نکات مهم قبل از درخواست نظافتچی منزل

نکات مهم قبل از درخواست نظافتچی منزل


منبع: بیتوته

90

1400/4/16

11:31


نکات مهم قبل از درخواست نظافتچی منزل



درخواست نظافتچی, درخواست نظافتچی منزل, قبل از درخواست نظافتچی منزل

درخواست نظافتچی

 

مواردی که قبل از استخدام نظافتچی منزل باید در نظر بگیریم

تمام بخش های خانه احتیاج به گردگیری و نظافت دارند و باید در طول هفته لااقل یک‌‎بار این کار انجام بگیرد. بعضی از اشخاص به علل گوناگون، چه دغدغه کاری و چه خستگی یا ضعف فیزیکی، نمی توانند منزل خود را نظافت کنند؛ برخی از اشخاص نیز بهتر می دانند برای این کار از نیروهای خدماتی کمک بگیرند. چنانچه شما نیز جزو هر دسته از این اشخاص هستید. با ما همراه باشید.

نکات مهم قبل از درخواست نظافتچی منزل

مطمئن بودن و قابل اعتماد بودن

نکته ی خیلی مهم و دارای اهمیتی که برای گرفتن یک نیروی نظافتی وجود دارد مطمئن بودن و قابل اعتماد بودن آن فرد است. این که چه فردی برای کارهای نظافتی خانه شما وارد منزل شما می‌شود بسیار اهمیت دارد.

 

در حقیقت شما با گرفتن یک فرد نظافتچی، به او اجازه می‌دهید که به امن‌ترین جایی که برای شما و خانواده‌تان وجود دارد، وارد شود که البته شامل با ارزش ترین وسایل شما هم می‌باشد. پس اینکه بدانید یک شرکت چطور پرسنل و کارکنان خود را استخدام می‌کند، حق شماست و اینکه در باره مطمئن و سالم بودن نظافتچی اطمینان پیدا کنید مهمترین مسئله است.

 

درخواست نظافتچی, درخواست نظافتچی منزل,درخواست نیروی نظافتچی

درخواست نظافتچی منزل

 

با انرژی و پرکار بودن بودن از دیگر نکته ها در انتخاب نظافتچی

سخت کوشی و البته قدرتمند بودن هم جزء مهمترین خصوصیت هایی است که تمیز کار باید داشته باشد. هنگام درخواست نیروی نظافتچی ، مطمئن شوید که آنها پر انرژی هستند و وقت و نیروی لازم برای تمیز کردن منزل شما را دارند. نظافت منزل آن نیز به طور حرفه‌ای کاری دشوار است و احتیاج به توان جسمانی دارد. بعضی کارها برای آقایان آسانتر از خانم‌هاست. مانند نظافت پنجره‌ها یا جابه‌جایی وسایل.

 

نظافتچی خانم بهتر است یا آقا؟

برای نظافت داخل خانه بهتر است از نظافتچی خانم جوان کمک بگیرید؛ زیرا دارای سرعت عمل بالایی هستند و توجه بسیاری در کار دارند. نظافتچی خانم اغلب کارهای روتین خانه را بر عهده می‌گیرد و کارهایی مثل گردگیری خانه، شستشوی مبل، نظافت سرویس بهداشتی و نظافت حمام و آشپزخانه را انجام میدهد.

 

چنانچه خانه تکانی دارید، ترکیبی از نظافتچی آقا و خانم را بگیرید و کارهای سنگین را به نظافتچی آقا و کارهای سبک را به کارگر خانم بسپارید. دقت کنید که فقط بعضی از شرکتهای خدماتی همراه با نظافتچی، مواد شوینده را نیز می‌فرستند. بیشتر خودتان باید مواد شوینده‌ را پیش از آمدن کارگر تهیه و آماده کرده باشید.

 

پیشنهاد ما به شما این است که حتما در زمان نظافت خانه به وسیله نظافتچی آقا یا خانم در مکان حضور داشته باشید و بر کارها نظارت کنید.

 

نظافتچی خانم باید برای نظافت آشپزخانه اول هود و کابینت را تمیز کند. آنگاه سطح های اجاق گاز، یخچال و دیگر لوازم آشپزخانه را تمیز، زباله‌ها را خارج و در آخر کف آشپزخانه را تی بکشد. برای نظافت اتاق خوا‌ب‌ها باید همه اتاق گردگیری شود، شیشه ها و آینه‌ها پاک شوند و در آخر اتاق جارو و تی کشیده شود. نظافت سالن پذیرایی نیز باید به همین صورت باشد.

 

از آنجایی که آقایان از نیروی بیشتری برخوردار هستند، برای کارهای سنگین مورد مناسب‌تری محسوب می شوند. در بعضی وقتها، به جز خدمات نظافتی برای حمل و نقل اثاثیه‌ی سنگین نیز ازنظافتچی آقا کمک می‌گیرند. کارگر مرد می‌تواند نظافت آسانسور و دیگر کارها را به روش بهتر و در زمان کوتاه تری انجام دهد. اگر نظافت راه پله و نرده، حیاط و نمای ساختمان را به نظافتچی آقا بسپارید، نتیجه‌ی بهتری خواهد گرفت.

 

درخواست نظافتچی, درخواست نظافتچی منزل, قبل از درخواست نظافتچی منزل

قبل از درخواست نظافتچی منزل

 

تهیه وسایل شوینده مورد نیاز

بعد از تهیه فهرست کارها، با توجه به نوع کار نظافتی وسایل و مواد شوینده متناسب را تهیه کنید. بهتر است مواد شوینده متناسب هر کار را به لیست اضافه کنید. تا در صورت احتیاج نکته ها و شیوه استفاده از آن ها را به کارگر ساده بگویید. در صورت کم و کسری وسایل نظافتی آن را پیش از ورود نیروی خدماتی آماده کنید. تا انجام کارها با مشکل روبرو نشود.

 

از آنجایی که بعضی وسایل امکان دارد برای شما  چه از نظر معنوی و چه مادی اهمیت داشته باشد، یک نظافتچی باید وسایل خانه شما را مثل خانه خودش بداند و مراقبت از آنها و احتیاط در نظافت و جابجایی آن‌ها را به خوبی انجام دهد. بی‌حواسی و بی‌ توجهی، نکته منفی بزرگی در کار نظافت به حساب می آید. سریع انجام دادن کارها به تنهایی کافی نیست.

 

درخواست نظافتچی, درخواست نظافتچی منزل, گرفتن یک نیروی نظافتی

درخواست نیروی نظافتچی

 

در کار خود جدی باشید

همانطور هم که گفته شد برای اینکه از نتیجه کار راضی باشید باید تمامی جوانب را بسنجید و آن را جدی بگیرید. معمولا بهتر است که نظافت منزل را به صورت مداوم به یک شخص واگذار کنید. هرچه بیشتر با یک نفر در ارتباط باشید می‌توانید راحت‌تر کارها را به او بسپارید. پس با دادن آموزش‌های لازم به فرد خیال خودتان را هم آسوده کنید، در غیر اینصورت فرد آموزش ندیده و نمی تواند جلسات بعدی را هم به درستی بگذراند. 

 

امنیت اشیای قیمتی

اشیای زینتی و قیمتی را از جایی که به وسیله کارگر ساده نظافت میشود خارج کنید. اگر امکان خارج کردن این طور وسایل را ندارید آن را در جای امنی در محل بگذارید.

 

هیچ وقت کارگر را در محل نظافت به ویژه جایی که وسایل و لوازم و اسباب در داخل محل نظافت قرار دارد، تنها نگذارید.

 

گردآوری: بخش خانه داری بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو