و مخصوص در ابتدای کار، سینه مرغ را برش زده و با بیفتک می کوبیم. سپس درون یک کاسه می ریزیم. آب لیمو و سس تند و نمک و فلفل سیاه را به آن اضافه می کنیم. شیر و زرده را به آن می زنیم.

مرحله دوم

سپس می گذاریم درون یخچال تا مزه دار شود. در یک کاسه برداشته و آرد و نمک و فلفل سیاه، پودر پیاز و پودر سیر و پاپریکا و آویشن را به آن اضافه می کنیم. آویشن و زردچوبه را به آن اضافه کرده و با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

سینه های مرغ مزه دار شده را از یخچال خارج کرده و درون مخلوط آرد می غلتانیم. سپس مجدد روی همان موادی که مرغ مزه دار شده قرار می دهیم. دوباره درون آرد می غلتانیم. این کار را دو سه باز انجام می دهیم تا حالت پولکی به خود بگیرد.

مرحله چهارم

یک تابه را با کمی روغن روی حرارت قرار می دهیم. وقتی روغن داغ شد، مرغ ها را درون تابه سرخ می کنیم.حدود ۱۰ دقیقه زمان می برد تا مرغ ها سرخ شود. سپس مرغ ها را داخل نان ساندویچی قرار می دهیم. کاهو و گوجه و خیار شور را درون ساندویچ قرار می دهیم و سرو می کنیم.