موزه هنر میلواکی کجاست؟ تاریخچه و آثار هنری موزه میلواکی

موزه هنر میلواکی کجاست؟ تاریخچه و آثار هنری موزه میلواکی


منبع: بیتوته

100

1400/4/17

09:58


موزه هنر میلواکی کجاست؟ تاریخچه و آثار هنری موزه میلواکی



موزه هنر میلواکی کالاتروا, پلان موزه هنر میلواکی, تاریخچه ی موزه ی هنر میلواکی

ساختمان حال حاضر موزه هنر میلواکی که در سال 2001 ساخته شده است

 

موزه هنر میلواکی؛ پرنده ای سفید و باوقار

موزه هنر میلواکی، یک موزه هنری در شهر میلواکی ویسکانسن ایالت متحده آمریکا است. این موزه دارای 25000 اثر هنری است و به همین دلیل به عنوان یکی از بزرگ ترین موزه های جهان شناخته می شود. همچنین این موزه به دلیل معماری بسیار زیبا و خاصش بسیار معروف شده است. در ادامه با ما همراه باشید تا آن را به صورت کامل تر به شما معرفی کنیم.

تاریخچه ی موزه ی هنر میلواکی

از سال 1872 سازمان ها و افراد مختلفی برای ساخت یک گالری هنری در میلواکی دست به کار شدند. در آن سال ها میلواکی یک شهر بندری در حال رشد بود و امکانات کمی برای برگزاری نمایشگاه های هنری در این شهر وجود داشت.

 

9 سال از تصمیم شروع ساخت گالری هنری گذشته بود ولی هنوز هیچ فردی نتوانسته بود یک گالری هنری کامل بسازد. در همین سال ها بود که الکساندر میچل، تمام مجموعه خود را به ساخت اولین گالری هنری دائمی میلواکی، اهدا کرد.

تقریبا در سال 1888 بود که انجمن هنر میلواکی ایجاد شد و در همان سال فردریک لایتون، تاجر انگلیسی، گالری هنری لایتون را ساخت. متاسفانه این موزه اکنون تخریب شده و آثاری از آن باقی نمانده است.

 

گالری هنر میلواکی نیز در همین سال یعنی 1888 تاسیس شد و گفته می شود که اولین گالری هنری میلواکی بوده است. البته به دلیل این که گالری هنری لایتون هم در همین سال ساخته شد، هنوز بر سر اولین گالری هنری بین لایتون و میلواکی اختلافاتی وجود دارد.

موزه ی هنر میلواکی، در سال 1957 با ادغام دو ساختمان مجموعه لایتون و گالری هنر میلواکی ایجاد شد.

 

ساختمان موزه هنر میلواکی

 

ساختمان موزه هنر میلواکی, آثار هنری موزه هنر میلواکی, موزه هنر میلواکی

طرح ساختمان موزه هنر میلواکی که معمار اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا آن را معرفی کرد

 

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، این موزه ی هنری، به دلیل ساختمان بسیار خاص و مدرنش معروفیت بسیار زیادی کسب کرده است. طرح ساختمان کنونی موزه هنر میلواکی که Quadracci Pavilion نام دارد، در سال 2001 توسط معمار اسپانیایی سانتیاگو کالاتراوا ساخته شده است.

 

این ساختمان، شامل یک قسمت متحرک شبیه به بال پرنده است که در طول روز حدود 65 متر باز می شود و در شب و یا هوای نامناسب دوباره جمع می شود. به گفته معمار این ساختمان، او برای طراحی ساختمان از قایق های بادبانی الهام گرفته است.

 

طراحی این موزه، جایزه بهترین سازه را از انجمن بین المللی مهندسی در سال 2004 دریافت کرد. این بنا که حالتی نمادین دارد، در لوگوی موزه نیز دیده می شود و به Calatrava نیز معروف است.

این ساختمان شامل یک سالن پذیرایی بزرگ، سالن اجتماعات، یک فضای بزرگ نمایشگاهی، فروشگاه، دو کافه و پارکینگ است.

فضای درونی این ساختمان، با تلفیقی از معماری مدرن با فضای قدیمی ساخته شده است که حس خیلی خوبی به انسان می دهد.

 

تالار پذیرایی Wind hover یکی از تالار های بزرگ این ساختمان است که به شکل عجیبی از یک کلیسای قدیمی برای ساخت آن الهام گرفته شده است و سپس با معماری های جدید تلفیق شده است که بسیار عجیب و زیبا است.

دور نمای این تالار شبیه به یک کشتی تفریحی مجلل است و از فضای درونی این تالار نیز می توان از یک سمت که کاملا به صورت شیشه ای است، به دریای میشیگان دید داشت.

 

ساختمان Shields

 

ساختمان موزه هنر میلواکی, آثار هنری موزه هنر میلواکی, موزه هنر میلواکی

ساختمان شیلدز که در سال 2015 در کنار موزه هنر میلواکی ساخته شد

 

بعد ها در سال 2015، موزه با همکاری کمپین سرمایه موزه میلواکی، 34 میلیون دلار برای ساخت ساختمان جدید در نظر گرفت. ساختمان جدید که ساختمان شیلدز نام گذاری شد، توسط معماری اهل میلواکی به نام جیمز شیلدز با مساحتی حدود 9150 متر (30.000 فوت) ساخته شد.

این موزه به رسانه های مبتنی بر نور، عکاسی و فیلم اختصاص دارد. این ساختمان شامل یک ورودی از سمت دریاچه است که با عناصر مفهومی پیچیده ای تزئین شده است.

 

باغ های Cudahy

 

عکس های موزه هنر میلواکی, تحلیل موزه هنر میلواکی, موزه هنر میلواکی اثر کالاتراوا

باغی که فضای بین موزه هنر میلواکی و شهر را تفکیک می کند

 

فضای بین موزه و شهر، با مجموعه ای از باغ ها تفکیک شده است. این باغ ها توسط معمار مشهور دن کیلی طراحی شده اند. این باغ با مجموعه ای از گیاهان و درختان به همراه فواره های آبی بسیار زیبا پر شده است که فضای بسیار زیبایی برای موزه ایجاد می کند.

فضای درون این باغ با پرچین هایی به بلندی پنج متر تفکیک شده است و برای کف آن از سنگ فرش استفاده شده است.

 

آثار هنری موزه هنر میلواکی

 

آثار هنری موزه هنر میلواکی, موزه هنر میلواکی, معماری موزه هنر میلواکی

در موزه هنر میلواکی 25.000 اثر هنری، در چهار طبقه نگه داری می شوند.

 

همان طور که پیش تر نیز اشاره کردیم، درون این موزه نزدیک به 25.000 اثر هنری نگهداری می شود. این آثار هنری در چهار طبقه در موزه هنر میلواکی تقسیم شده اند و از دوران باستان تا دوران معاصر درون این موزه آثار مختلفی وجود دارد.

 

آثار این موزه در انواع مختلفی مانند نقاشی، مجسمه سازی، کتاب های خطی و چاپی، هنر های تزئینی، عکس ها، هنر های محلی و خود آموز و ... وجود دارند.

از جمله بهترین مجموعه هایی که در این موزه نگهداری می شود، می توان به هنر های تزئینی آمریکایی، اکسپرسیونیسم آلمانی، هنر های محلی و هائیتی و هنر های آمریکایی اشاره کرد.

 

این موزه یکی از بزرگترین مجموعه آثار جورجیا اوکیف هنرمند بومی ویسکانسین را در خود دارد. از دیگر هنرمندانی که آثار آن ها در این موزه وجود دارد، می توان به هنرمندان زیر اشاره کرد:

• گوستاو کیلبوت

• فرانسیسکو د زوربان

• ژان هونوره فراگونارد

• وینسلو هومر

• آگوست رودن

• ادگار دگا

• كلود مونه

• گابریل مونتر

• هنری دو تولوز- لاوترک

• فرانك لوید رایت

• پابلو پیكاسو

• جوآن میرو

• واسیلی

• كاندینسكی

• مارك روتكو

• رابرت گوبر

• اندی وارهول

البته این افراد تنها بخشی از صد ها هنرمندی هستند که آثار آن ها در این موزه یافت می شود.

 

گردشگری در موزه هنر میلواکی

 

تاریخچه ی موزه ی هنر میلواکی, ساختمان موزه هنر میلواکی, آثار هنری موزه هنر میلواکی

ساختمان موزه هنر میلواکی در شب

 

بازدید از موزه هنر میلواکی برای عموم آزاد است و افراد می توانند با تهیه بلیط از آثار هنری باستانی تا آثار معاصر واقع در طبقه اول این موزه بازدید کنند. بلیط هایی که برای ورود به موزه تهیه می شوند، زمان بندی شده هستند و شما قبل از بازدید، باید بلیط موزه را رزرو کنید.

موزه از ساعت 9.30 صبح تا 5 عصر باز و پذیرای بازدید کنندگان است.

بال های معروف ساختمان موزه هنر میلواکی در ساعت 10 صبح تا ظهر باز می شود از ساعت 5 بعد از ظهر و یا زود تر، شروع به بسته شدن می کنند.

 

گردآوری: بخش گردشگری بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو