طرز تهیه استیک فلفلی

استیک فلفلی , طرز تهیه استیک فلفلی , دستور پخت استیک فلفلی

استیک یکی از غذاهای بین المللی است که از یک لایه راسته گوساله تهیه می شود. استیک را معمولا به صورت های مختلفی در تابه گریل سرخ می کنند که بسته به ذائقه می تواند آب دار یا خشک باشد. در این دستور، استیک فلفلی تهیه شده و با سبزیجات و سس مخصوص تفت و سرو می شود. این غذا را می توان به عنوان یک خوراک بی نظیر و خاص همراه با نان سرو نمود. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه استیک فلفلی در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
دانه های فلفل سیاه۲ قاشق غذا خوری
نمک درشت۲ قاشق چای خوری
استیک۴۰۰ گرم
روغن گیاهی۱ قاشق غذا خوری
کره۲ قاشق غذا خوری
فلفل دلمه ایبه مقدار لازم
کره۱ پیمانه
سرکه قرمزیک سوم پیمانه
خردل۱ قاشق غذا خوری
پیاز۱ عدد

طرز تهیه استیک فلفلی

مرحله اول

برای تهیه استیک خوشمزه و مخصوص با طعم فلفلی در ابتدای کار، گوشت استیک را با مقداری نمک و فلفل سیاه مزه دار می کنیم و کنار می گذاریم تا طعم دار شود. سپس با دست به خوبی ورز می دهیم تا پودر فلفل به خورد گوشت برود.

مرحله دوم

در این مرحله یک تابه متوسط را روی حرارت قرار می دهیم. یک قاشق غذا خوری از کره را درون آن می ریزیم و می گذاریم تا ذوب شود و رنگ آن عوض شود. سپس تابه را ۴ دقیقه کنار می گذاریم و مجدد روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا تکه های گوشت استیک را درون تابه می ریزیم و می گذاریم ۱۰ دقیقه تفت بخورد تا کمی آبدار باشد و پخته شود. در صورت تمایل می توان زمان بیشتری به استیک ها داد تا بیشتر سرخ شود که سلیقه ای می باشد.

مرحله چهارم

در این مرحله استیک ها را از تابه خارج کرده و به صورت نوارهای باریک برش می زنیم، برای زیباتر شدن غذا بهتر است که استیک ها را به صورت یکدست خرد کنیم. تابه را مجدد با کمی کره و روغن روی حرارت قرار می دهیم.

مرحله پنجم

پیاز را شسته و پوست می کنیم و به صورت خلالی ریز خرد می کنیم. پیاز و فلفل دلمه ای را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم. استیک ها را هم اضافه کرده و باهم مجدد تفت می دهیم. حرارت را کم کرده و سرکه را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

سپس کمی زمان می دهیم و می گذاریم تا بجوشد. سپس خامه و خردل و کره را به آن اضافه کرده و حدود ۵ تا ۷ دقیقه زمان می دهیم تا بجوشد و غلیظ شود. استیک را درون ظرف مورد نظر چیده و از سس روی آن می ریزیم و سرو می کنیم.