طرز تهیه حلوای شیره با رویه ارده

طرز تهیه حلوای شیره با رویه ارده , دستور پخت حلوای شیره با رویه ارده

حلوا یکی از دسر های قدیمی و سنتی ایرانی است. این دسر بیشتر برای افطار ماه رمضان و در مجالس عزاداری و محرم استفاده می شود. یکی از انواع حلوا ، به حلوای شیر می توان اشاره نمود که به دلیل وجود شیر در حلوا، علاوه بر طعم خاص و فوق العاده ای که دارد، مقوی و سرشار از کلسیم نیز هست. حلوای شیر با رویه ارده، علاوه بر شیر، از ارده کنجد نیز تهیه می شود که مقوی بودن حلوا را چند برابر می کند. این حلوا به صورت دو لایه تهیه می شود که رویه آن از ترکیب ارده است و زیر آن مشابه حلوای شیر ولی شبیه به بافت فرنی است. رویه ارده یک لایه شکننده و ترد است که با حلوای نرم زیر آن، یک ترکیب بی نظیر را بدست می دهد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه حلوای شیره با رویه ارده در ادامه با سایت چی شی همراه باشید.

مواد لازم حلوای شیره با رویه ارده
شیر۱ لیتر
کره۱۰۰ گرم
آرد۹۰ گرم
شکر۳۰۰ گرم
مواد لازم برای رویه
ارده۲۵۰ گرم
شیر۱۰۰ میلی لیتر
پودر شکر۴ قاشق غذا خوری

طرز تهیه حلوای شیره با رویه ارده

مرحله اول

برای تهیه حلوای شیره خوشمزه با رویه ارده در ابتدای کار، مواد رویه را تهیه می کنیم. برای این کار، یک کاسه برداشته و ارده را با شیرو پودر شکر با هم مخلوط می کنیم و در یخچال قرار می دهیم. حال به تهیه حلوا می پردازیم.

مرحله دوم

در این مرحله یک قابلمه برداشته و شیر و شکر را درون آن مخلوط می کنیم. سپس روی حرارت قرار می دهیم شکر داخل آن حل شود. در ادامه یک تابه برداشته و کره را درون آن می ریزیم و روی حرارت قرار می دهیم تا ذوب شود.

طرز تهیه حلوای شیره با رویه ارده

سپس آرد را به آن اضافه کرده و تفت می دهیم تا بوی خامی آن گرفته شود. سپس مخلوط شیر و شکر حل شده و گرم را کم کم به مواد اضافه کرده و مرتب روی حرارت هم می زنیم تا یکدست شده و کمی غلیظ شود و غلظت آن شبیه فرنی شود.

مرحله چهارم

پس از اینکه حلوا را از روی حرارت برداشته و کمی به آن وانیل می زنیم. در آخر ارده ای که درون یخچال گذاشته ایم و خودش را گرفته است را از یخچال خارج می کنیم، سپس داخل یک قیف یک بار مصرف و بدون ماسوره می ریزیم.

مرحله پنجم

در این مرحله حلوا را درون ظرف مناسب پر کرده و روی آن را با آرده به شکل حلقه می ریزیم تا سطح فرنی یا حلوا پر شود. در ادامه روی رویه حلوا را به سلیقه خود با کنجد و گردو تزیین می کنیم. کف سینی فر را کمی آب جوش می ریزیم.

طرز تهیه حلوای شیره با رویه ارده

ظرف های حلوا را درون سینی قرار داده و در فر گرم با دمای ۱۹۰ درجه سانتی گراد می گذاریم تا زمانی که روی کار طلایی شود بپزد. سپس از فر خارج کرده و سرو می کنیم. رویه حلوا ترد و کرم نرم زیر آن ترکیب بی نظیری بوجود می آورد.