مبل چستر راحتی چه سبکی از مبلمان است

مبل چستر راحتی چه سبکی از مبلمان است


منبع: فرزند

155

1400/4/26

10:54


مبل چستر راحتی چه سبکی از مبلمان است

همه ساله تعداد زیادی مبل راحتی به بازار عرضه می شود. اخیرا مبل های چستر توجه افراد بسیاری را به خود جلب کرده است. افرادی که این نوع مبل راحتی را خریداری می کنند، اعتقاد دارند که مبل چستر، خانه آن ها را زیباتر و دل پذیرتر کرده است.

ظاهر مبل چستر بسیار شیک است و هر نوع سلیقه ای را به خود جذب می کند.
مبل چستر ظاهری شبیه به کاناپه دارد و گاهی با مبل راحتی مخملی و چرمی اشتباه گرفته می شود. محبوبیت زیاد مبل چستر باعث شده است که افراد زیادی درباره مبل چستر و انواع آن کنجکاو شوند. همچنین این افراد می خواهند اطلاعاتی درباره نحوه درست قرار گیری مبل چستر با توجه به دکوراسیون منزل کسب کنند. بنابراین ما در این مطلب، مبل چستر فرانسوی و مبل چستر ایتالیایی را معرفی خواهیم کرد تا بتوانیم به سوالات شما پاسخ دهیم.

مبل چستر فرانسوی

در دهه های گذشته، مبل های بسیاری طراحی شده اند که بعضی از آن ها توانستند فقط در یک زمان کوتاه، محبوبیت کسب کنند. ولی مبل چستر هیچ وقت دمده و قدیمی نشد. طراحان مبل چستر توانستند ویژگی های جدیدی به مبل چستر اضافه کنند و با رنگ های متنوع، خریداران را جذب کنند. مبل چستر فرانسوی بدون شک یکی از خاص ترین و پرطرفدارترین مبل راحتی محسوب می شود.
طراحی ساده و خاص مبل چستر فرانسوی، هر نگاهی را به سوی خود می کشاند. لمسه مبل چستر فرانسوی با دقت بسیار زیاد زده شده است تا زیبا و ظریف به نظر برسد. طراحی زیبا و خاص مبل چستر فرانسوی، آن را به یک مبل راحتی شیک در بازار مبل تبدیل کرده است. طراحی های هنرمندانه دستگیره ها و پایه های مبل چستر فرانسوی باعث شده است که این مبل راحتی برای انواع دکوراسیون ها مانند دکوراسیون کلاسیک، یک انتخاب مناسب محسوب شود.
یکی از ویژگی های مبل چستر فرانسوی، هم ارتفاع نبودن دسته ها با پشتی ها است. مبل چستر فرانسوی در مقایسه با مبل چستر کلاسیک جدی تر و رسمی تر دیده می شود. این مبل راحتی در اکثر مواقع با پایه های چوبی به بازار عرضه می شود. پایه های چوبی مبل چستر فرانسوی به صاحب خانه کمک می کند میز عسلی و انواع وسایل چوبی را با آن ست کند.
مبل های چستر فرانسوی با نام نیوچستر نیز شناخته می شوند. شما می توانید مبل تک نفره یا یک ست کامل از مبل چستر فرانسوی را خریداری کنید. یک دست مبل چستر فرانسوی، دو کاناپه دو یا سه نفره و دو یا چهار عدد مبل تک نفره دارد. مبل چستر فرانسوی به عنوان یک مبل راحتی در منازل استفاده می شود.

مبل چستر ایتالیایی

مبل چستر ایتالیایی با آستر بسیار مرغوب خود، عنوان مرغوب ترین نوع مبل چستر را یدک می کشد. در ساخت مبل چستر ایتالیایی از لمسه دوخت استفاده می شود. لمسه دوخت باعث می شود که کاربر، نرمی و راحتی بیشتری را احساس کند و این مورد یکی از بزرگترین مزایای مبل چستر ایتالیایی محسوب می شود. لمسه دوخت برای استر دسته ها، پشتی و نشیمنگاه این مبل راحتی استفاده شده است. لمسه دوخت، مبل چستر ایتالیایی را بسیار زیبا نشان می دهد.
مبل چستر ایتالیایی به صورت هفت نفره در بازار موجود است. این ست هفت نفره شامل یک کاناپه دو نفره، یک کاناپه سه نفره و دو مبل تک نفره است. البته شما می توانید یک نیم ست نیز خریداری کنید که شامل یک کاناپه و دو صندلی تک نفره است. یک نیم ست برای اتاق نشیمن و یک کاناپه به همراه چند صندلی تک نفره برای اتاقی دیگر می تواند یک انتخاب مناسب محسوب شود. مبل چستر ایتالیایی در رنگ های متنوع و تعداد مختلف برای خرید شما فراهم شده است.
مبل چستر ایتالیایی بومونتی یکی از خوش ساخت ترین و باکیفیت ترین نوع مبل چستر ایتالیایی محسوب می شود. لمسه دوزی بخش های تکیه گاه مبل، افراد زیادی را عاشق این مبل راحتی کرده است. معمولا در ساخت این نوع مبل از دو رنگ پارچه استفاده می شود.

چرا برخی تولید کننده‌ها تکی‌های چستر را مدل دیگری تولید می‌کنند؟

مبل های چستر با ساختار دسته خمیده و دسته های با پهنای زیاد بسیار فضا اشغال می کنند. با توجه به محدودیت فضا برای منازل طراحان صنعت مبلمان مبل های تکی را با ساختاری تولید می کنند که مبل فضای کمتری را اشغال می کند

قیمت مبل‌های چستر

عوامل بسیاری بر قیمت مبل های چستر تاثیر می گذارد. در این بخش، به برخی از این عوامل می پردازیم:

وارداتی بودن مبل چستر

برخی از مبل های چستر به علت وارداتی بودن قیمت بالاتری نسبت به تولیدات داخلی دارند. زیرا هزینه های گمرگ و افزایش دلار، قیمت واردات را تحت تاثیر می گذارد. مبل چستر نیز با توجه به برند و کشور سازنده دارای قیمت های متفاوتی است.

جنس پارچه مبل چستر

جنس پارچه نیز روی قیمت مبل های چستر تاثیر می گذارد. در ساخت مبل چستر از پارچه هایی در جنس های متنوع استفاده می شود. هر کدام از این پارچه ها به دلیل رنگ و طرح متفاوت، قیمت های متفاوتی نیز دارند. تراکم بافت بالای پارچه باعث می شود کیفیت پارچه بیشتر شود و طبیعی است که قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. معمولا مبل چستر مخملی در مقایسه با سایر مبل ها، قیمت بالاتری دارد. زیرا دوخت پارچه مخمل در یک جهت نیست و کیفیت و دوام آن بسیار بالاست. پارچه های چرمی نیز زیبا و ماندگار دیده می شود و به این دلیل قیمت بالایی دارند. همونطور که می دانید قیمت چرم طبیعی با چرم مصنوعی نیز متفاوت است و روی قیمت مبل چستر تاثیر می گذارد. همچنین نباید قیمت بالای پارچه های وارداتی را فراموش کرد. برای مثال، از پارچه های ایتالیایی یا ترکی برای ساخت مبل چستر استفاده می شود.

دوخت پارچه مبل چستر

دوخت پارچه نیز بر قیمت مبل های چستر تاثیر می گذارد. هر چه لمسه دوزی مبل چستر تراکم و ظرافت بیشتری داشته باشد، زیبایی و قیمت مبل چستر افزایش خواهد یافت. میزان لمسه دوزی دسته ها و پشتی مبل یک عامل تاثیرگذار بر قیمت مبل چستر محسوب می شود. برخی از مبل های چستر فقط در بخش تکیه گاه و پشت آن، لمسه دوزی شده است و دسته های ساده ای دارند. اگر دسته های مبل چستر نیز لمسه دوزی شده باشد، قیمت مبل بالاتر خواهد بود.
در خرید مبل چستر حتما به لمسه دوزی مبل و تراکم و حجم آن توجه کنید، زیرا این موارد باعث می شوند مبل زیباتر دیده شود. اگر مبل چستر در بلندمدت، کیفیت خود را از دست دهد، قطعا یک انتخاب مناسب محسوب نخواهد شد.

تعداد نشیمن مبل چستر

ظرفیت مبل چستر یا همان تعداد نشیمن ها یکی از مهم ترین عوامل تاثیرگذار بر مبلمان چستر محسوب می شود. تعداد بالای نشمین مبل باعث می شود افراد زیادی بتوانند از آن استفاده کنند و مستقیما بر روی قیمت مبل تاثیر می گذارد. یک دست مبل چستر، هفت نشیمن دارد. شما می توانید یک نیم ست یا حتی یک کاناپه نیز خریداری کنید. نیم ست قیمت کمتری در مقایسه با یک ست کامل خواهد داشت.

نوع چوب به کار رفته در ساخت مبل چستر

مبل چستر با توجه به نوع چوبی که در ساخت آن به کار رفته است، قیمت گذاری می شود. چوب ها کیفیت متفاوت و در نتیجه قیمت متفاوتی دارند. در ساخت بدنه یا کلاف مبل چستر از چوب صنوبر، روسی و غیره استفاده می شود که کیفیتی عالی و مناسبی دارند. اگر چوب مبل چستر تراکم بالایی داشته باشد، مقاومت آن بیشتر خواهد بود. در نتیجه کیفیت و مقاومت مبل نیز افزایش خواهد یافت و بر قیمت مبل تاثیر خواهد گذاشت.

نشیمن مبل چستر

در ساخت نشیمن این مبل راحتی، فوم سرد یا اسفنج سی کیلویی به کار گرفته می شود که کیفیت مطلوبی دارند. این دو از خاصیت برگشت پذیری و ارتجاعی برخوردارند و پس از بلند شدن کاربر، به شکل اولیه خود باز می گردند. هر کدام از موارد ذکر شده، بر قیمت مبل چستر تاثیر می گذارد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو