اختصاصی/آلرژی به پنی سیلین

105

1400/4/1

20:37


یک متخصص آلرژی روز در جریان یک نشست پزشکی داخلی پزشکان در سال 2021 گفت: بیشتر افرادی که سوابق پزشکی آنها می گوید که این افراد به پنی سیلین حساس هستند، درواقع دچار این مشکل نیستند.

اختصاصی/آلرژی به پنی سیلین

به گزارش سرویس ترجمه بهداشت نیوز یک مدیر فلوشیپ آلرژی و ایمونولوژی در سیستم بهداشتی، گفت: تشخیص اشتباه آلرژی به پنی سیلین ممکن است خطرناک باشد و به تلاش برای مبارزه با بیماری از راه مقاومت آنتی بیوتیکی آسیب برساند.وی افزود حدود 10 درصد از مردم سابقه آلرژی به پنی سیلین را اعلام می کنند ، اما در واقع 90 درصد از آنها  قادر به استفاده از پنی سیلین هستند. این اطلاعات غلط یا به این دلیل است که واکنش های قبلی این افراد بعد از تزریق نادرست توصیف شده بودند یا این افراد حالت آلرژی خود را پشت سر گذاشته اند.
 
او گفت: داده هایی وجود دارد که به ما می گوید حساسیت به ماده پنی سیلین به مرور کاهش می یابد و پس از 10 سال اجتناب از مصرف دارو ، بیش از 80٪ بیماران که آلرژی داشتند به وضعیت نرمال می‌رسند.
 
یک استادیار طب داخلی در مرکز پزشکی گفت که او اغلب بیمارانی را می بیند که گفته اند والدین آنها در زمان کودکی به آنها گفته اند که به پنی سیلین حساسیت دارند و این اطلاعات فقط در پرونده آنها ثبت می شود .وی گفت پزشکان می دانند که وضعیت حساسیت به پنی سیلین همیشه دقیق نیست ، باید این وضعیت‌ها مورد بررسی قرار بگیرند.
 
وی گفت: ما به دلیل عوارض جانبی احتمالی و آسیبی که می توانیم در صورت عدم تایید حساسیت به بیمار وارد کنیم ، محتاط هستیم.من فکر می کنم داشتن این اطلاعات به ما کمک می کند تا وضعیت آن بیماران را به خوبی مورد بررسی قرار بدهیم  تا آسیبی به شخصی وارد نکنیم. او همچنین گفت: تهدید مقاومت به آنتی بیوتیک زمانی واقعی است که پنی سیلین به عنوان یک گزینه حذف شود.
 
هنگامی که فردی به پنی سیلین حساسیت نشان می‌دهد پزشکان اغلب به جای آن،آنتی بیوتیک‌های طیف گسترده ای را تجویز می کنند که پرهزینه ترند و دارای عوارض جانبی بالقوه بدتری هستند و ممکن است در مقاومت موثر باشند. وی افزود: این مسئله بسیار مهم است ، به خصوص در افراد مسن ، بیماران مبتلا به بیماری های مزمن برای اطمینان از تشخیص وضعیت آن دسته از بیماران که واقعا آلرژی به پنی سیلین ندارند. وجود حساسیت نسبت به پنی سیلین با بستری طولانی مدت در بیمارستان ، میزان بالاتر بستری مجدد ، آسیب کلیه ، باکتری های مقاوم به چند دارو مانند MRSA و عفونت های بیمارستانی از جمله کولیت ارتباط دارد.
 
پزشکان باید تمام تلاش خود را برای تعیین سابقه دارویی بیمار انجام دهند چرا که مشخص شدن حساسیت به پنی سیلین هنوز می‌تواند مشکل ساز باشد. پزشکاگ باید این سوال را مطرح کنند که آیا بیمار  پس از مصرف آنتی بیوتیک ، دچار کهیر یا آنافیلاکسی شده است؟  این همان مسئله نگران کننده نسبت به بثورات تاخیری است.
 
ما همچنین می خواهیم بپرسیم ، آیا آنها از همان لحظه اول که آنتی بیوتیک پنی سیلین را دریافت کرده اند دچار حساسیت شده اند یا خیر.
وی ادامه داد: اگر یک بیمار 2 هفته پیش آموکسی سیلین دریافت کرد و هیچ موردی از حساسیت در او دیده نشد ، شما می توانید وجود حساسیت را منتفی بدانید و اساساً دوره بستری آن بیمار را تغییر دهید.
 
۳ مه 2021 
 
مترجم:گلنوش محبعلی
منبع:WebMd

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو