طرز تهیه کاچی

طرز تهیه کاچی برای زائو برای پریودی زعفرانی تبریزی با زردچوبه با آرد برنج عربی با عسل رزا منتظمی با شیره بدون زعفران مقوی برای کودکان

کاچی یکی از انواع غذاهای خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که معمولا به عنوان یک غذای کمکی و تقویتی محسوب می شود. کاچی دستورهای تهیه بسیار متنوعی دارد و می توانیم آنرا به روش های بسیار متنوعی و مواد مختلفی تهیه کنیم، مثلا می توانیم در تهیه کاچی به جای استفاده از آب از شیر استفاده کنیم تا در پایان کاچی خوشمزه تری داشته باشیم. البته مهم ترین استفاده کاچی در میان ما ایرانیان برای خانم ها می باشد که بعد از زایمان یا در دوران قاعدگی از این غذای کمکی استفاده می کنند تا توان جسمی خود را بازیابی کنند که البته دستور هر کدام متفاوت می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کاچی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
آرد برنج یا گندم۸ قاشق غذاخوری
شکر۶ قاشق غذاخوری
روغن یا کره۲ قاشق چایخوری
گلاب۱ قاشق غذاخوری
پودر هل۱ پنس
دارچیننصف قاشق مرباخوری
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
زردچوبهنصف قاشق مرباخوری
آب۴ لیوان

دستور پخت کاچی

مرحله اول

ابتدا آرد را دو مرتبه الک می کنیم، سپس آرد الک شده را داخل یک قابلمه مناسب می ریزیم و روی حرارت ملایم کمی تفت می دهیم تا بوی خامی آرد گرفته شود. در ادامه روغن یا کره را به همراه زردچوبه به آرد اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا باید مخلوط آرد را کمی تفت دهیم تا رنگش طلایی شود، نیاز نیست آرد را خیلی تفت بدهید تا کاملا تغییر رنگ بدهد. در ادامه آب را به همراه شکر، پودر هل و زعفران دم کرده در یک ظرف دیگر مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط آب و دیگر مواد را به قابلمه حاوی آرد اضافه می کنیم و متداوم هم می زنیم تا شروع به قل زدن بکند. حالا باید درب قابلمه را ببندیم و حدود ۳۰ دقیقه کاچی روی حرارت بسیار ملایم بماند تا آماده شود.

مرحله چهارم

بهتر است هر چند دقیقه یک بار کاچی را هم بزنیم تا ته نگیرد. در ۱۰ دقیقه پایانی پخت کاچی گلاب را به قابلمه اضافه می کنیم، پس از اینکه کاچی به غلظت مورد نظرمان رسید آنرا از روی حرارت بر می داریم و کنار می گذاریم.

مرحله پنجم

فقط برای غلظت کاچی باید به این نکته توجه داشته باشید که کاچی وقتی سرد شود سفت تر می شود. در آخر کاچی را در ظرف مورد نظرمان می کشیم و با دارچین، پودر پسته و یا هر چیز دیگری به سلیقه خود تزیین می کنیم.

مطالب پیشنهادی