پیام اینستاگرامی ظریف به مناسبت روز خبرنگار

منبع: برترین ها

65

1400/5/17

17:56


وزیر امور خارجه در پیامی اینستاگرامی ارتباط مستقیم و صمیمانه با رسانه‌ها را وظیفه و ضرورت برای وزارت خارجه خواند و نوشت: اکنون که به یاری خدا در روزهای پایانی مسئولیت قرار دارم، مایلم از همراهی، حمایت و نقد منصفانه همه خبرنگارانی که در این هشت سال همراه دستگاه دیپلماسی بودند، سپاسگزاری کنم.​

فارس: محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (یکشنبه) به مناسبت روز خبرنگار در صفحه اینستاگرامش این روز را تبریک گفت.

وی نوشت: ۱۷ مرداد، سالروز شهادت شهید صارمی و ۱۰ نفر از همکارانم در افغانستان است که این روزها نیز دوباره در آتش جنگ و برادرکشی می‌سوزد. ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای بزرگوار ۱۷ مرداد ۱۳۷۷، روز خبرنگار را به همه خبرنگاران ارجمند و پرتلاش این مرز و بوم تبریک عرض می‌کنم. متأسفم که برای رعایت پروتکل‌های کرونایی، دو سال است امکان دیدار با خبرنگاران عزیز در این روز فراهم نشده است.

ظریف اضافه کرد: اکنون که به یاری خدا در روزهای پایانی مسئولیت وزارت امور خارجه قرار دارم، مایلم از همراهی، حمایت و نقد منصفانه همه خبرنگارانی که در این هشت سال همراه دستگاه دیپلماسی بودند سپاسگزاری کنم. شاهد بودم که عموم خبرنگاران دیپلماسی در این هشت سال با شرافت و صداقت کوشیدند مردم بزرگوار و فهیم ایران را از زوایای سیاست خارجی آگاه سازند و اگر در این میان گله و شکایتی از اعمال نظر سیاسی و جناحی در اطلاع رسانی بود، نه به دلیل ناراستی خبرنگاران صادق، بلکه ناشی از سیاست‌های رسانه‌ای بود که به آن تعلق داشتند.

* ارتباط مستقیم و صمیمانه با رسانه‌ها یک وظیفه و یک ضرورت برای وزارت امور خارجه است

وزیر خارجه بیان کرد: رسانه‌ها در نظارت بر عملکرد کارگزاران نقشی منحصر به فرد دارند. از این رو، ارتباط مستقیم و صمیمانه با رسانه‌ها یک وظیفه و یک ضرورت برای وزارت امور خارجه است. اهتمام ما در این هشت سال گسترش ارتباط با رسانه‌ها و گشایش فضای مفاهمه با کارشناسان و اصحاب رسانه بود که در حضور پرشمار خبرنگاران در ادوار مذاکرات هسته‌ای، جلسات مکرر رسانه‌ای و مشورتی با اصحاب رسانه و جلسات متعدد با خبرنگاران و مدیران مسئول متبلور شد. در این هشت سال صادقانه کوشیدیم صدای منتقدان را با اجتناب از نیت‌خوانی بشنویم و در حدامکان از طریق جلسات تبادل نظر رسانه‌ای، مصاحبه و انتشار بیانیه و گزاره‌برگ پاسخگو باشیم.

ظریف در پایان نوشت: برای همه خبرنگاران عزیز و سختکوش ایران سرافراز، استقامت در مسیر آگاهی بخشی به مردم همراه با سلامتی، شادی و سربلندی آرزو می‌کنم.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو