هنگام رنگ کردن موی سر خود مراقب سوختگی پوست سرتان باشید

92

1400/4/7

21:36


اگر اقدامات احتیاطی مناسب را هنگام رنگ کردن مو در نظر نگیرید، سوختگی های شیمیایی روی پوست سرتان ایجاد می شود.

هنگام رنگ کردن موی سر خود مراقب سوختگی پوست سرتان باشید

به گزارش بهداشت نیوز، هیچ چیزی نمی تواند به اندازه رنگ موی جدید، ظاهرتان را جذاب و زیبا کند اما اگر اقدامات احتیاطی مناسب و لازم را هنگام رنگ کردن مو در نظر نگیرید، به راحتی سوختگی های شیمیایی بر روی پوست سرتان ایجاد می شود. 
 
براساس گفته دکتر ننکا اوکافور، استادیار پزشکی خانواده و جامعه در کالج پزشکی بیلور در هوستون می گوید؛ ما معمولاً این نوع آسیب را نزدیک فصل تابستان یا در طول این فصل مشاهده می کنیم. 
 
محققان تاکید می کنند؛سوختگی های شیمیایی پوست سر می تواند به دلیل وجود برخی از مواد افزودنی و شیمیایی یا به دلیل ترک مو در فویل های زیر خشک کن به صورت طولانی مدت ایجاد شود.دکتر اوکافور توصیه کرد که وقتی رنگ مو را روی سرتان می گذارید، مراقب باشید که با علائم قرمزی مو روی پوست سر، سوزش، درد یا سوختگی مواجه نشوید. 
 
اگر به سوختگی شیمیایی مو دچار شدید، اول موهای تان باید به صورت کامل شسته شود. بعد از پاک شدن رنگ، موهای خود را با صابون کودک یا هر صابونی غیرخشنی که مواد شیمیایی ندارد بشویید. برای این کار می توانید از رایحه های غیر شیمیایی استفاده کنید. به گزارش سیناپرس اصفهان، به هیچ وجه ناحیه آسیب دیده را لمس نکنید و از محصولات دیگری که می تواد باعث تحریک یا آسیب پوستی شود، استفاده نکنید. می توانید آلوئه ورا یا ژل پترولیوم را روی پوست سرتان قرار دهید تا ناحیه آسیب دیده بهتر شود و پوست سرتان به حالت پوسته پوسته ای دربیاید و بریزد. 
 
براساس گفته دکتر اوکافور؛ اگر در طول رنگ کردن موهای خود در سالن آرایشگاه با هرگونه احساس درد و تحریک غیر طبیعی پوست سر مواجه شدید، باید خیلی سریع به آرایشگرتان اطلاع بدهید. اگر با سوختگی شیمیایی پوست سر مواجه شدید، آرایشگرتان می تواند به راحتی عامل سوزش و درد غیرطبیعی که همان رنگ مو است را از بین ببرد. 
 
اگر قصد دارید موهای خود را رنگ کنید، آرایشگری که در این کار ماهر است را انتخاب کنید و از او بخواهید که با نوار تست، محصول مورد نظر را روی پوست تان امتحان کند تا مطمئن شوید که پوست تان نسبت به محصول مربوطه، هیچ گونه واکنشی نشان نمی دهد.
 
طبق گفته وی؛ در واقع پوست سر، قسمتی از پوست صورت تان است. بنابراین پوست سر به اندازه سایر قسمت های پوست بسیار حساس است. اگر به محصولات آرایشی و بهداشتی دیگری هم حساسیت دارید، باید خیلی مراقب باشید.
 
منبع: سیناپرس

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو