طرز تهیه سالاد چیکن گریل

سالاد چیکن گریل , طرز تهیه سالاد چیکن گریل , دستور پخت سالاد چیکن گریل

بیشتر افرادی که طرفدار سالادهای خوشمزه هستند دوست دارند تا طعم های تازه را امتحان کنند و با آماده کردن یک سالاد ساده و خوشمزه در کوتاه‌ترین زمان ممکن لذت ببرند. سالاد‌ها می توانند یه وعده غذایی کامل و در عین حال مفید و خوشمزه باشند فقط کافیست که دانست از چه موادی داخل آنها استفاده شده است تا ارزش غذایی آنها کامل باشد. سالاد چیکن گریل، هم جز سالاد‌های فوق العاده خوشمزه و در عین حال مقوی است که برای دورهمی های دوستانه بسیار لذتبخش است. این سالاد در نهایت سادگی مجلسی است. و می توان برای مهمانی ها تهیه کرد. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد چیکن گریل در ادامه با سایت آموزشی چی شی همراه باشید.

مواد لازم برای ۲ نفر
سینه مرغنصف یک عدد
نمکیک سوم قاشق چای خوری
آویشن۱ پنس
پاپریکانصف قاشق چای خوری
فلفل سیاهیک چهارم قاشق چای خوری
کاهو۴ برگ
خیار۳ عدد
گوجه گیلاسی۵ عدد
پیاز۱ عدد کوچک
آبلیمو۱ قاشق غذا خوری
جعفری ساطوری شده۱ قاشق چای خوری
سس کچاپ۱ قاشق غذا خوری
روغن زیتون۱ قاشق غذا خوری
مواد لازم برای سس
ارده۱ قاشق غذا خوری
آب۱ قاشق غذا خوری
نمکنصف قاشق چای خوری
فلفلنصف قاشق چای خوری
آویشنیک چهارم قاشق چای خوری

طرز تهیه سالاد چیکن گریل

مرحله اول

برای تهیه سالاد خوشمزه و مخصوص چیکن گریل در ابتدای کار، سینه مرغ را با نمک و پاپریکا و فلفل قرمز و آویشن و آبلیمو و سس کچاپ و روغن زیتون آغشته می کنیم. کف سینی فر را کاغذ روغنی پهن می کنیم.

مرحله دوم

سپس سینه مرغ را روی آن قرار می دهیم و حدود ۲۰ دقیقه در داخل فر با دمای ۱۷۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا به طور کامل بپزد. می توان سینه مرغ را با دستگاه گریل یا درون تابه گریل یا منقل کباب کرد.

مرحله سوم

کاهو ها را شسته و به اندازه دو بند انگشت برش می زنیم و در ظرف مناسب می چینیم. گوجه گیلاسی ها را شسته و از وسط برش می زنیم و روی کاهو ها و دور ظرف می چینیم. خیار را شسته و با پوست حلقه حلقه کرده و از وسط نصف می کنیم.

مرحله چهارم

سپس روی کاهو ها می ریزیم. پیاز را شسته و پوست کنده و به صورت خلالی نازک برش می زنیم و در مرکز سالاد می چینیم. جعفری ها را شسته و ساطوری خرد می کنیم. سینه مرغ را به صورت اریب برش می زنیم و روی سالاد می چینیم.

مرحله پنجم

جعفری ها را روی آن می ریزیم. یک کاسه برداشته و ارده و آب و نمک و فلفل و آویشن را با هم مخلوط کرده و به عنوان سس روی سالاد و مرغ گریل شده می ریزیم. این سالاد آماده سرو است و نیاز به تزیین خاصی ندارد.