استریمرهای ایرانی

 استریمر، پدیده ای نوپا در ایران محسوب می شود که توانسته در این مدت کوتاه به محبوبیت فراوانی دست پیدا کند.

استریمر فردی است که بازی های مختلف را به صورت آنلاین بر روی پلتفرم های مختلف پخش آنلاین به صورت زنده بازی می کند و افراد همزمان می توانند بازی او را تماشا کنند و حتی نظراتشان را به ثبت برسانند.

در ایران نیز استریمرهای فراوانی ظهور کرده اند که اغلب شان بازی های روز دنیا را استریم می کنند و برخی دیگر به تولید ویدئو و محتوا برای شبکه های اجتماعی ویدئویی نظیر یوتیوب مشغول شده اند.

در این مطلب تصمیم گرفته ایم تا به معرفی برخی از برترین استریمرهای حال حاضر ایران بپردازیم که در این مسیر به موفقیت های قابل توجهی دست پیدا کرده اند.

آریا کئوکسر (Aria Keoxer):

آریا کئوکسر (Aria Keoxer): یکی از مشهورترین استریمرهای ایرانی، آریا رحمتی ملقب به "آریا کئوکسر" است. یوتیوبر معروف ایرانی که هم اکنون ساکن ترکیه است و صدها هزار دنبال کننده در توییچ دارد. وی بازی های مختلفی از جمله «فورتنایت» را برای مخاطبین استریم می کند اما فعالیت های او محدود به استریم بازی ها نیست. تهیه ویدئو درباره مسائل مختلف از جمله فعالیت های آریا در فضای مجازی است که باعث شهرت او شده. گفته می شود که درآمد او از فعالیتش به عنوان استریمر، بیش از 50 میلون تومان در ماه است.

لینک توییچ آریا کئوکسر

میا پلیز (Mia plays

 

میا پلیز (Mia plays): کیمیا روانگر یکی از استریمرهای تحصیل کرده ایرانی است. کسی که رتبه 2 کنکور هنر را کسب کرد اما تصمیم گرفت تبدیل به استریمر شود و فعالیت های ویدئویی خود را در فضای مجازی آغاز کند. روانگر که با نام «میا پلیز » در یوتیوب فعالیت می کند، در ابتدا فعالیت خودش را با استریم بازی «overwatch» آغاز کرد و هم اکنون بازی های گوناگونی از جمله «فورتنایت» را برای مخاطبینش استریم می کند. اما عمده شهرت روانگر به دلیل ساخت ویدئوهای بامزه است که طرفداران فراوانی در فضای مجازی دارد. یکی از نکات قابل توجه او، توجه به جزئیات ساخت ویدئو است که باعث شده ویدئوهایش طرفداران زیادی در شبکه های اجتماعی داشته باشد و درآمد قابل توجهی نیز کسب کند.

لینک توییچ میا پلیز

تاکسیک گرل (Toxic Girl):

تاکسیک گرل (Toxic Girl): کوثر که با نام "تاکسیک گرل" در میان گیمرها شناخته می شود، یکی از اولین استریمرهای خانم در ایران به شمار می رود که  بازی های مختلفی از جمله «فورتنایت» و «Rainbow six» را برای مخاطبینش استریم می کند. وی هم اکنون یکی از محبوب ترین استریمرهای خانم ایرانی محسوب می شود که ویدئوهایش صدها هزار بار در توییچ و دیگر پلتفرم های پخش ویدئو بازدید دارد. تاکسیک گرل در شبکه های اجتماعی دیگر از جمله اینستاگرام نیز فعالیت مستمر دارد. ویدئوهای مشترک او و آریا کئوکسر معمولاً از پربازدید ترین ویدئوهای این دو به شمار می شود.

لینک توییچ تاکسیک گرل

احسان صدیق (Ehsan mager):

احسان صدیق (Ehsan mager): وی یکی از قدیمی ترین گیمرهای ایرانی است و کار خود را با با استریم بازی «DOTA 2» در پلتفرم آپارات آغاز کرد و بعدها به توییچ مهاجرت کرد. احسان که با نام «احسان میجر» در پلتفرم توییچ به استریم می پردازد، بازی های فراوانی را برای کاربران استریم می کند که از جمله آن ها «زلدا» و دیگر بازی های مستقل استودیوهای بازیسازی است. احسان میجر مدت کوتاهی است که فعالیت خودش را به عنوان استریمر آغاز کرده و امیدوار است که در ادامه راه بتواند فعالیت هایش را گسترش دهد.

لینک توییچ احسان میجر

نیلوفر (iNiloowf

نیلوفر (iNiloowf): نیلوفر یکی از جوان ترین استریمرهای ایرانی است که به گفته خودش خیلی زود و در دوران کودکی با کنسول سگا و بازی مورتال کامبت وارد عرصه بازی های کامپیوتری شده است. نیلوفر کار خود را با استریم بازی های نظیر «کانتر استرایک» آغاز کرد و هم اکنون نیز بازی های روز را برای مخاطبینش استریم می کند. نیلوفر طی این مدت توانسته بیش از 30 هزار دنبال کننده در پلتفرم توییچ کسب کند و مخاطبینش در حال رشد هستند.

لینک توییچ iNiloowf

سیامک (Siamak Death):

سیامک (Siamak Death): سیامک که با نام «Siamak Death» شناخته می شود، فعالیت خود را با استریم بازی های قدیمی در پلتفرم آپارات آغاز کرد و نزد کاربران به محبوبیت رسید. او با بیش از 3 هزار دنبال کننده در آپارات یکی از استریمرهای برگزیده این پلتفرم محسوب می شود که با استریم بازی های جذابی نظیر «ویچر» و «دارک سولز» توانسته جای خود را در دل هوادارانش باز کند. سیامک پیش از اینکه تبدیل به استریمر شود نوازنده گیتار بوده و به تدریس در این زمینه می پرداخت اما حال تبدیل به استریمر شده و در این مسیر پیشرفت های قابل توجهی داشته است. 

لینک آپارات سیامک

امیر فانتوم (AmirPhanThom):

 

امیر فانتوم (AmirPhanThom): امیرحسین محبوبی که با نام «امیر فانتوم » شناخته می شود، یکی از قدیمی ترین گیمرها و استریمرهای ایرانی است که سابقه درخشانی در انجام بازی های آنلاین از جمله «DOTA 2» دارد. وی طی سال ها فعالیتش به عنوان گیمر توانسته به موفقیت های بین المللی زیادی نیز دست پیدا کند و یکی از حرفه ای ترین گیمرهای ایرانی محسوب می شود که از محبوبیت فراوانی در شبکه های اجتماعی نیز برخوردار است. امیر فانتوم با بیش از 60 هزار دنبال کننده در توییچ، طرفداران سرسختی دارد که همواره منتظر تحلیل های او از بازی های روز هستند و کارهای او را مشتاقانه دنبال می کنند.

لینک توییچ امیر فانتوم

ایوب (Apisinoveyy


ایوب (Apisinoveyy): یکی از استریمرهای جدیدی که فعالیت خود را در آپارات آغاز کرده، ایوب نام دارد که با نام"Apisinovey" بازی های مختلف را استریم می کند. ایوب برخلاف استریمرهای دیگر، علاقه چندانی به بازی های چند نفره آنلاین ندارد و ترجیح می دهد بازی های داستانی را استریم کند. یکی از محبوب ترین بخش های استریم ایوب، استفاده از شبیه ساز کنسول PS3 بر روی PC برای انجام بازی های گوناگون از جمله «God of War» است که طرفداران فراوانی دارد و در این ویدئوها به توضیح درباره تنظیمات این شبیه ساز برای اجرای بازی های Play Station 3 بر روی کامپیوتر می پردازد.

لینک آپارات Apisinoveyy

 

ایلیا آرمانی

این مطلب بصورت اختصاصی برای سایت " مووی مگ " به نگارش درآمده و برداشت از آن جز با ذکر دقیق منبع و اشاره به سایت مووی مگ، ممنوع بوده و شامل پیگرد قانونی می گردد.

به خانواده بزرگ جامعه مجازی مووی مگ بپیوندید