باربارا پراوی؛ برنده ایرانی‌تبارِ مسابقات یوروویژن

منبع: برترین ها

91

1400/3/2

09:41


در مسابقات یوروویژن امسال که در میان تدابیر شدید مربوط به همه گیری کرونا در شهر روتردام هلند برگزار می شد ایتالیا با آهنگی از یک گروه راک اند رول برنده شده است. باربارا پراوی خواننده ایرانی تبار هم با آهنگ ووآلا دوم شد.

برترین‌ها: در مسابقات یوروویژن امسال که در میان تدابیر شدید مربوط به همه گیری کرونا در شهر روتردام هلند برگزار می شد ایتالیا با آهنگی از یک گروه راک اند رول برنده شده است. باربارا پراوی خواننده ایرانی تبار هم با آهنگ ووآلا دوم شد.
 

باربارا پراوی؛ برنده ایرانی‌تبارِ مسابقات یوروویژن

باربارا پراوی، نوه یک خانواده هنرمند ایرانی-صرب قرار بود وکیل شود اما با دنبال کردن رویایی، امسال با پرچم فرانسه، نماینده این کشور در مسابقات یوروویژن شرکت کرد تا با صدایی که همه را به یاد ادیت پیاف و ژاک برل می‌اندازد، بخواند. 

البته این اولین حضور او در این مسابقات نبود. در سال ۲۰۲۰ و ۲۰۱۹ او در ساخت دو آهنگ دیگر هم به‌عنوان شاعر مشارکت داشت.

تبار خانوادگی برای او اهمیت دارد. پراوی نوه دختری حسین زنده رودی نقاش برجسته ایرانی است. آن‌طور که در مصاحبه‌هایش می‌گوید علاقه‌اش بیشتر به شعر ایرانی است اما دستی هم در نقاشی دارد. او نام هنری خودش را هم به احترام پدربزرگ صربش انتخاب کرد. به نظر می‌رسد که اگر همین راهی که آمده را ادامه بدهد، فهرست افتخاراتی به پروپیمانی پدربزرگش خواهد داشت.

پراوی ۲۸ ساله علاوه بر خوانندگی، در نوشتن متن و شاعری هم‌ سابقه دارد و برای خوانندگان دیگر هم ترانه سروده است. یکی از برجسته‌ترین هنرمندانی که باربارا با آن‌ها همکاری کرده است، فلورنت پاگنی است. فلورنت در طول فعالیت گسترده خود بیش از ۱۰ میلیون رکورد فروخته است و به یکی از پرفروش‌ترین هنرمندان فرانسه تبدیل‌شده است. علاوه بر آن در یک مجموعه تلویزیونی هم ‌بازی کرده است.

مسابقه آواز یوروویژن، یک رقابت موسیقی در میان کشورهای اروپایی است که از سال ۱۹۵۶ به صورت سالیانه برگزار می‌شود. در مرحله نهایی این مسابقه آواز، پس از پایان اجراء شرکت‌کنندگان، رای‌گیری اینترنتی برای کسب آراء علاقمندان آغاز می‌شود و برنده این مسابقه با حاصل جمع رای مردم و داوران انتخاب می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو