دیدنی های یالووا استان زیبا و توریست پذیر ترکیه

دیدنی های یالووا استان زیبا و توریست پذیر ترکیه


منبع: آرگا

97

1400/4/7

10:12


یالووا استانی زیبا است که در کشور ترکیه واقع شده است و دارای جاذبه های تاریخی متعددی همچون عمارت متحرک می باشد دیدنی های یالووا شامل چشمه های آب گرم و دهکده های تاریخی تفریحی می شود که شما می توانید در سفر خود از نزدیک آن ها را مشاهده کنید.

یالووا یکی از استان های گردشگر پذیر در کشور ترکیه است در یک نگاه زیبایی های این منطقه در مناظر طبیعی و چشم اندازهای بکر آن نهفته است این منطقه دارای جاذبه های بسیار متنوعی است و از مناظر بسیار ویژه ای برخوردار است این شهر یکی از مهم ترین مقاصد گردشگری ترکیه است و از زیبایی های منحصر به فردی برخوردار می باشد. از جمله مهم ترین جاذبه های این کشور می توان به آبشار دو قلوی اریکلی اشاره کرد باغ گیاه شناسی و معروف ترین دریاچه این منطقه نیز از مهم ترین زیبایی های آن به شمار می آیند. این استان در شمال غربی ترکیه واقع شده است همسایگی این استان با نواحی مختلف از ترکیه موجب اهمیت جغرافیایی آن شده است به ویژه اینکه این استان دارای مساحت بسیار بالایی است. شما علاقه مندان و گردشگران در ادامه این بخش با دیدنی های یالووا بیشتر آشنا می شوید و اطلاعات گردشگری مهمی را درباره این منطقه کسب می کنید.

مهم ترین دیدنی های یالووا:

بیشتر جمعیت یالووا را مسلمانان تشکیل می دهند مسلمانان این منطقه به دو دسته تسنن و تشیع تقسیم بندی می شوند مردمان این منطقه به زبان ترکی سخن می گویند و این استان تحت حکومت مرکزی قرار دارند. از مهم ترین جاذبه های این استان می توان به آبشارهای مرتفع و مناطق خوش آب و هوایی اشاره کرد که در این منطقه واقع شده اند و از امتیازات زیادی برای گردشگران برخوردار می باشند.

مناطق دیدنی یالووا

این منطقه از غنای فرهنگی، طبیعی و تاریخی بالایی برخوردار است و یکی از مهم ترین مراکز تفریحی به شمار می آید این منطقه در سال های اخیر ناشناخته باقی مانده است و هنوز بسیاری از جاذبه های دیدنی آن به دنیا معرفی نشده اند. زیبایی های این استان بسیار زیاد است این استان که در شمال غربی ترکیه واقع شده است از چشم اندازهای بی نظیری برخوردار می باشد.

آشنایی با جاذبه های استان:

این استان به مجموعه ای از چشمه های آب گرم که در آن واقع شده اند شهرت دارد همچنین یکی از جاذبه های معروف و مشهور آن عمارت متحرک است این عمارت در زمان آتاتورک حلی برای اقامت و تفریحات او بوده است. دهکده ترمال که یکی از دهکده های زیبا و چشم نواز است در این منطقه واقع شده است این دهکده بسیار قدیمی است و قدمت تاریخی بالایی دارد در آن دوران حمام های سلطنتی روم باستان در این منطقه ساخته شده اند.

دیدنی های یالووا

اگر از علاقه مندان به جاذبه های طبیعی و چشم اندازهای بکر هستید می توانید سری به باغ گیاه شناسی کاراجا بزنید این باغ در مسیر دهکده زیبای ترمال واقع شده است و چشم اندازهای بسیار زیبایی دارد. برای تماشای چنین مناظری بهتر است فصل تابستان را انتخاب کنید در این فصل این باغ از تنوع گیاهی بیشتری برخوردار است و مناظر دیدنی تری را پیش روی شما قرار می دهد.

منطقه یالووا یکی از مناطق قدیمی در ترکیه است این استان دارای پیشینه تاریخ بسیار بالایی است یکی از اولین سکونتگاه ها در این منطقه متعلق به ۵۰۰۰ سال قبل از تاریخ است هیتی ها و فریگیایی ها از اولین نسل هایی بوده اند که در این منطقه سکونت داشته اند.

طبیعت یالووا

خیابان های شهر نیز یکی دیگر از مکان هایی است که برای تفریح کردن شما عزیزان مناسب می باشد خیابان های قاضی پاشا با مناظر زیبایی که دارند می تواند گزینه مناسبی برای تفریحات باشند. دهکده ترمال که در بلندی های شهر واقع شده است از مناظر خاصی برخوردار است و یکی دیگر از دیدنی های یالووا است هتل های لوکس و لاکچری که در این مناطق در سال های اخیر ساخته شده اند بر زیبایی ها و مدرن بودن آن افزوده اند. رستوران های عربی نیز محل مناسبی برای سرو فلافل های ترکیه ای می باشند.

مجموعه آبشارهای سودوشن که در یکی از شهرهای این استان واقع شده اند از دیگر زیبایی های آن به شمار می آیند این آبشار و نواحی اطراف آن مکان مناسبی برای تفریح کردن و پیاده روی می باشد.

مناظری از یالووا

زمان مناسب برای سفر:

زمان مناسب برای سفر به یالووا و بازدید از زیبایی های آن ماه های اوت یعنی مرداد تا شهریور ماه می باشد این منطقه آب و هوایی نسبتا گرم و معتدل دارد در این منطقه تابستان های گرم و زمستان های سرد حاکم است. دمای هوا در شهرهای این استان بین ۲ تا ۳۰ درجه قابل تغییر است برای سفر به این استان هر فصلی می تواند مناسب باشد اما باید برنامه ریزی شما برای سفر ویژه هر فصل باشد در ماه های اوت شما می توانید هم از تفریحات آبی استفاده کنید و هم از دمای داغ و گرمای شدید تابستان ها دور باشید.

یالووا یکی از دیدنی های ترکیه در زمستان است این استان از جذابیت های زیادی برخوردار است و در سال های اخیر به دلیل بالا بودن میزان گردشگران هتل ها و رستوران های مجللی در آن ساخته شده اند. در کنار بازدید از این استان می توانید از ازمیر و بورسا ترکیه نیز دیدن نمایید.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو