لمینت کریستالی

منبع: برترین ها

139

1400/3/5

14:20


لمینت کریستالی با تکنولوژی دیجیتال کدکم و با بالاترین حد زیبایی و جلوه طبیعی بهترین انتخاب هستند و مثل لمینت‌های قدیمی احتیاجی به تراش دندان ندارند.

داشتن دندان‌های سفید و یکدست می‌تواند تاثیر بسزایی بر افزایش زیبایی شما و لبخندتان داشته باشد. لمینت‌های دندان یکی از اصلی‌ترین راهکارها برای اصلاح طرح لبخند و افزایش زیبایی دندان‌هاست. لمینت سرامیکی نوعی از لمینت دندان است که حالتی کریستالی و درخشان به دندان‌های شما می‌بخشد. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در رابطه با لمینت کریستالی، ویژگی‌های آن، مراحل انجام آن، تفاوت آن با کامپوزیت و اصلاح طرح لبخند با این روش با شما در میان بگذاریم.

لمینت کریستالی یا لمینت سرامیکی فوق نازک بدون تراش

مهمترین عیب لمینت‌های سرامیکی قدیمی نیاز به تراش مخرب دندان بود که دندانپزشکان همواره به دنبال برطرف کردن این عیب بودند، در سالیان اخیر محققان آمریکایی تحولی بزرگ در دندانپزشکی زیبایی ایجاد کردند و با معرفی لمینت‌های سرامیکی بسیار نازک به نام آرومز کریستال ونیرز (لمینت‌های کریستالی) که زیبایی فوق العاده و درخشندگی زیباتر از دندان طبیعی دارند که بدون نیاز به تراش دندان به سطح بیرونی دندان چسبانده می‌شود این مشکل را مرتفع کرده اند.

لمینت‌های کریستالی با تکنولوژی دیجیتال کدکم و با بالاترین حد زیبایی و جلوه طبیعی بهترین انتخاب هستند و مثل لمینت‌های قدیمی احتیاجی به تراش دندان ندارند، فقط احتیاج به آماده سازی اولیه دندان دارند و در مرحله‌ی پرپ و قالب گیری، چون تراشی انجام نمی‌شود، هیچ گونه تزریق بی حسی هم صورت نمی‌گیرد.

ویژگی‌های لمینت کریستالی

١. ضخامت بسیار نازک در حد ٢/. تا ٤/. میلیمتر.
٢. شباهت بسیار زیاد به مینای دندان.
٣. عدم نیاز به تراشیدن دندان ها.
٤. باند بسیار قوی به دندان و داشتن دوامی بین ١٥ تا ٢٥ سال که فوق العادست.
٥. بدلیل ساختار کریستالی درخشندگی بسیار بالای دارد و جذب آب و مواد رنگی ندارد و به همین دلیل ثبات رنگ بسیار بالایی دارد و نیاز به پالیش سالیانه ندارد.

لمینت کریستالی

مراحل انجام لمینت کریستالی در دندانپزشکی

برای انجام لمینت‌های کریستالی تنها به دو جلسه حضور در مطب ما نیاز هست، جلسه اول یک قالب کلی و عکس‌های مخصوص با دوربین از دندان‌های شما گرفته می‌شود و به لابراتوار اختصاصی ما ارسال می‌شود و جلسه بعد حدود ٢٤تا ٧٢ ساعت بعد لمینت‌های کریستالی ساخته شده به مطب ارسال و در مطب روی دندان‌های شما نصب می‌گردد.

تفاوت کامپوزیت با لمینت کریستالی

یکی از پرسش‌های همیشگی در زمینه درمان زیبایی دندان، تفاوت لمینت‌های کامپوزیتی و سرامیکی است. پوشش‌های زیبایی کامپوزیتی، درست مثل کامپوزیت‌های درمانی توسط پزشک و به‌صورت لایه به لایه روی دندان قرار می‌گیرند.

به کمک این درمان می‌توان ایرادات کلی دندان از جمله شکستگی، بدرنگی، فواصل نادرست و ترک‌های دندانی را درمان کرد. بااین‌حال باید این موضوع در نظر گرفته شود که نتیجه نهایی درمان با کامپوزیت، به تخصص مستقیم پزشک و نوع کامپوزیت استفاده‌شده مرتبط است.

لمینت‌های سرامیکی برخلاف کامپوزیت، توسط پزشک ساخته نمی‌شود و تنها مراحل قالب برداری و نصب بر عهده دندان‌پزشک است. با استفاده از لمینت‌های سرامیکی می‌توان ایرادات وسیع‌تر و شدیدتر دندان و زیبایی را رفع کرد و راهکاری مناسب‌تر برای مشکلات دندان به‌حساب می‌آید.

در پروسه نصب لمینت‌های سرامیکی، ابتدا از دندان بیمار قالب برداری می‌شود و پس‌ازآن قالب مذکور به یک لابراتوار ارسال می‌شود. درصورتی‌که مراحل قالب‌گیری و ساخت به‌درستی انجام شده باشد، در زمان نصب لمینت، نیاز چندانی به تراش دندان اصلی نیست. هرچند گاهی ممکن است مقدار کمی تراش برای نصب دقیق لمینت، لازم باشد.

در نظر داشته باشید که برخلاف کامپوزیت، نصب لمینت‌های سرامیکی از یک تا چند هفته زمان می‌برد و البته هزینه‌ای چندین برابر از کامپوزیت را روی دست بیمار خواهد گذاشت.

بااین‌حال عدم تغییر رنگ لمینت‌های سرامیکی و استحکام بیشتر، این روش درمانی را به راهکاری مناسب‌تر از کامپوزیت‌ها تبدیل کرده است. هرچند گاهی لازم است از هردو روش در کنار هم استفاده کرد تا نتیجه‌ای مطلوب پدید بیاید.

اصلاح طرح لبخند با لمینت کریستالی

اصلاح طرح لبخند، پروسه‌ای درمانی برای بهبود زیبایی لبخند و خطوط دهانی و دندانی بیمار است. در این پروسه پزشک با بررسی دندان‌های بیمار، تصمیم می‌گیرد که چه تعداد از دندان‌های فرد مذکور، نیاز به درمان زیبایی دارد.

لمینت کریستالی

معمولاً ۸ دندان بالایی و پایینی، در پروسه اصلاح طرح لبخند، از طریق کامپوزیت یا لمینت‌های سرامیکی، تحت درمان قرار می‌گیرند. بااین‌حال باید در نظر داشت که تعداد و روش درمان صحیح باید توسط پزشک متخصص انتخاب شود.

بهترین راه برای اصلاح طرح لبخند، انتخاب یک پزشک متخصص و با تجربه در این زمینه است تا در کنار بیمار، بهترین و کم‌هزینه‌ترین راهکار درمانی و زیبایی، در نظر گرفته شود. انتخاب نادرست در مراحل ترمیم لبخند، می‌تواند علاوه بر هزینه‌های سرسام‌آور، به دندان‌ها، لثه و فک بیمار نیز آسیب بزند.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو