برخورد صحیح فرزندان با مادر شکاک

منبع: دلگرم

103

1400/4/25

09:37


برخورد صحیح فرزندان با مادر شکاک

با یه مادر شکاک و متعصب چطوری رفتار کنم؟

به گزارش دلگرم : معنی لفظ کلمه شک به این بستگی دارد که چگونه به قضیه نظر می‌کنید. شک داشتن و بد گمانی در زندگی میتواند تاثیر بسیار منفی بر کارکرد عاطفی و ارتباطی افراد داشته باشد. در این مقاله درباره شک مادر به فرزند صحبت می کنیم.

افراد شکاک با ظن و شک رفتار و اعمال دیگران را تفسیر می کنند و به نوعی رفتار دیگران همیشه برای آنها تهدید آمیز، تحقیر آمیز و آسیب زننده برداشت می‌شود. افراد مبتلا به شک و بدگمانی نمی‌توانند اعتراف کنند و یا بپذیرند که احساسات منفی به دیگران دارند.

بیشتر کسانی که اغلب ساعات روز و حتی شبهایشان را در تنهایی میگذرانند شکاک می شوند و از طرفی ،چنانچه فردی از خانواده او نیز به راههای گوناگونی مانند: ازدواج، مسافرت خارج از شهر و یا کشور به مدت طولانی و ... و کلا از محیط خانه دور شوند این مشکل را شدیدتر میکند زیرا شخص تنها در تنهائی افکار زیادی به سراغش می آید .

رفتار درست با مادر شکاک

از طرفی دیگر ممکن است کسانی به جز افراد خانواده باشند پنهانی با ایشان مثلاً تلفنی، در ارتباط هستند و با مشورت با مادرتان صحبت می کنند وشک او بیشتر می شود.به هرحال با توجه در موارد بالا ،پیشنهاد میکنم کمتر ایشان را تنها بگذارید و بیشتر بیرون برود تا و با دیگران بیشتر ارتباط داشته باشد تا حس و حال بهتری پیدا کند و از این شکاک بودن دور شود.

ولی اگر او راضی نمی شود پیش روانپزشک برود به او بگویید خودتان می خواهید پیش روانپزشک بروید و از او بخواهید شما را همراهی کند. از قبل نیز با روانپزشک هماهنگ کنید که طوری وانمود کند که می خواد مشکل شما رو حل کند.

همچنین بخوانید :

اختلال وسواس فکری - عملی چقدر خطرناک است؟

چگونه می توان وسواس فکری را درمان کرد ؟

بهترین راه درمان وسواس فکری (OCD) کدام است؟


مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو