«زندگی» جعفر پناهی در «سال طوفان ابدى»

64

1400/4/26

17:06


همکاری جعفر پناهی کارگردان ایرانی با 6 کارگردان مطرح جهان در هفتاد و چهارمین دوره جشنوار فیلم کن و حضور دخترش در این مراسم به دلیل غیبت او.

«زندگی» جعفر پناهی در «سال طوفان ابدى»

یک ساعت پیش
همکاری جعفر پناهی کارگردان ایرانی با 6 کارگردان مطرح جهان در هفتاد و چهارمین دوره جشنوار فیلم کن و حضور دخترش در این مراسم به دلیل غیبت او.

«زندگی» جعفر پناهی در «سال طوفان ابدى»

به گزارش سلام سینما، جشنوار کن امسال در بخش « اکران ویژه »، شاهد یک فیلم، ساخته گروهی از کارگردانان مشتمل بر ۷ فیلم کوتاه بود. این فیلم با نام «سال توفان ابدی» درباره اپیدمی کروناست که ساخت آن توسط یک کمپانی امریکایی به ۷ فیلمساز از کشورهای مختلف از جمله ایران پیشنهاد شده بود.فیلمسازان این مجموعه دو فیلمساز کهنه کار(جعفر پناهی و آپیچاتپونگ ویراستاکول) و  مستندساز برنده اسکار(لورا پویتراس) آنتونى چن، مالك ويتال، دومينگا سوتومايور، ديويد لوئرى  می باشند. فیلم در سکوت خبری و در چند قاره ساخته شده است.

مجموعه فيلم شگفت انگيز «سال طوفان ابدى» درباره همه گيرى ويروس كرونا نه به عنوان پديده‌اى فيزيكى بلكه به عنوان حالتى از بودن است و سكانس هايى شاعرانه از اضطراب، ترديد و انزوا را به تصویر می کشد. كارگردانان برجسته اين هفت فيلم موضوع دشوارى را هدف قرار ميدهند و دقیقا لحظات کوچکی را که انسان ها در این دوران سیاه تحمل کردند، به نمایش می گذارند.

جعفر پناهی - سال طوفان ابدی - زنددگی


این فیلم، شامل سه قسمت غیر داستانی و چهار بخش داستانی است. مدت کوتاه هر کارگردان در این فیلم به نظر میرسد به آنان نیرو بخشیده که داستانهای کوتاهی را با حداقل وسواس اما با توجه کامل به ریزش احساسی زندگی در قرنطینه بازگو میکنند.
در این میان فیلم ۱۸دقیقه ای «زندگی» پناهی که با تلفن موبایل، در منزلش درباره کرونا ساخته، نگاهی کمیک به خانواده‌اش در دوران قرنطینه دارد. دوربین او غالبا روی ایگوانای بسیار بزرگ او به نام «ایگی» که به طور خنده آوری آرامش دارد، تامل میکند. فیلم «زندگی»، زیرکانه به مشاهده حسی از بلاتکلیفی می پردازد که ناگهان خانواده‌ها را محکوم به ماندن در خانه کرد
داستان این فیلم در مورد روزی است که مادر جعفر پناهی به دیدار او می‌آید و برای پناه گرفتن از کرونا ، در خانه او می‌ماند. مادر پناهی او را در جریان وصیت خود می‌گذارد...
«سال طوفان ابدی» اولین پروژه سینمایی نیست که دردوران پاندمی کرونا ساخته شده و مستقیما این پدیده فرا واقعی را هدف قرارداده است اما به اعتبار سازندگان آن بطور قابل توجهی در جامعه هنری سروصدا ایجاد خواهد کرد.

سولماز پناهی در فتوکال فیلم سال طوفان ابدی

مراسم فوتوکال فیلم  «سال توفان ابدی» در بخش « اکران ویژه » جشنواره کن امسال با حضور سولماز پناهی به نمایندگی از جعفر پناهی برگزار شد.
فیلمسازان این مجموعه هفت اپیزودی جعفر پناهى، آنتونى چن، مالك ويتال، لورا پويتراس، دومينگا سوتومايور، ديويد لوئرى وآپيچاتپونگ ويراستاكول بودند که به دلیل عدم حضور پناهی، دخترش در این مراسم شرکت کرد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو