اعلام نام داوران سرشناس جایزه ادبی بوکر

منبع: ایران آرت

114

1398/4/21

20:10


هیئت داوران جایزه بوکر بین‌المللی سال 2020 اعلام شدند و تد هاجکینسون، رئیس گروه ادبیات اتحادیه لندن ریاست این جایزه در سال 2020 را به عهده خواهد داشت.

ایران آرت: با اعلام هیئت داوران جایزه بوکر بین‌المللی سال 2020 امکان ارسال آثار برای بررسی و حضور در میان شرکت‌کنندگان جایزه بوکر بین‌المللی فراهم شد.

تد هاجکینسون، رئیس گروه ادبیات اتحادیه لندن ریاست جایزه 50 هزار پوندی را به عهده خواهد داشت و لوسی کامپوس، متخصص ادبیات و ترجمه تطبیقی، جنیفر کرافت، نویسنده و مترجم برنده بوکر در سال‌های گذشته، والرسا لوئیزلی، نویسنده، و جیت تاییل، نویسنده حاضر در فهرست نهایی بوکر در سال‌های پیشین او را همراهی خواهند کرد.

به گزارش ایبنا به نقل از بوک‌سلر، هاجکینسون پس از اعلام این خبر گفت: "باعث افتخار من است ریاست جایزه‌ای را به عهده بگیرم که ادبیات را به عنوان یک هنر ریشه در گفت و گو ارج می‌نهد و از نویسندگان و مترجمین به طور مساوی برای انتقال فرهنگ و زبان تقدیر می‌کند. به وسیله این نزدیکی‌های فرهنگی وارد زندگی افراد مختلف می‌شویم و احساس‌مان از انسانیت را نو می‌کنیم. علاوه بر این از حضور در میان این جمع فرهیخته خیلی خوشحالم؛ نویسندگان ارزشمند، مترجمین شناخته‌شده، و قهرمانان آثار ترجمه که در این سفر اودیسه‌وارِ هیجان‌انگیز من را همراهی می‌کنند."

جایزه بوکر بین‌المللی هر سال برگزار و به آثاری تعلق می‌گیرد که به زبان انگلیسی ترجمه شده باشد. جایزه پنجاه هزار پوندی بین نویسنده و مترجم اثر برنده به طور مساوی تقسیم می‌شود. در سال 2018 اولگا توگارزوف با کتاب "پروازها" و در سال 2020 جوخه الحارثی با داستان "اجرام آسمانی" موفق شد جایزه بوکر بین‌المللی را به دست آورد.

آثاری که بین اول می سال 2019 تا 30 آوریل 2020 در بریتانیا و ایرلند منتشر می‌شوند اجازه شرکت در بوکر بین‌المللی سال 2020 را دارند. در ماه مارس سال آینده 12 یا 13 کتاب به عنوان نامزدهای فهرست اولیه و در ماه آوریل 6 کتاب به عنوان نامزدهای فهرست نهایی معرفی می‌شوند. برنده در ماه می سال 2020 اعلام و برنده جایزه 50 هزار دلاری می‌شود.

دریافت جایزه بوکر برای نویسندگان موفقیت بزرگ‌تری در بازار کتاب به همراه دارد. تعداد مخاطبان و همچنین فروش کتاب افزایش می‌یابد. فروش "اجرام آسمانی" نوشته جوخه الحارثی که امسال برنده جایزه بوکر بین‌المللی شد 30 برابر افزایش یافت.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو