خواص کاکائو برای مو/ نحوه استفاده از کاکائو برای داشتن موهای صاف و براق

خواص کاکائو برای مو/ نحوه استفاده از کاکائو برای داشتن موهای صاف و براق


منبع: بیتوته

133

1400/5/16

09:58


خواص کاکائو برای مو/ نحوه استفاده از کاکائو برای داشتن موهای صاف و براق



خواص کاکائو برای داشتن موهای سالم, خواص کاکائو برای تقویت مو, خواص روغن کاکائو برای مو

فواید کاکائو برای مو

استفاده از کاکائو برای داشتن موهای سالم 

کاکائو یکی از مواد طبیعی تقویت کننده ریشه مو است که با افزایش گردش خون در پوست سر باعث تغذیه بهتر فولیکول های مو شده و مانع از ریزش مو می شود. 

درخت کاکائو دارای میوه هایی زرد رنگ به اندازه خیار است که هر میوه دارای 25 – 45 دانه کاکائو است. میوه های کاکائو را بعد از چیدن انبار می کنند تا بپوسد و تخمیر شود سپس دانه هایش را جدا کرده خشک می کنند و سپس پودر می کنند تا پودر کاکائو تهیه شود.

 

کاکائو جزو با ارزش ترین محصولات غذایی است که بسیار خوش طعم است، از آن گذشته نباید از  خواص کاکائو برای مو غافل شوید ، کاکائو میتوانید باعث تقویت موها و پیشگیری از ریزش مو شود. 

کاکائو درختی است که هر سال میوه میدهد. روغن کاکائو را از دانه رنده شد گیاه بدست می آورند. روغن کاکائو اگر در یخچال یا دمای اتاق نگهداری شود ، ساختاری سفت و شکننده دارد. 

 

رنگ روغن کاکائو یا کره کاکائو زرد روشن است ولی اگر سرد شود به سفید متمایل می شود. روغن کاکائو بعد از تماس با پوست انسان، گرما را جذب کرده و قهوه ای رنگ می شود و همان بوی شکلات کاکائویی های خوشمزه را می دهد. 

 

از پودر کاکائو مانند قهوه و حنا میتوانید برای رنگ مو طبیعی استفاده کنید. کاکائو به تقویت مو و کاهش ریزش مو کمک می کند. 

 

خواص روغن کاکائو برای مو, خواص شیر کاکائو برای مو, خواص کاکائو برای ریزش مو

خواص پودر و کره کاکائو برای موی سر

 

خواص کاکائو برای موی سر

مهم ترین خواص کاکائو برای موی سر خاصیت گرم کنندگی آن است، کاکائو در هر شکلی که باشد بعد از تماس با پوست سر باعث افزایش گردش خون و در نتیجه تغذیه بهتر پیاز مو میشود که برای درمان ریزش مو بسیار مهم است. 

 

استفاد از ماسک کاکائو برای موی سر به رشد موهای سالم و براق وسلامت کلی موها کمک میکند و موهایتان را پرپشت و حجیم می کند. 

 

کاکائو دارای خواص ضد التهاب است که به کاهش احتمال بروز عفونت در پوست سر و کاهش شوره سر کمک میکند. 

کاکائو به ترمیم موهای ضعیف و آسیب دیده کمک می کند. استفاده منظم از ماسک کاکائو باعث کاهش موخوره و درمان شکنندگی موها می شود. 

 

خواص پودر کاکائو برای مو

یکی از مهم ترین خواص پودر کاکائو برای مو، افزایش حجم موها و بهبود حالت دهی و درخشندگی مو است. پودر کاکائو به سرعت منافذ ایجاد شده در ساقه مو را می بندد و رطوبت ساقه مو را حفظ می کند. 

از پودر کاکائو برای تقویت مستقیم ریشه مو استفاده میشود کافیست مقداری پودر کاکائو را با آب رقیق کنید و پوست سر را به آن آغشته کنید.

میتوانید پودر کاکائو را با روغن زیتون مخلوط نموده روی پوست سر بکشید و سرتان را بپوشانید و بعد از یک ساعت با شامپو و آب گرم بشویید. 

 

خواص روغن کاکائو برای مو

یکی از مهم ترین خواص روغن کاکائو برای مو ایجاد شادابی دوباره در موهای شکننده است و حالت بی روح موها را که در اثر استفاده از مواد شیمیایی ایجاد شده است را درمان می کند. 

متخصصین مراقب از مو ، استفاده از ماسک مو کاکائو را برای پرپشت و درخشان شدن موها توصیه میکنند. 

 

خواص کاکائو برای ریزش مو, خواص کاکائو برای مو, خواص کاکائو برای موی سر

خواص کره کاکائو برای مو

 

خواص کره کاکائو برای مو

کره کاکائو به نام روغن تئوبرما هم شناخته میشود که از دانه کاکائو استخراج می شود و عطر و طعمی مشابه با پودر کاکائو دارد. 

کره کاکائو خواص مرطوب کننده و انتی اکسیدان دارد و برای سلامت مو مفید است و باعث می شود که موهای مجعد ، صاف و نرم شوند. 

 

مقدار کمی کره کاکائو را ذوب کنید و قبل از حمام رفتن روی موها بمالید و اجازه دهید 15 دقیقه روی موها باقی بماند سپس با شامپو بشویید. 

 

کره کاکائو با تامین رطوبت لازم برای موها از ایجاد موخوره پیشگیری کرده و موهای شکننده را ترمیم میکند. اسیدهای چرب موجود در کره کاکائو به درمان موخوره کمک میکند و موهایتان را براق و انعطاف پذیر می نماید و برای ترمیم موهای اسیب دیده عملکرد بسیار خوبی  دارد. 

برای صاف و براق شدن موها میتوانید از کره کاکائو به تنهایی برای چرب کردن ساقه مو استفاده کنیدو بعد از 20 دقیقه موهایتان را بشویید. 

 

ماسک مو نرم کننده کره کاکائو

برای این این خواص نرم کننده کره کاکائو حداکثر استفاده را بنمایید ، میتوانید 2 قاشق غذاخوری روغن نارگیل ذوب شده ارگانیک را با 2 قاشق چایخوری روغن ویتامین E و نصف فنجان کره کاکائو ذوب شده و 6 قطره اسانس وانیل مخلوط نموده و روی ساقه موها بکشید و بعد از 20 دقیقه موها را با آب گرم و شامپو ملایم بشویید. 

 

ماسک مو کاکائو برای ریزش مو

اگر میخواهید از خواص کاکائو برای ریزش مو حداکثر استفاده را ببرید بهتر است یک عدد زرده تخم مرغ را با 1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو و   2 - 1 قاشق غذاخوری روغن کرچک مخلوط نموده و روی پوست سر و موها بکشید و سرتان را بپوشانید و بعد از 1 ساعت با شامپو و آب ولرم بشویید. 

 

ماسک مو شیر کاکائو برای تقویت مو

اگر میخواهید از حداکثر خواص شیر کاکائو برای مو و تقویت ریشه موها استفاده کنید. شیر کاکائو غلیظ و طبیعی را با زرده تخم مرغ ترکیب کرده و پوست سر را با این ترکیب بپوشانید و سپس با کلاه به مدت 1 ساعت موها را بپوشانید و سپس با شامپو و آب ولرم آبکشی کنید. 

 

ماسک مو کاکائو و روغن زیتون

یکی دیگر از روش های موثر برای استفاده از خواص کاکائو برای ریزش مو ترکیب 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو با 1 عدد زرده تخم مرغ ، 1 فنجان خامه رش و 1 قاشق غذخوری روغن زیتون است. این ترکیب را روی پوست سر مو ها بمالید و روی موها را بپوشانید و بعد از یک ساعت با آب ولرم و شامپو بشویید. 

 

 خواص کاکائو برای مو, خواص کاکائو برای موی سر, خواص کاکائو برای ریزش مو

ماسک مو کاکائو

 

ماسک مو کاکائو و کفیر

1 قاشق غذاخوری پودر کاکائو را با نصف قاشق غذاخوری کفیر و 1 عدد تخم مرغ مخلوط کنید و کف سر و ساقه موها را به آن آغشته کرده و رویش را بپوشانید و بعد از یک ساعت با آب ولرم بشویید.

استفاده منظم از این ماسک مو ، هفته ای 2 بار به رشد سریعتر موها کمک کرده و موهایتان را ابریشمی و صاف می کند. 

 

ماسک مو پودر کاکائو و عسل

این ماسک مو باری آبرسانی به موهای خشک و دارای موخوره بسیار مناسب است. 

1 قاشق غذاخوری عسل را به همراه نصف قاشق غذاخوری ماست ارگانیک شیرین و 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو مخلوط کنید و ساقه موها را با این ماسک کاملا آغشته کنید و رویشان را بپوشایند و بعد از 20 دقیقه با آب ولرم و شامپو بشویید. 

 

ماسک کاکائو برای موهای ضعیف و شکننده

این ماسک برای مراقب از موهای رنگ شده و دکلره شده که ضعیف و شکننده شده اند بسیار مناسب است. 

2 قاشق غذاخوری شیر گرم  را با 2 قاشق غذاخوری پودر کاکائو  و 1 قاشق غذاخوری روغن آووکادو یا روغن جوجوبا مخلوط کنید. در صورت تمایل می توانید 2 قطه روغن اسانس مثل اسطوخودوس یا پرتقال هم به آن اضافه کرده و به مدت 20 دقیقه روی موها اعمال کنید و سپس با آب گرم و شامپوی ملایم بشویید. 

 

ماسک مو کره کاکائو

اگر میخواهید از خواص کره کاکائو برای مو بهره مند شوید میتوانید از کره کاکائو در انواع ماسک مو استفاده کنید. 

ابتدا 1 قاشق غذاخوری پودر گل بابونه را با 2 قاشق غذاخوری آب داغ  مخلوط کرده رویش را به مدت 15 دقیقه بپوشانید و سپس صاف کنید. 

 

1 قاشق غذاخوری دمنوش گل بابونه را با 1 عدد زرده تخم مرغ و 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 قاشق غذاخوری کره کاکائو مخلوط نموده و تمام موها را با این ترکیب بپوشانید و بعد از 20 دقیقه با آب گرم و شامپو ملایم بشویید.

استفاده منظم از این ماسک باعث میشود موهای شما پرپشت شده و درخشان و صاف و ابریشمی شود. 

 

ماسک مو کره کاکائو و کفیر

روشی دیگر برای استفاده از خواص کره کاکائو برای مو ترکیب 1 عدد زرده تخم مرغ با 1 قاشق غذاخوری روغن بادام و 1 قاشق غذاخوری کفیر و 1 قاشق غذاخوری کره کاکائو ذوب شده  است. 

ماسک را روی پوست سر و ساقه موها بمالید و بعد از 15 دقیقه با شامپوی ملایم و آب گرم بشویید.

 

گردآوری : بخش آرایش و زیبایی بیتوته

 

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو