درباره امر به معروف جنجالی دو زن در ارومیه

منبع: برترین ها

106

1400/5/19

06:54


خبر زیر گرفتن دو عابر زن توسط راننده سواری پژو پارس به بهانه بد حجابی در خیابان کاشانی ارومیه بازتاب زیادی در شبکه های اجتماعی داشت.

برترین‌ها: خبر زیر گرفتن دو عابر زن توسط راننده سواری پژو پارس به بهانه بد حجابی در خیابان کاشانی ارومیه بازتاب زیادی در شبکه‌های اجتماعی داشت. ماجرا از این قرار بوده که این راننده به این دو عابر تذکر می‌دهد که حجاب خودشان را رعایت کنند و بعد از درگیری لفظی اقدام به زیر گرفتن آن‌ها می‌کند، این دو زن در حالی که آسیب جسمی دیده بودند به بیمارستان امام خمینی ارومیه منتقل شدند.

درباره امر به معروف جنجالی دو زن در ارومیه

حجت الاسلام بهنام دلریش، دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر ضمن محکوم کردن حرکت این راننده خاطی افزود: باید در مقابل رفتار‌های نادرست ایستادگی کرد، اجازه نمی‌دهیم این گونه مسائل امر به معروف و نهی از منکر را زیر سوال ببرد. وی تصریح کرد: از رسانه‌ها می‌خواهیم روشنگری کنند، زیرا این گونه صحنه‌ها مربوط به امر به معروف و نهی از منکر نیست و نباید اجازه سو استفاده به برخی داده شود.

معصومه ابتکار در واکنش به این حادثه گفت: این نوع رفتار‌های هیجانی برگرفته از تعالیم دینی ما نیست بلکه برگرفته از سطحی نگری است که متاسفانه رواج داشته و برخی فکر می‌کنند با این رفتار‌ها تکالیف خود را انجام می‌دهند و هیجانات خود را اینگونه نشان می‌دهند در حالی که قطعا این کار مردود است و اگر این دو زن با ماشین زیر گرفته شده‌اند، جنایت است و فرد باید به کیفر خود برسد. وی افزود: اگر این فرد بازداشت شده تشکر می‌کنم و اگر نه برخورد قانونی لازم حتما باید انجام شود. اگر این دو زن با ماشین زیر گرفته شده‌اند جنایت است و در چارچوب ارشاد نیست و فرد باید به کیفر خود برسد. امیدوارم دستگاه‌های قانونی عدالت را ایجاد کنند.

اخبار ضدو نقیضی هم از دستور رئیس قوه قضاییه، برای رسیدگی فوری به این پرونده در فضای مجازی دست به دست شد.

با این حال کاربری نوشت: چرا یه عده فکر می‌کنن که حق دارن افراد رو محاکمه و تنبیه کنن.

کاربری در واکنش به این خبر نوشت: مگر می‌شود از وضعیت کرونا خبر نداشته باشی؟ مگر می‌شود گرانی، زندگی‌ات را تحت تاثیر قرار نداده باشد؟ گیرم که بی آبی خوزستان و بیکاری کارگران، برایت مهم نیست. آیا هیچ مشکل و کمبود دیگری نداری که خشمت را در راه مبارزه با آن، خرج کنی؟ تعجب نمی‌کنم که وضعیت زن ایران برایت مهم نباشد. خیلی از مرد‌هایی که همین حالا دارند فحشت می‌دهند، خود به شکل‌های دیگری، بر جسم و جان زنان، زخم می‌زنند.

درباره امر به معروف جنجالی دو زن در ارومیه

دیگری نوشت: آقایون زیادی هستند که به ظن خود دارند تلاش میکنند، اما دافعه‌ای شدید و جبران ناپذیری ایجاد کردن نمونه بارز موضوع حجاب که متأسفانه سبب گسترش بی حجابی شده اونم بواسطه همین طرز تفکر که عملاً نه تنها کمکی نکرده بلکه خود مشکل آفرین شده!

کاربری نوشت: خوشحال باشیم که راننده ضارب خانم‌ها در اورمیه بازداشت شد.

کاربر دیگری نوشت: گویا راننده خودرویی که دوزن را بواسطه بی حجابی آن‌ها به زعم خود، زیر گرفته دستگیر شده است امیدواریم برخورد قانونی با این فرد به نحوی باشد که اقناع جامعه و عبرت آموزی را درپی داشته باشد چرا که اقدام‌نامبرده شبیه به عملیاتی جهت برهم زدن آرامش جامعه بوده.

مطالب مشابه


نظرات


تصویری


ویدئو