مذاکرات صلح به‌رغم حملات طالبان ادامه می‌یابد

منبع: برترین ها

61

1400/4/5

10:45


رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت: به رغم تشدید حملات طالبان مذاکرات تا زمان خروج این گروه از گفتگو‌ها ادامه خواهد یافت.

خبرگزاری فارس: رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت: به رغم تشدید حملات طالبان مذاکرات تا زمان خروج این گروه از گفت‌وگوها ادامه خواهد یافت.

«عبدالله عبدالله» رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان گفت: مذاکرات صلح برای یافتن راه حل سیاسی برای بحران چنددهه گذشته به رغم تشدید حملات طالبان مذاکرات تا زمان خروج این گروه از گفتگوها ادامه خواهد یافت.

وی در گفت‌وگو با رویترز افزود: نباید درهای مذاکرات تا زمان خروج طالبان از گفت‌وگوها بسته شود.

عبدالله ادامه داد: ما نمی‌توانیم مذاکرات را به رغم عدم پیشرفت و همچنین تشدید حملات طالبان کنار بگذاریم.

این اظهارات عبدالله در حالی انجام می‌شود که طی یکماه گذشته و با اعلام خروج نظامیان خارجی طالبان حملات خود را به بخش‌های مختلف افغانستان تشدید کرده است.

رئیس شورای عالی مصالحه افغانستان خاطر نشان کرد: با توجه به اظهارات طالبان به طرفهای مختلف می‌توان با آغاز مذاکرات نسبتا به آینده گفتگوها خوشبین بود.

وی در پایان تاکید کرد: بحران افغانستان تنها با یک راه‌حل سیاسی پایان خواهد یافت.

پیش از این جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در دیدار غنی و عبدالله گفته بود که افغانها خودشان باید در مورد آینده تصمیم بگیرند و خشونت بی معنا در این کشور باید پایان یابد.

در همین راستا، «اشرف غنی» رئیس جمهور افغانستان نیز پس از دیدار با بایدن گفت که کاملا متقاعد شده‌ام که تصمیم خروج نیروهای آمریکایی فصل جدیدی را در روابطمان با واشنگتن آعاز خواهد کرد و این اقدام به معنای شانه خالی کردن از افغانستان نیست.

وی با اشاره به این موضوع که سفارت آمریکا در کابل به فعالیت ‌های خود ادامه خواهد داد، افزود: «رئیس جمهور بایدن ادامه ارائه کمک‌های انسانی و اقتصادی به افغانستان را مورد تاکید قرار داده است».

رئیس جمهور افغانستان از طالبان خواست تا درگیری‌ها را متوقف کرده و وارد روند سیاسی شوند.

اشرف غنی اضافه کرد: «به تصمیم بایدن برای خروج از افغانستان احترام می‌گذاریم و این تصمیمی حاکمیتی بوده و ما افغانستانی‌ها باید با پیامدهای این موضوع به تعامل بپردازیم».

روز گذشته نیز یک مقام آمریکایی خبر داد که طی دو هفته آینده بخش عمده‌ای از خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان تکمیل می‌شود.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو