تلاش دانشمندان برای شناخت و تشخیص بهتر کرونا طولانی

71

1400/4/28

11:04


تلاش دانشمندان برای شناخت و تشخیص بهتر کرونا طولانی

سلامت نیوز: براساس یک برنامه تحقیقاتی گسترده در انگلیس ۱۵ مطالعه جدید در سراسر این کشور در زمینه شناخت و تشخیص بهتر کرونا طولانی مدت انجام می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا ، هزاران نفر از مبتلایان کرونا طولانی از برنامه گسترده جدید تحقیقاتی که برای کمک به درک بهتر این وضعیت، بهبود تشخیص و یافتن روش های درمانی جدید انجام می شود، بهرمند خواهند شد.


به گزارش پایگاه اینترنتی دولت الکترونیک انگلیس (gov.uk)،بر این اساس ۱۵ مطالعه جدید تحقیقاتی با حمایت مالی دولت انگلیس از طریق «موسسه ملی تحقیقات بهداشت» (NIHR) در این زمینه انجام می شود. این تحقیقات به محققان سراسر انگلیس اجازه می دهد تا از طریق تجزیه و تحلیل بیماری در افرادی که از اثرات طولانی مدت این بیماری رنج می برند و پرسش از پرسنل بهداشتی و پرستارانی که از آنها مراقبت می کنند، تجربیاتی بدست آورند.


آخرین تحقیقات نشان می دهد اگرچه بسیاری از افراد به دنبال ابتلا به کووید-۱۹ بهبودی کامل می یابند، اما تعداد قابل توجهی از مردم ماه ها از علائم مزمن این بیماری رنج می برند. اکنون هدف از انجام این مطالعات پیشگامانه، کمک به مبتلایان به کووید طولانی مدت برای بازگشت سریعتر به زندگی عادی خود است.


این پروژه ها روی مواردی از جمله شناخت و تشخیص بهتر کووید طولانی مدت، ارزیابی اثربخشی خدمات مختلف مراقبتی، ادغام بهتر سرویس های خدماتی تخصصی، بیمارستانی و جامعه برای مبتلایان به کووید طولانی مدت، شناسایی درمان های موثر، مانند داروها، توان بخشی برای درمان افراد مبتلا به علائم مزمن و شناسایی و شناخت اثر علایم خاص کووید طولانی مدت، مانند نفس نفس زدن، کاهش توانایی برای ورزش کردن و مه مغزی تمرکز خواهند داشت.


«ساجد جاوید» دبیر سرویس بهداشت و مراقبت های اجتماعی انگلیس گفت: کووید طولانی مدت می تواند برای هزاران نفر در سراسر انگلیس اثرات جدی و ناتوان کننده طولانی مدتی داشته باشد که زندگی روزمره را برای آنها بسیار چالش برانگیز می کند.


وی افزود: این تحقیق جدید برای بهبود تشخیص و درمان کووید طولانی مدت کاملاً ضروری است و می تواند زندگی افرادی را که با علایم طولانی مدت آلودگی به ویروس کووید-۱۹ دست و پنجه نرم می کنند، تغییر دهد.


این مطالعه با پشتیبانی بیش از ۸۰ سرویس ارزیابی کووید طولانی مدت در سراسر انگلیس به عنوان بخشی از ۱۰۰ میلیون پوند خدمات درمانی برای مبتلایان به این بیماری و بیش از ۵۰ میلیون پوند سرمایه گذاری در تحقیقات برای درک بهتر اثرات پایدار این بیماری، انجام خواهد شد.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو